Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه جشنواره سرود و نغمه‌های کویر با تجلیل از برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد. ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، اختتامیه جشنواره سرود و نغمه‌های کویر شامگاه یکشنبه هشتم بهمن ماه با تقدیر از برگزیدگان این جشنواره و با حضور مسئولین فرهنگی و جمعی از هنرمندان موسیقی استان یزد در تالار فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام دبیر نخستین جشنواره سرود و نغمه‌های کویر یزد قریب به 112اثر به دبیرخانه رسید که پس از انجام داوری در یزد و تهران در نهایت  آثار برتر جشنواره انتخاب شد.

رتبه اول بخش اصلی جشنواره با اهدای تندیس ویژه و جایزه نقدی 30میلیون ریالی به "محسن نشاسته گر " با قطعه قلب ایران تعلق گرفت و رتبه دوم با اهدای تندیس و جایزه نقدی 20میلیون ریالی به "مصطفی راغب " با قطعه قلب ایران و رتبه سوم با تندیس و جایزه نقدی 15میلیون ریالی به "مهدی مضطرزاده " با قطعه شب فیروزه‌ای اختصاص یافت.

رتبه نخست بخش ویژه به "حمید استادیان " با آثار کبوترانه و کعبه سیاه ، رتبه دوم به صورت مشترک به "طه فتوحی " با آثار شور ولایت و فریاد خاموش و "مهدی دهقان " با قطعه بسیج و رتبه سوم این بخش به "رضا احمدی " با قطعه‌های راوی و ایران که ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سروده شده بود تعلق گرفت.

گروه سرود عاشقان ولایت یزد و گروه سرود دبستان علم الهدی به ترتیب رتبه‌های اول و دوم بخش سرود را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ در پایان آئین اختتامیه نخستین جشنواره سرود و موسیقی نغمه‌های کویر از علی محمد مهنام از هنرمندان پیشکسوت موسیقی استان ، خانواده شهید ساداتی از شهدای هنرمند یزد و حسین روحبخش از هنرمندان پیشکسوت کشور با اهدای قاب عکس و لوح تقدیر ، تجلیل به عمل آمد.

بیش از 110اثر به جشنواره سرود و نغمه‌های کویر در یزد ارسال شد

همچنین داوود سیروس در اختتامیه جشنواره سرود و نغمه‌های کویر که با حضور هنرمندان موسیقی استان یزد در تالار فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد با اشاره به ارسال بیش از 110اثر به دبیرخانه جشنواره اظهار داشت: این آثار ارسال شده متنوع ، خوب و نشان از ظرفیت‌های بسیار مناسب استان یزد در عرصه موسیقی است.

دبیر برگزاری نخستین جشنواره سرود و موسیقی نغمه‌های کویر خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم یک توانایی و ظرفیت خوب از استان یزد برای بخش داوری به تهران ارسال کنیم، ابتدا یک داوری در استان یزد انجام دادیم و آثار غیر مرتبط و آن‌هایی که سطح پایین داشتند را جداسازی کردیم.

سیروس با اشاره به اینکه مرحله نهایی داوری شورای شعر و موسیقی تهران انجام شد افزود: آثار دریافتی در بخش اصلی نسبت به دیگر بخش‌ها کمتر بود که امیدواریم در سال آینده آثار در سطح بسیار بالاتری نسبت به اولین دوره به دبیرخانه ارسال شود.

دبیر برگزاری نخستین جشنواره سرود و موسیقی نغمه‌های کویر گفت: در اولین دوره شاهد ظرفیت 50درصد یا کمتر هنرمندان استان یزد در این جشنواره بودیم که احتمالاً در دوره دوم بتوانیم از حضور بسیار بیشتر آنها را نسبت به اولین دوره شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای دومین دوره جشنواره سرود و موسیقی نغمه‌های کویر در یزد یک بخش ویژه با یک جایزه ویژه در نظر گرفتیم گفت: اگر در دومین دوره، هنرمندی بتواند اثر فاخری با لهجه بومی یزدی ارسال کند جایزه ویژه‌ای برای آن در نظر گرفتیم.

سیروس با بیان اینکه هنر و فرهنگ باید پویا باشد اظهار داشت: باید با برگزاری جشنواره‌های مختلف بتوانیم هنرمندان با استعداد استان را شناسایی و برای پیشرفت آن‌ها تلاش کنیم.

دبیر برگزاری نخستین جشنواره سرود و موسیقی نغمه‌های کویر در پایان اضافه کرد: در اولین دوره جشنواره شاهد بسیار خوبی از سوی دستگاه‌های مختلف در استان بودیم که امیدواریم در دومین دوره نیز این حمایت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ ع

R41376/P1494/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت

برگزیدگان بخش‌های کاریکاتور، شعر طنز، داستان کوتاه طنز، نثر طنز و طنز چندرسانه‌ای هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنزپهلو» معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نفرات اول تا سوم برگزیدگان پنج بخش اصلی جشنواره «طنزپهلو» اعلام و تقدیر شدند.

اسامی برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره «طنزپهلو» به شرح زیر است:

در بخش داستان طنز: 

ایمان ابیلی جایزه نفر چهارم، تقدیرنامه و جایزه دو میلیون تومانی را به خود اختصاص داد.

جایزه نفر سوم این بخش که تقدیرنامه،تندیس جشنواره و ۵ میلیون تومان بود به وحید حاج سعیدی از استان گلستان رسید.

نفر دوم مریم ابراهیمی از قم بود که جایزه ۷ میلیون تومانی این بخش را دریافت کرد و جایزه اصلی این بخش که تقدیرنامه، تندیس و جایزه ۱۰ میلیون تومانی بود به سعید قلی‌زاده از آذربایجان شرقی رسید. 

در بخش شعر طنز: 

علی سلیمیان از اصفهان در رتبه چهارم قرار گرفت. علی‌اکبر مدرس‌زاده از استان البرز در رتبه سوم، سعید زینلی‌زاده از کرمان در رتبه دوم و محمدحسن صادقی از تهران در رتبه اول قرار گرفت.

در بخش نثر طنز: 

افشین محمدی از کرمانشاه در رتبه چهارم، محمد زندی از تهران در رتبه سوم، محمدرضا زروندی از قم در رتبه دوم، عباس احمدی از قم در رتبه نخست قرار گرفتند.

در بخش کاریکاتور و کارتون: 

محمدعلی رجبی از اصفهان در رتبه چهارم، سالار عشرت‌خواه از آذربایجان شرقی در رتبه سوم، حسن امیدی از تهران در رتبه دوم، هیبت احمدی در رتبه اول قرار گرفتند.

در بخش طنز چندرسانه‌ای: 

سیدمحمد جواد کیش‌بافان از خراسان رضوی در رتبه چهارم، محمدمهدی رضایی از خراسان رضوی در رتبه سوم، مصطفی صاحبی از تهران در رتبه دوم و سیدحمید علیزاده از خراسان رضوی در رتبه قرار گرفتند.

در پایان مراسم رسول نجفیان و ناصر وحدتی (خواننده محلی) چند قطعه موسیقی اجرا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه یافتن گروه سرود چهارمحال و بختیار به جشنواره «نغمه‌های روشن فردا»
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • نگاهی به فصل دوم مسابقه معمایی موزیکال «صداتو» / نغمه‌ای در دل معمای موسیقی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند