Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@19:45:50 GMT

کام شیرین خارجی ها با عسل خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۸۸۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مدیر عامل شرکت بسته بندی عسل تاجکوه بیرجند گفت: قطر، عمان، کانادا و سوئیس از جمله مشتریان خارجی عسل خراسان جنوبی اند که این محصول را به صورت مستقیم خریداری می کنند.

آقای علی محمدی افزود: از آغاز امسال 80 تن عسل به ارزش 5 تا 6 میلیارد تومان در شرکت بیرجند بسته بندی شد که تنها 10 درصد آن در خراسان جنوبی و مابقی در سایر استانهای کشور و به مشتریان خارجی فروخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلنی های زنبور عسل استان در فصول سرد سال به استانهای جنوبی و گرم کشور کوچ داده می شوند گفت: زنبورداران خراسان جنوبی با کوچ کلنی ها به استانهای مختلف کشور، 11 نوع عسل تولید می کنند که گرانترین آنها عسل عناب و زرشک مخصوص خود استان است و با قیمت هر کیلو 70 تا 80 هزار تومان فروخته می شود.

مدیر عامل شرکت بسته بندی عسل تاجکوه بیرجند با اشاره به    خواص عسل در درمان بیماریهای مختلف افزود: بیشترین مشتریان عسل در خراسان جنوبی پزشکان هستند که این محصول شفابخش را با بسته بندی های شرکت بیرجند خریداری و در مطب های خود به بیماران معرفی و عرضه می کنند.

گرده گل، ژل رویال و بره موم از دیگر محصولاتی است که از کندوهای عسل جمع آوری می شود و قیمت آنها  از عسل نیز گرانتر است که به دلیل خاصیت دارویی فراوان آن، این محصولات به صورت خوراکی مصرف می شود.

آقای علیمحمدی گفت: از آغاز امسال همچنین زنبورداران خراسان جنوبی، 260 کیلوگرم گرده گل، 3.5 کیلوگرم ژل رویال(غذای ملکه) و حدود 60 کیلوگرم بره موم جمع آوری و به شرکت بسته بندی عسل بیرجند تحویل دادند که قیمت فروش هر کیلوگرم گرده گل 120 هزار تومان، ژل رویال 6 تا 7.5 میلیون تومان و هر کیلوگرم بره موم 180 تا 200 هزار تومان است. 

وی افزود: برای بسته بندی عسل و دیگر محصولات کندوهای زنبور عسل در شرکت تاجکوه بیرجند 25 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت می کنند.

مدیر عامل شرکت بسته بندی عسل تاجکوه بیرجندگفت: در تلاشیم با جذب اعتبار از محل اعتبارات توسعه ملی در بخش روستایی، خط تولید ظروف شیشه ای را برای بسته بندی مناسب محصول عسل راه اندازی کنیم که این توسعه نیازمند حمایت مسئولان است.

به دلیل خاصیت خورندگی عسل، هیچگاه نباید این ماده را در ظروف فلزی نگه داشت و ظروف پلاستیکی نیز کیفیت مناسب برای نگهداری عسل را ندارند.

ظروف شیشه ای مناسب ترین ظروف برای نگهداری و حفظ کیفیت عسل هستند.

  منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی محمدعلی کاووسی، گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف وجود دارد. 

 وی افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قائن، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش به جهت احتمال وقوع سیلاب هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت تیم‌های عملیاتی قائن و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان پشتیبان شهرستان خوسف هستند. 

کاوسی گفت: همچنین در حال حاضر ۴ نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند