Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبادلات مالی ایران با اتحادیه پایاپای آسیایی در سال ۲۰۱۷ برای پنجمین سال متوالی در حد صفر باقی ماند. ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه بانک و بیمه نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مبادلات مالی ایران با اعضای اتحادیه پایاپای آسیایی در سال 2017 به روند نزولی خود ادامه داد و برای پنجمین سال متوالی در مرز صفر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه پایاپای آسیایی حجم کل مبادلات مالی 9 کشور عضو این اتحادیه در ژانویه تا دسامبر 2017 را 24.24 میلیارد دلار اعلام کرده است. مبادلات مالی درون این اتحادیه در سال 2017 نسبت به سال قبل از آن رشد 18 درصدی داشته است.

مبادلات مالی ایران با اعضای اتحادیه در سال 2017 تنها بالغ بر 11 هزار و 828 دلار بوده است. این رقم که نسبت به سال قبل کاهش 63 درصدی داشته است معادل پنج ده میلیونم کل مبادلات درون این اتحادیه بوده است.

مبادلات ایران با اعضای اتحادیه پایاپای آسیایی در سال های 2013، 2014 ، 2015 و 2016 نیز در حد صفر گزارش شده بود.

تا قبل از سال 2011 اتحادیه پایاپای آسیایی از رونق خوبی برخوردار بود و مبادلات مالی در درون این اتحادیه به بیش از 40 میلیارد دلار در سال می رسید. اما در ماه های نخستین سال 2011 دولت هند تحت فشار آمریکا مبادلات خود با ایران از طریق این اتحادیه را متوقف کرد و حجم مبادلات ایران در این اتحادیه به شدت کاهش یافت.

با وجود اجرایی شدن توافق هسته ای و رفع تحریم ها مبادلات مالی ایران با این اتحادیه که مقر آن در تهران قرار دارد هنوز احیا نشده است.

بر اساس این گزارش اعتبارات پرداختی از سوی ایران در درون این اتحادیه در سال 2017 با کاهش 63 درصدی به 11 هزار و  828 دلار رسیده است. رقم اعتبارات دریافتی ایران در این سال صفر بوده است.

ایران، هند، پاکستان، بوتان، بنگلادش، مالدیو، میانمار، سریلانکا، و نپال اعضای اتحادیه پایاپای آسیایی هستند.

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,79,85,1246/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تحریم های ایران

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!