Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: دولت می‌تواند بسیاری از کارهای خود را برون سپاری و به بخش خصوصی واگذار کند و تا بتواند به سمت کوچک و سبک شدن حرکت کند.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره لزوم کوچک شدن بدنه دولت با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بدنه دولت را می‌توان با برنامه‌ریزی اصلاح کرد، اظهارداشت: نیازی نیست بدنه دولت به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی تا این حد بزرگ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با انتقاد از اینکه تشکیلات و اداراتی از دولت‌های سابق به ارث رسیده، بزرگ‌ شده‌ و با حجم بسیار زیادی از کارمندان مواجه هستند، اضافه کرد: اینکه چگونه می‌توان در دولت با تعداد کمی کارمند به کارایی بیشتر رسید، بحث مهمی است که باید در هر وزارتخانه مورد مطالعه قرار گیرد تا نسبت به سبک کردن وزارتخانه‌ها اقدام شود.

دهقانی‌فیروزآبادی تصریح کرد: گاهی لازم است به جای افزایش کارمندان فرایندهای کار مورد مطالعه قرار گیرد و ساختارها اصلاح شود تا بتوان کار را با تعداد کمتری از کارمندان انجام داد. چرا که در برخی مواقع ازدیاد کارمندان خود باعث معضلات بیشتر در ساختار اداری می‌شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از کارهای دولت را می‌توان برون‌سپاری و به بخش خصوصی واگذار کرد. در این صورت حجم کارها کم می‌شود و به سمت کوچک و سبک شدن دولت حرکت می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر دفاع درخصوص واگذاری فعالیت های اقتصادی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش گفت: سپاه در برخی حوزه‌ها فعالیت‌های مثبتی داشته و با کمترین هزینه بهترین کار را تحویل داده است.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: سپاه در زمان جنگ تحمیلی با ماشین‌آلات گسترده‌ای که در اختیار داشت و نیروهای مجرب و مهندسی‌ شده، پس از جنگ توانمندی‌های خود را برای سازندگی در کشور به کار گرفت و در کسوت پیمانکار بسیاری از پروژه‌های زیربنایی کشور اعم از فرودگاه، جاده‌ها و بنادر را در قالب قرارداد به ثمر رساند.

وی با بیان اینکه سپاه نسبت به سایر پیمانکاران مزایای قابل توجهی داشت، گفت: من شاهد بوده‌ام سپاه در کنار پیمانکاران دیگر در مناقصه‌ها شرکت می‌کرد و تفاوتش این بود که قیمت پایین‌تری ارائه می داد و سالم‌تر کار می کرد و فساد کمتری در پروژه های آن حاکم بود.

دهفانی فیروزآبادی تصریح کرد: هدف کار است و اشکالی ندارد تا زمانی که این ظرفیت در سپاه وجود دارد که با قیمت پایین‌تر کار خوب ارائه دهد، به این فعالیت خود ادامه دهد. البته قرار نیست کاری در کشور انحصاری شود و هرچیزی که انحصاری شود، آفت زیادی به همراه خواهد داشت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد

 مدیرکل امور اداری و کارگزینی کارکنان اداری قوه قضائیه از صدور احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن برزوئی عنوان کرد: صدور احکام تغییر ضریب و افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی آغاز شده و در حال انجام است. 

 برزوئی افزود: مزایای ناشی از تغییرات حاصله در احکام کارکنان، با حقوق اردیبهشت ماه قابل پرداخت خواهد بود.

 مدیرکل امور اداری و کارگزینی کارکنان اداری قوه قضائیه گفت: فرایند صدور احکام همچنان ادامه خواهد داشت و تلاش می‌شود تا غالب کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی کار معین از مزایای افزایش ضریب سال جاری، در اردیبهشت ماه بهره مند شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • یک شورش بزرگ در جشنواره کن
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • ‌کوهپیمایی کارکنان و پایوران سپاه در خوی
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم