Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای رشد کشور و اصلاح اوضاع اجتماعی جامعه توجه به آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای کاهش این آسیب‌ها امری ضروری است به گونه‌ای که می‌توان گفت راه پیشرفت اجتماعی کشور رفع آسیب‌های اجتماعی است، مجلس در تخصیص بودجه سال 1397 به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به ضرورت تلاش همه جانبه نهادها و مسؤولان مختلف کشوری و لشکری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ابراز داشت: مجلس در تخصیص بودجه سال 1397 به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی از مسائل جدی جامعه است که  بخشی از جامعه را دامنگیر کرده است و عده‌ای با آن دست به گریبان هستند؛ برای رشد کشور و اصلاح اوضاع اجتماعی جامعه توجه به آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای کاهش این آسیب‌ها امری ضروری است به گونه‌ای که می‌توان گفت راه پیشرفت اجتماعی کشور رفع آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدون داشتن نگاه ویژه به آسیب‌های اجتماعی و تلاش جدی، برنامه‌ریزی شده، هدفمند و همه جانبه در راستای کاهش این آسیب‌ها امکان ندارد که بتوان مسیر پیش رو را به درستی طی کرد.

نایب پژمانفر در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار قم فردا مبنی بر اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس در تخصیص بودجه سال 97 به موضوع «آسیب‌های اجتماعی» چقدر توجه دارد، بیان داشت: گرچه مسئله آسیب‌های اجتماعی مربوط به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نمی‌شود ولی با این وجود کمیسیون فرهنگی در این زمینه پیشنهاداتی ارائه کرده است و تا اجرایی شدن این پیشنهادات پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/130

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

وی افزود: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را برگرداندیم، همچنین مالیات در برخی استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: برای نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند این تجربه اول است با توجه به این‌که سقف منابع بسته شده ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است که رشد خوبی اعمال شد.

وی گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی شد، برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز اعتباراتی آمده است به موضوع ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفت تا ترمیم حقوقی برای خدمت‌گزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان این‌که در حوزه سلامت پیشنهادهای کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد، گفت: طرح‌هایی که در جدول ۲۰ حذف شده بود را برای استان‌ها آوردیم و اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی، همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 749011

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است