Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@13:05:56 GMT

7 درد شکمي که نبايد ناديده گرفت

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۶۱۵۸

7 درد شکمي که نبايد ناديده گرفت

خبرگزاري آريا - درد ناگهاني يا شديد در ناحيه شکم، به ويژه اگر با گذشت زمان شرايط وخيم‌تري به خود بگيرد، مي تواند نشانه اي از آپانديسيت يا مشکلات کيسه صفرا باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از عصرايران، شکم درد مي تواند به واسطه دلايلي بي ضرر شکل گرفته و يا نشانه اي از بروز مشکلي جدي و نگران کننده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما گاهي اوقات شکم درد را تجربه مي کنيم. در شرايطي که اغلب نشانه اي زودگذر است که مي توان آن را ناديده گرفت، گاهي اوقات احساس درد در ناحيه شکم مي تواند به مساله اي جدي اشاره داشته باشد.اما چگونه متوجه شويم که شکم درد شرايطي زودگذر مانند يک ناراحتي معده ساده يا توليد بيش از اندازه گاز است و يا به شرايطي جدي‌تر اشاره دارد؟
به گفته کارشناسان، سرنخ ها در خصوصيت درد - چه مدت ادامه داشته است، شدت آن چقدر است، و در کجا شکل گرفته است - و اين که علائمي خاص با آن همراه است يا خير، وجود دارند.
در ادامه با هفت نشانه که بايد به آنها توجه ويژه اي داشته باشيد بيشتر آشنا مي شويم.
دردي که به ناگاه يا با شدت زياد شکل مي گيرد
درد ناگهاني يا شديد در ناحيه شکم، به ويژه اگر با گذشت زمان شرايط وخيم‌تري به خود بگيرد، مي تواند نشانه اي از آپانديسيت يا مشکلات کيسه صفرا باشد.
دردي که با حالت تهوع و استفراغ همراه است
اين نشانه، به ويژه اگر خون در استفراغ وجود داشته باشد، مي تواند يک هشدار جدي در نظر گرفته شود. اين مي تواند نشانه اي از خونريزي ناشي از يک اولسر يا التهاب مري و يا انسداد کامل يا نسبي روده کوچک باشد. اگر اين نشانه با علائم ابتلا به آنفلوانزا، مانند گلو درد، مرتبط باشد، چندان جاي نگراني نيست.
دردي که هنگام اجابت مزاج تشديد مي شود
اين مي تواند نشانه اي از کوليت، پانکراتيت (التهاب لوزالمعده) يا سرطان لوزالمعده باشد.
دردي که شما را از خواب بيدار مي کند
هنگامي که به خواب مي رويم، روده ما نيز به خواب مي رود. افزون بر اين، مغز ما به طور معمول بسياري از سيگنال هاي درد را هنگام خواب خاموش مي کند. در نتيجه، اگر درد به اندازه اي شديد است که شما را از خواب بيدار مي کند، با شرايطي نگران کننده مواجه هستيم. به عنوان مثال، درد شديد و ناگهاني که شما را در ميانه شب از خواب بيدار مي کند مي تواند نشانه اي از التهاب کيسه صفرا يا حرکت يک سنگ کيسه صفرا باشد.
دردي که با تب همراه است
اين مي تواند نشانه اي از آپانديسيت يا ديورتيکوليت باشد.
دردي که هنگام غذا خوردن افزايش مي يابد
اين مي تواند نشانه اي از وجود يک اولسر باشد. کوليت و بيماري کرون مي توانند يک ساعت پس از غذا خوردن شرايط وخيم‌تري به خود بگيرند.
دردي که با گرفتگي و انقباض عضلاني همراه است
اين ممکن است نشانه اي از کوليت، يک انسداد يا سنگ کليه باشد. درد پايدار در طولاني مدت مي تواند به سرطان يا پانکراتيت اشاره داشته باشد.
محل درد مي تواند اطلاعات بيشتري درباره اين که کدام بخش بدن درگير شده است، ارائه کند. در بيماري هاي لوزالمعده، درد اغلب از جلو به سمت عقب حرکت مي کند. درد در قسمت بالايي شکم ممکن است به دليل يک اولسر شکل گرفته باشد. درد در قسمت پاييني شکم مي تواند با کوليت يا يک انسداد پيوند خورده باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده

ای یار جفا کرده پیوند بریده این بود وفاداری و عهد تو ندیده   در کوی تو معروفم و از روی تو محروم گرگ دهن آلوده یوسف ندریده   ما هیچ ندیدیم و همه شهر بگفتند افسانه مجنون به لیلی نرسیده   در خواب گزیده لب شیرین گل اندام از خواب نباشد مگر انگشت گزیده   بس در طلبت کوشش بی فایده کردیم چون طفل دوان در پی گنجشک پریده   مرغ دل صاحب نظران صید نکردی الا به کمان مهره ابروی خمیده   میلت به چه ماند به خرامیدن طاووس غمزت به نگه کردن آهوی رمیده   گر پای به در می‌نهم از نقطه شیراز ره نیست تو پیرامن من حلقه کشیده   با دست بلورین تو پنجه نتوان کرد رفتیم دعا گفته و دشنام شنیده   روی تو مبیناد دگر دیده سعدی گر دیده به کس باز کند روی تو دیده کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با سعدی: دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود امروز با سعدی: کس نیست که پنهان نظری با تو ندارد امروز با سعدی: دست در خون عاشقان داری

دیگر خبرها

  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)