Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@19:10:41 GMT

شب سرد بی‌خانمانان و کارتن خواب‌ها در تهران

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۴۳۸۷

شب سرد بی‌خانمانان و کارتن خواب‌ها در تهران

در پی سرمای شدید تهران در شب گذشته و یخ زدن معابر، شهرداری تهران اقدام به جمع آوری افراد بی خانمان و کارتن خواب در سطح شهر کرده و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۸ مددسرا پذیرش شدند.

خبرگزاری تسنیم: در پی سرمای شدید تهران در شب گذشته و یخ زدن معابر، شهرداری تهران اقدام به جمع آوری افراد بی خانمان و کارتن خواب در سطح شهر کرده و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۸ مددسرا پذیرش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  شب گذشته و در پی سرمای شدید و یخبدان معابر و پاتوق‌های کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر تهران، رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به همراه تعدادی از خبرنگاران و عکاسان بازدیدی را از سطح شهر و نحوه جمع آوری بی خانمان و انتقال آن‌ها به مددسرای شهرداری تهران داشتند.

رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به جمع‌آوری افراد کارتن‌خواب در منطقه شوش، اظهار کرد: یکی مناطقی که با تراکم اینگونه افراد روبرو هستیم میدان شوش است و به همین منظور به صورت ویژه در این محل برنامه‌های انجام شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر تردد خودروی فوریت‌های اجتماعی در سطح منطقه، اتوبوسی نیز در میدان شوش مستقر شده و افرادی که تمایل ندارند به مددسرا بروند می‌توانند در داخل اتوبوس اسکان پیدا کنند.

به گزارش تسنیم، در ادامه بازدید اهالی رسانه از وضعیت کارتن خواب‌ها و مددسرا‌های شهرداری تهران، بازدیدی هم از مددسرای خاوران واقع در منطقه ۱۵ صورت گرفت.

این مددسرا در جاده امام رضا (ع) قرار دارد و ظرفیت پذیرش ۶۰۰ نفر را دارد.

قدیمی با اشاره به پذیرش بی‌خانمانان و کارتن‌خواب‌ها در مددسراها، اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و کاهش دمای تهران طی بخشنامه‌ای به تمامی مددسرا‌ها اعلام کردیم که بی‌خانمانان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعت در این ایام در مددسرا‌ها حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: ۱۸ مددسرا در شهر تهران فعال هستند که ظرفیت پذیرش آن‌ها ۳ هزار ۵۰۰ نفر است ضمن اینکه محدویتی برای پذیرش افراد اشاره شده نداریم.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از کارتن‌خواب‌ها معتاد هستند برای همین منظور تمهیداتی در نظر گرفته شد و به این افراد متادون داده می‌شود تا بهانه‌ای برای خروج از مددسرا نداشته باشند.

وی افزود: شهروندان تهرانی می‌توانند در صورتی که با افراد بی‌خانمان و کارتن خواب مواجه شدند موارد را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

قدیمی همچنین به توزیع غذای گرم به افرادی که در مددسرا‌ها حضور پیدا می‌کنند، اشاره کرد و گفت: هر زمانی که این افراد در مراکز پذیرش بشوند ابتدای استمام کرده و به آن‌ها لباس فرم داده می‌شود و در ادامه فرایند پذیرش آن‌ها ادامه پیدا می‌کند ضمن اینکه پزشک متخصص نیز در مددسرا‌ها مستقر است و در صورت نیاز افراد را معاینه می‌کند.

به گزارش تسنیم علی رغم برنامه ریزی شهرداری تهران برای جمع آوری افراد بی خانمان و کارتن خواب، اما تعداد زیادی از این افراد هم در محل هرندی و کوچه و پس کوچه‌ها محله درخشنده (شوش) حضور داشتند که تمایلی برای رفتن به مددسرا‌های شهرداری نداشتند و عنوان می‌کردند با آن‌ها برخورد فیزیکی می‌شود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003GE6

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 6090264 علی قدمی

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • خواب آلودگي راننده پژو جان پاکبان گرگاني را گرفت