Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران پردیس 21 دیماه امسال از مسدود شدن حساب‌های بانکی این شرکت خبر داده و گفته بود: شرکت عمران پردیس به اداره مالیات بدهی ندارد و تمام مالیات خود را پرداخت کرده است. با این حال سازمان امور مالیاتی از ما درخواست پرداخت حدود 11 میلیارد تومان مالیات را کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این‌که سازمان امور مالیاتی می‌گوید این مالیات مربوط به پروژه‌های مسکن مهردر سال 91 است، تاکید کرد:‌ درخواست سازمان امور مالیاتی در حالی است که واحدهای مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف هستند. این اقدام سازمان امور مالیاتی غیرقانونی است و مسدود شدن حساب‌های بانکی شرکت عمران پردیس باعث طولانی شدن زمان اتمام پروژه‌های مسکن مهر می‌شود.

حدود دو هفته بعد از این اطلاع‌رسانی و هشدار غفوری از برداشت 600 میلیون تومان از حساب متقاضیان مسکن مهر خبر داد و گفت:‌ اداره مالیات از دو روز پیش اداره مالیات اقدام به برداشت 600 میلیون تومان از حساب‌های خزانه شرکت عمران مربوط به متقاضیان و برای تکمیل واحدهای مسکن مهر کرده است.

او تاکید کرد: با این کار مشکلاتی در ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌ها را بر هم خواهد زد.

در حالی مدیرعامل شرکت عمران پردیس سه روز پیش از عدم تامین بودجه مصوب (یارانه و اوراق خزانه اسلامی) سال 96 پروژه‌های مسکن مهر از سوی سازمان برنامه و بودجه گلایه کرد که خبر می‌رسد میزان برداشت از حساب متقاضیان مسکن مهر توسط سازمان امور مالیاتی از مرز 2 میلیارد تومان عبور کرده است.

بر این اساس سازمان امور مالیاتی بیش از 2 میلیارد تومان از حساب جاری عمومی شرکت عمران پردیس و حساب مسکن مهر برداشت کرده است. این سازمان همچنین سری هم به سپرده‌های شرکت عمران پردیس متعلق به پیمانکاران مسکن مهر زده است.

رئیس‌جمهوری چند روز پیش وعده اتمام مسکن مهر را تا پایان سال جاری داد. فارغ از غیرممکن بودن این وعده حسن روحانی رویه کنونی زیرمجموعه‌های دولت از جمله سازمان امور مالیاتی در خلاف جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر حرکت می‌کنند.

در این بین برخی نمایندگان مجلس تهران نیز به جای پرداختن به مشکل جدید طرح مسکن مهر ، درگیر مسائل حاشیه‌ای شده‌اند و گویا گرفتاری صدها هزار متقاضی مسکن مهر برای آنها اهمیتی ندارد.

منبع: تسنیم

401

سازمان امور مالیاتی مالیات مسکن مهر حسن روحانی دولت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صیاد زمردی گفت: مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل در گیلان فقط تا ۱۲ اردیبهشت مهلت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir، اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را اصلاح و تکمیل کنند.

وی افزود: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، و بر اساس ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیانی که در مهلت تعیین شده با ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آن‌ها در سامانه مؤدیان صادر نشده، اظهار نامه‌های مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال گذشته خود را تکمیل کنند، ۱۰۰ درصد جرایم تاخیر در پرداخت مالیات برای آن‌ها بخشیده می‌شود.

صیاد زمردی گفت: در صورت تعلل مودیان و ارائه نکردن اظهارنامه در مهلت تعیین شده، جریمه‌ها در اظهارنامه‌های بهار ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

دیگر خبرها

  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد