Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس مقاله منتشر شده در پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر»، شورای عالی امنیت ملی در تابستان گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را موظف کرد از آزار و اذیت کشتی های نیروی دریایی آمریکا بپرهیزد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، روز گذشته پایگاه خبری بیزینس اینسایدر در مطلبی با عنوان «ایران، اقدامات تحریک آمیزش نسبت به آمریکا را کمرنگ کرده است» به قلم Daniel Brown به بررسی برخی از نشانه های استنکاف ایران از رویارویی با آمریکا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از مطلب بیزینس اینسایدر آمده است که ایران بارها مواجهه با آمریکا را سرزنش کرده است. علاوه بر این نشانه های دیگری مبنی بر عقب نشینی ایران از درگیری با آمریکا وجود دارد. یکی از نشانه ها این است که تست موشک های بالستیک در ایران کمرنگ شده است! بر اساس گزارش «بهنام بن طالب لو» تحلیلگر ارشد حوزه ایران در «اندیشکده دفاع از دموکراسی» این تست تنها یکبار در فوریه 2017 انجام شده است.» جالب است بدانید که بهنام بن طالب لو از جمله کسانی بود که معتقدند، غرب در قبال برجام متضرر شده است! او در نهم ژانویه 2017 گفت پرداخت های نقدی آمریکا به ایران طی چهار سال گذشته بیش از 10 میلیارد دلار بوده است!

اما سایت آمریکایی بیزینس اینسایدر تصویری از ملوانان دستگیرشده آمریکایی در ابتدای سال 2016 را منتشر کرده و نوشته است:«این تصویری است که در 13 ژانویه سال 2016 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شده و نشان می دهد که ملوانان دستگیرشده آمریکایی در مکانی نامعلوم به سر می برند» بیزینس اینسایدر با انتشار تصویر و مقایسه آن با رفتارهای کنونی جمهوری اسلامی می خواهد بگوید که ایران قدری رویکرد خود را نسبت به ایالات متحده آمریکا تغییر داده است.

در ادامه مطلب مذکور شاهد دیگری بر این مدعا از راه می رسد. بیزینس اینسایدر می نویسد: «پرزیدنت دونالد ترامپ ماه ها هشدار داده بود که به تعلیق مشروط تحریم ها در توافق هسته ای خاتمه خواهد داد اما او اخیرا این تعلیق را دست کم برای چند ماه دیگر تداوم بخشید.»

بیزینس اینسایدر در ادامه از کاهش رویارویی ایران و آمریکا در دریا سخن گفته اما تصریح کرده است:«این کاهش مواجهه نمی تواند نشانی از یک تغییر استراتژیک باشد چراکه بر اساس سخن ژوزف وتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا، ایران همچنان به مداخله در کشمکش های جاری در سوریه و یمن ادامه می دهد» ژنرال وتل، پیشتر و در سی و یکم آگوست 2016 هم در گفتگو با خبرنگاران از عملکرد “تحریک آمیز” نظامیان ایران در خلیج فارس به خصوص نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به خاطر انجام مانورهای “خطرناک” در اطراف ناوهای آمریکایی انتقاد کرده بود!

دنیل براون، نویسنده این مطلب سپس به توئیتی از علی واعظ، تحلیلگر ارشد اندیشکده بین المللی «گروه بحران» در امور ایران استناد می کند:«واعظ در توئیتی نوشته است: ممکن است دیوانه ها در این باره گفتگو کنند که ایران از لفاظی ها و درشت گویی های ترامپ ترسیده است اما واقعیت بیش از این است!» کسانی که واعظ را نمی شناسند خوب است بدانند که او جاسوسی است که از قضا در سال 92 با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کرده است!

براون باز هم به توئیت واعظ در 25 ژانویه 2018 اشاره می کند و می نویسد:«رویکردهای ایران دست کم سه چیز را نشان می دهد: 1.دولت می تواند سیاست را شکل دهد و افسار سپاه را در دست بگیرد!(با پوزش از نیروهای خدوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) 2.خواست ایران برای نگاه داشتن اروپایی ها در صحنه مناسبات سیاسی نشان می دهد که قدرت نفوذ دقیقا چه معنایی دارد 3.سیستمی در ایران وجود دارد که هوشمندانه به سمت پیروزی در بازی بین المللی سرزنش پیش می رود(بازی سرزنش اصطلاحی است برای مواقعی که مردم یکدیگر را به دلیل اتفاقات بدی که افتاده سرزنش می کنند) احتمالا واعظ به وقایع پسابرجام اشاره می کند اما او ظاهرا فراموش کرده است که وقتی مذاکرات ایران و آمریکا تمدید میشد او با خوشحالی میگفت تمدید مذاکرات نشان می دهد که ایران و آمریکا به دنبال راهکارهای بلندمدت هستند! و این بود راهکارهای بلندمدت!

او که می دانست توافق برجام چه تبعات تأسف باری برای ایران دارد تمام تلاش خود را کرد تا به آمریکا بفهماند که باید برجام را حفظ کند!

بر اساس مقاله بیزینس اینسایدر واعظ همچنین گفته است:«شورای عالی امنیت ملی در تابستان گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را موظف کرد که زمین خود را حفظ کند اما در عین حال از آزار و اذیت کشتی های نیروی دریایی آمریکا بپرهیزد!»

 اکنون یک سوال باقی می ماند: ما و مسئولانمان چه کرده ایم که کسانی همچون علی واعظ و بهنام بن طالب لو، از تنزل رویکردهای آمریکاستیزانه ایران سخن می گویند؟ چرا باید به گونه ای عمل کنیم که رسانه های خارجی از اختلاف میان رئیس جمهور و سپاه پاسداران بنویسند؟ چرا تعلیق دوباره تحریم ها باید به نرمش در برابر آمریکا نسبت داده شود؟

کوتاه سخن؛ به نظر می رسد که اکنون وقت برگزاری مانور نظامی دیگری است!

اصل مقاله را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/س

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ژنرال صهیونیست از استراتژی یحیی السنوار

به گزارش همشهری‌آنلاین، رای الیوم با اشاره به افزایش شکاف و دو دستگی در اردوی صهیونیست‌ها نوشت: با تداوم جنگ غزه و حملات حزب الله به شمال سرزمین های اشغالی و تبدیل شدن آن به منطقه اشباح، دامنه انتقادات از کابینه بنیامین نتانیاهو افزایش یافته و فشارها بر آن تشدید شده، به ویژه آنکه ارتش اشغالگر به اهداف جنگ در زمینه نابودی حماس و آزادی اسرا دست نیافته است.

در این زمینه «عاموس گلعاد» ژنرال احتیاط و رئیس مرکز راهبردی در دانشگاه «رایخمن» رژیم صهیونیستی و رئیس سابق دایره سیاسی و امنیتی وزارت امنیت این رژیم به نقش راهبردی «یحیی السنوار» در مذاکرات مبادله اسیران اشاره کرد.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: السنوار به دنبال خروج ما از غزه است؛ او دستاوردهای راهبردی زیادی کسب کرده و توان خارج کردن ما از غزه به طور کامل را هم دارد. کابینه هیچ راهبردی در جنگ ندارد.

وی افزود: استراتژی السنوار بازگشت به قدرت است و ما اصرار بر بازگردانیدن اسیران داریم. اگر ما اسیران را نجات ندهیم، پیروزی در کار نخواهد بود. هرکاری برای برگرداندن اسیران باید انجام دهیم، به ویژه نظامیانی که ما مدیون آنها هستیم.

گلعاد ادامه داد: ما باید اهداف راهبردی زیادی کسب کنیم که در راس آنها، ایران است؛ کشوری که قدرتمند شده و تهدیدی بزرگ برای ما و نیز جبهه شمالی است.

این ژنرال صهیونیست ضمن مخالفت با حمله به رفح بیان کرد: ورود به رفح تضمین کننده بازگشت اسیران نیست و این کار راهبردی نیست. ما استراتژی نداریم. بیش از شش ماه از جنگ گذشته و همچنان السنوار برای ما شرط می گذارد و ما منتظر پاسخ او هستیم و این به دلیل نبود راهبرد است.

گلعاد اضافه کرد: اگر بدون هماهنگی با مصری‌ها و آمریکایی‌ها به رفح حمله کنیم، راهکاری برای جبهه شمالی نخواهیم داشت و جنگی ادامه خواهد داشت؛ جنگی که دامنه آن به کل اسرائیل گسترش خواهد یافت. ما اتحاد راهبردی را از دست خواهیم داد و امکان توسعه صلح و توان مقابله با تهدید اصلی را نخواهیم داشت. تهدید اصلی ایران است.

بر اساس این گزارش، «عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز ضمن تاکید بر ضرورت انجام توافق مبادله اسیران و مخالفت با حمله به رفح، دغدغه کنونی نتانیاهو را حکم بازداشتی دانست که دیوان بین المللی کیفری علیه آن و رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی صادر می‌کند.

کد خبر 849302 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • (ویدئو) روایت «ژنرال مکنزی» از تحویل سوخو ۳۵ به ایران
  • روایت ژنرال صهیونیست از استراتژی یحیی السنوار
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • دقیقا این ۳ مدل موشک به اسرائیل شلیک شد
  • تحلیل ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • خشم ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران