Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@03:28:28 GMT

«جشن دلتنگی» یک فیلم چهار اپیزودی است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۵۱۲۹

«جشن دلتنگی» یک فیلم چهار اپیزودی است

پوریا آذربایجانی؛ کارگردان فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» در چهارمین نشست روز پنجم برنامه «دو قدم تا سیمرغ» با اشاره به چهار اپیزودی بودن فیلم گفت: یکی از روایت ها محسن کیایی و بهنام تشکر، دیگری پانته آ پناهی ها و دخترش در فیلم، بعدی بابک حمیدیان و مینا ساداتی و روایت چهارم، روایت ساغر قناعت است که به تنهایی آن را می‌گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، نشست معرفی فیلم «جشن دلتنگی» با حضور پوریا آذربایجانی کارگردان، مونا سرتوه نویسنده، بهنام تشکر و ساغر قناعت بازیگران این اثر سینمایی شب گذشته-یکشنبه 8 بهمن- در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

آذربایجانی با اشاره به چهارمین تجربه فیلمسازی خود و اینکه همیشه رجوع به احوال خوب گذشته را دوست داشته، درباره قصه «جشن دلتنگی» گفت: این فیلم شرح حال و روز فعلی ما است. زندگی در این روزها به دلیل هجوم ارتباطات مجازی فرصت کمی را برای دیدن همدیگر در اختیارمان قرار می دهد.

وی افزود: آدم‌ها باید با منطق آینه واری، خودشان را در این فیلم ببینند. جشن به معنای دورهمی در فضای مجازی و دلتنگی به معنای تنهاتر و تنهاتر شدن مان در آینده است.

آذربایجانی همچنین درباره 4 اپیزود بودن فیلم ادامه داد: یکی از روایت ها محسن کیایی و بهنام تشکر، دیگری پانته آ پناهی ها و دخترش در فیلم، بعدی بابک حمیدیان و مینا ساداتی و روایت چهارم، روایت ساغر قناعت است که به تنهایی آن را می گرداند. این روایت ها به طور موازی و متقاطع پیش می روند و مخاطب با همه همراه می شود.

این کارگردان خاطر نشان کرد: این فیلم فارغ از شعار دادن، زیاده گویی و جهت گیری، در منطق روایی اش، شامل پیش گویی است، اما داستان این رسالت را از ابتدا برای خود در نظر نگرفته است.

کارگردان «اروند» با اشاره به این که فیلم او را فیلمسازان مهمی دیده اند، عنوان کرد: خوشحالم 4 فیلمسازی که دوست شان داشته ام، نظرات مثبتی نسبت به فیلم داشته اند. اگرچه نظرات آن ها متفاوت بود، اما نظرات خوبی را در مجموع دریافت کرده ام و فیلم از نظر هیات انتخاب از میان 7 رای، 6 رای مثبت به خود اختصاص داده است.

وی به ملاک هایش در انتخاب بازیگران اشاره کرد و گفت: بازی ساغر قناعت را در فیلم «مالاریا» دوست داشتم و همان زمان از دستیارم خواستم شماره او را پیدا کند و به راحتی به کار دعوت شد و با هم همکاری کردیم. بهنام تشکر نیز بسیار بازیگر توانایی است و به دلایل زیادی تا امروز در سینما آنطور که باید دیده نشده است. یک روز به بازیگرانی که می توانند رضایِ فیلم «جشن دلتنگی» را بازی کنند فکر کردم و به ایشان رسیدم. بعد از سه جلسه گفت و گو لطف کردند و قرارداد بستند. رضا جدا از این که کاراکتر باورپذیری است، ما را با بهنام تشکر متفاوتی رو به رو می کند.

آذربایجانی در پاسخ به این که اگر یک سیمرغ در اختیار داشته باشد، به چه رشته یا کسی اهدا می کند، عنوان کرد: ما سعی کردیم در این فیلم هیچ بخشی از فیلمبرداری، بازی و... دیده نشود و تماشاگر بگوید چه قصه خوبی داشت! نمی دانم فیلم ما چقدر قابلیت سیمرغ گرفتن دارد. اما من فیلمنامه اثر را خیلی دوست دارم و همین طور فیلمنامه نویس آن را و ترجیح می دهم سیمرغ را مونا که عزیزترین آدم زندگی من است و خوشحالی او خوشحالی من است، دریافت کند.

وی در پایان گفت: جشن دلتنگی بدون یک ریال کمک دولتی ساخته شده است. به نظرم علی قائم مقامی کار بزرگی کرد و با سرمایه شخصی خود این اثر را ساخت. از او و هر سرمایه گذاری که به سینماگران اعتماد می کنند، تشکر می کنم.

مونا سرتوه؛ نویسنده «جشن دلتنگی» نیز درباره قصه توضیح داد: به نظرم همه آدم های جامعه می توانند خود را در این قصه بیابند. ما 4 خانوده را که ما به ازای بیشتری در جامعه دارند، انتخاب کرده ایم.

وی درباره نگاه فیلم به موضوع فضای مجازی افزود: ما بد یا خوب مطلق به این فضا نگاه نکرده ایم. بلکه فیلم، قضاوت را برعهده تماشاگر می گذارد و موقعیت هایی را نیز برای این دیدن خود در آینه اثر، به بیننده می دهد.

این نویسنده درباره میزان باورپذیری قصه برای غیر ایرانی ها ادامه داد: به نظرم اصلی ترین اشتراک این فیلم برای همه این است که فضای مجازی تنهایی آدم ها را پررنگ تر کرده است. مردم به جای نگاه کردن به هم، درگیر موبایل هستند و این اتفاق، مختص ایران نیست. اینستاگرام توهم بزرگی است که ربطی به یک ملیت و قوم ندارد.

ساغر قناعت نیز درباره نقش سارا توضیح داد: سارا بر اساس یک بحران به فضای مجازی پناه می برد و این اپیزود ارتباط آدم ها را در فضای مجازی نشان می دهد.

بهنام تشکر نیز با اشاره به تفاوت نقش خود با دیگر نقش هایش تاکنون عنوان کرد: تلاش کرده ام تا تفاوت نقش من در راستای قصه باشد. ویژگی این قصه و نقش من، بحران است. این شخصیت ها که از ما دور نیستند، آدم نوستالژیکی است و قصه های دور و دراز زندگی را دوست دارد. شاید هم بیشتر به واسطه فضای مجازی است که این حس به سراغش آمده است.

وی درباره علت انتخاب نقش رضا افزود: من در ابتدا فیلمنامه جذابی دیدم. همچنین مدتی است تصمیم گرفته ام در سینما و تلویزیون به سمت نقش های جدی بروم. نقشی که چیزی به من اضافه کند. امیدوارم خروجی بازی ام نیز خوب باشد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب مانعی برای پیشرفت نیست

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، مردم و طلاب حوزه‌های علمیه بندرعباس با حضور در حوزه علمیه مدرسه النبی با برپایی تجمعی از طرح نور فرماندهی انتظامی حمایت کردند.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.
 
شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.
  
 حجت الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در این تجمع با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، گفت: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی افزود: نیروهای خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، این بار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.
 
سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.
 
وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.
 
پس از سخنان سردار جاویدان، مردم ولایت‌مدار بندرعباس با شعارهای «نیروی انتظامی حمایت حمایت»، «سردار قهرمان ما تشکر تشکر» و «پلیس فداکار تشکر تشکر» از مواضع سردار و اقدامات فراجا در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) قدردانی کردند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • دلتنگی پپ گواردیولا از نبود ایلکای گوندوعان در منچسترسیتی
  • به روز رسانی| اوسمار: تا روز آخر می جنگیم
  • چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • فیلم/ تشکر رهبر انقلاب از معلمان
  • رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است
  • پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • تشکر بانوان شهر زرند از پلیس برای اجرای طرح عفاف وحجاب
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان