Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@02:27:47 GMT

ذخیره سازی ۸۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۵۸۲۹

ذخیره سازی ۸۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در خراسان جنوبی

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۸۰۰ تن ذخیره سازی مرغ منجمد نیز داریم که اگر از همین الان قیمت مرغ از حد معمول افزایش پیدا کند میتوانیم تا پایان فروردین ماه سال آینده مرغ مورد نیاز هم استانی‌ها را در بازار عرضه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، هاشم ولی‌پورمطلق مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی شب گذشته در ششمین جلسه کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار کرد: میوه پرتقال برای نوروز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به نیاز و مصرف مردم خراسان جنوبی دو نوع پرتقال والنسیا جنوب و تامسون ذخیره سازی شده است.

 

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته با کاهش ذخیره سازی پرتقال مواجه شده و ناچار به وارد کردن پرتقال شدیم که در نتیجه قیمت‌ها افزایش پیدا کرد.

 

ولی‌پورمطلق عنوان کرد: برای امسال به دلیل تولید خوب پرتقال والنسیا پیش بینی می‌کنیم ایام عید پرتقال والنسیای خوبی در بازار داشته باشیم.

 

وی با اشاره به کوتاه بودن مدت زمان نگهداری پرتقال تامسون گفت: با توجه به درصد بالای هدر رفتن پرتقال تامسون در صورت نگهداری مدت زمان طولانی و سلیقه مردم که بیشتر پرتقال والنسیا را میخرند پرتقال والنسیا برای خراسان جنوبی بیشتر خریداری و ذخیره خواهد شد.

 

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: درابتدا پرتقال والنسیا و تامسون به میزان مشابه ۲۰۰ تن برای خرید مردم وارد بازار خواهد شد و بعد از آن به میزان ۲۰۰ تن دیگر پرتقال والنسیا عرضه خواهیم کرد.

 

ولی‌پورمطلق بیان کرد: در خراسان جنوبی در بازه زمانی مشخصی از ۵ آبان تا ۱۵ دی‌ماه به میزان قابل توجهی حدود ۱۴.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش جوجه ریزی داشته ایم که تا عید به بازار فروش رسیده و در ایام عید با مشکل کمبود مرغ مواجه نخواهیم شد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این ۸۰۰ تن ذخیره سازی مرغ منجمد نیز داریم که اگر از همین الان قیمت مرغ از حد معمول افزایش پیدا کند می‌توانیم تا پایان فروردین‌ماه سال آینده مرغ مورد نیاز هم استانی‌ها را در بازار عرضه کنیم.

 

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر قیمت هر جوجه یک هزار و ۷۰۰ تومان است؛ چنان‌چه مرغداری قیمت جوجه را افزایش داده و بالاتر از این باشد تحویل تعزیرات حکومتی خواهد شد.

 

ولی‌پورمطلق عنوان کرد: در سال جاری جهاد کشاورزی خرید حمایتی زعفران و پنبه کشاورزان را در دستور کار قرار داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم زعفران بسته به نوع از کیلویی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری شده است.

 

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در مورد پنبه که دو شهرستان سرایان و بشرویه عمده پنبه تولیدی خراسان جنوبی را دارد تاکنون ۲۴۰ تن پنبه از کشاورزان خریداری شده که هزینه ۲۱۳ تن پرداخت شده است و مابقی طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های مناطق گرم این خطه آغاز و پیش بینی می‌شود که امسال ۳۸۷ تن گل‌تر برداشت شود.
صفدر صفدری افزود: برداشت گل محمدی از سطح گلزار‌های شهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش‌هایی از بجنورد آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع سطح گلزار‌های آبی گل محمدی بارور ۲۸۹ هکتار و بارور دیم ۸۳ هکتار، گلزار‌های آبی غیربارو ۴۸ هکتار و دیم غیر بارور ۴۱ هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه در استان ۶۲۱ هزار لیتر گلاب، ۲۲ لیتر اسانس گل محمدی، ۲۹ هزار کیلوگرم گلبرگ خشک و ۱۲ هزار کیلوگرم غنچه خشک تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان