Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:02:21 GMT

مذاکرات سیاسی تشکیل دولت در آلمان به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۸۰۵۸

مذاکرات سیاسی تشکیل دولت در آلمان به تعویق افتاد

وین - ایرنا - مذاکرات طولانی شش ساعتی یکشنبه شب احزاب آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی به علت اختلاف در موضوع مهاجران به نتیجه نرسید و به بعد موکول شد در عین حال طرفها گفتند مصمم به یافتن راه حل هستند.

به گزارش ایرنا ، 'میشاییل گروسه برومر' مدیر ائتلاف پارلمانی آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور متشکل از احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در پایان مذاکرات که تا ساعت 2 بامداد دوشنبه ادامه یافت ، گفت: کار و مباحثات ادامه خواهد یافت البته نه همیشه در این ساعات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در اظهاراتی که به مثابه بیانیه پایانی مذاکرات تلفی شد، گفت: همه طرفها مصمم به یافتن راه حل هستند.
در همین حال برخی رسانه ها به نقل از منابع آگاه در حزب 'سوسیال دمکرات' گزارش دادند که جلسه یکشنبه شب شاهد بحث هایی شدید بوده و سه حزب همچنان در خصوص پیشنهاد سوسیال دمکراتها در خصوص مهاجران اختلاف دارند. این حزب چپ میانه پیشنهاد داده که اقوام افرادی که در آلمان وضعیت 'حمایت' دریافت کرده اند نیز بتوانند به آنان ملحق شوند. این موضوع اکنون به کارگروههای فنی سه حزب ارجاع داده شده است.
گروسه برومر جمعه گذشته دستور مذاکرات را برای رسیدن به نتیجه تا روز 4 فوریه (یکشنبه 15 بهمن) مشخص کرد و گفت مذاکره کنندگان در 18 کارگروه تقسیم شده اند.
به گفته منابع آگاه ، در مذاکرات یکشنبه شب که با حضور مرکل ، مارتین شولتس رئیس حزب سوسیال دمکرات و مقامات حزب سوسیال مسیحی ایالت بایرن برگزار شد ، به موضوعات دیگری از جمله سیاست خارجی ، همکاری های توسعه ای ، دفاع و حقوق بشر نیز پرداخته شد. علاوه بر مساله مهاجران ، در زمینه های مربوط به سیاست های کارگری و بیمه سلامتی وجود دارد.
به گزارش ایرنا ، نمایندگان حزب سوسیال دمکرات آلمان در کنگره فوق العاده روز یکشنبه اول بهمن ماه با آغاز مذاکرات رسمی با حزب 'دمکرات مسیحی' آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور برای تشکیل دولت ائتلافی جدید موافقت کردند و به این ترتیب آلمان یک گام به خروج از بن بست سیاسی نزدیکتر شد.
رهبران احزاب پیش از این در اواسط دی ماه در خصوص طرح اولیه 28 صفحه ای برای تشکیل دولت ائتلافی موسوم به ائتلاف بزرگ (GroKo) به توافق رسیده بودند. در طرح اولیه 28 صفحه ای توافق دو حزب، کلیات اصول کاری دولت آینده مشخص شده که متضمن افزایش هزینه ها در برخی مسائل اجتماعی مانند نگهداری از کودکان، آموزش و حقوق مستمری بگیران و در واقع اعطای امتیازهایی به سوسیال دمکرات ها بوده است. دو حزب همچنین بر لزوم اتحاد با فرانسه برای پیشبرد اصلاحات در اتحادیه اروپا تاکید کرده اند.
انتخابات پارلمانی آلمان دوم مهرماه (24م سپتامبر 2017) برگزار شد که با ریزش آرای هر دو حزب بزرگ آلمان و ورود حزب راست افراطی'آلترناتیو برای آلمان' به عنوان سومین حزب بزرگ به پارلمان همراه بود و هنوز دولت جدید تشکیل نشده است. پس از آنکه مذاکرات حزب دمکرات مسیحی مرکل با دو حزب دمکرات های آزاد (لیبرال) و سبزها برای تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا به علت اختلافات در مورد سیاست های مختلف پس از حدود یک ماه، یکشنبه شب 28 آبان ماه به شکست انجامید، مرکل مذاکرات سیاسی با حزب سوسیال دمکرات شریک دولت قبلی را برای تشکیل مجدد دولت ائتلافی با این حزب آغاز کرد. حزب اتحاد دمکرات مسیحی مرکل و حزب سوسیال دمکرات پس از مذاکرات طولانی پنجشنبه شب 21م دی ماه در مورد کلیات تشکیل دولت ائتلافی و آغاز مذاکرات رسمی دراین زمینه به توافق رسیدند.
اروپام**1078** خبرنگار: بابک جعفری**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن قهرمانی پاریسی‌ها به تعویق افتاد

پاری‌سن‌ژرمن در هفته سی‌ویکم لوشامپیونه در خانه به مصاف لواوار رفت اما در پایان این مصاف پرگل و هیجان‌انگیز دو تیم به نتیجه تساوی رضایت دادند.

به گزارش ایسنا، پاریسی‌ها می‌توانستند با پیروزی مقابل لواوار در فاصله سه هفته تا پایان لیگ یک فرانسه، قهرمانی خود را قطعی کنند اما در نهایت فقط موفق شدند با گل ثانیه آخری از شکست مقابل تیم در منطقه سقوط لواوار فرار کنند.

لواوار در خانه پاری‌سن‌ژرمن تا دقیقه ۷۸ با نتیجه ۳ بر یک از شاگردان انریکه پیش بود اما حکیمی و راموس توانستند مانع از شکست تیمشان شوند و گل راموس در دقیقه ۹۵ به ثمر رسید.

کیلیان ام‌باپه این بازی را هم از روی نیمکت آغاز کرد و در نیمه دوم به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد.

با این تساوی پاری‌سن‌ژرمن ۷۰ امتیازی شد و در صورتی که موناکو ۵۸ امتیازی در بازی یکشنبه شب خود در خانه لیون امتیاز از دست بدهد، فردا شب می‌تواند جشن قهرمانی بگیرد و در غیر اینصورت فقط به یک امتیاز از ۳ بازی باقی‌مانده‌اش در این فصل برای قهرمانی احتیاج دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • جشن قهرمانی پاریسی‌ها به تعویق افتاد