Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر همت زاده با سابقه ۳۴ سال فعالیت در صنعت فرش و به گفته خودش بدلیل خطرات جاده مراغه هشترود، کارآفرینی اش را در هشترود آغاز کرده اما از عدم حمایت برخی از مسئولین در سال اقتصاد مقاومتی گلایه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پیک هشترود اکبر همت زاده با سابقه ۳۴ سال فعالیت در صنعت فرش و به گفته خودش بدلیل خطرات جاده مراغه هشترود، کارآفرینی اش را در هشترود آغاز کرده اما از عدم حمایت برخی از مسئولین در سال اقتصاد مقاومتی گلایه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگوی پیک هشترود با این کارآفرین صنعت فرش در شهرستان هشترود بدین شرح است:

 

پیک هشترود: معرفی مختصری از خودتان داشته باشید:
بنده اکبر همت زاده، متولد ۱۳۵۵ در شهرستان مراغه، دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی هستم. از کودکی با این هنر و حرفه آشنایی دارم و از همان ۶_۷ سالگی فرش بافته ام. در حال حاضر ساکن کرج هستم و در کارگاه و آموزشگاه قالیبافی با همسرم( لیسانس مدیریت جهانگردی) فعالیت میکنم.

 

از خرداد سال ۹۳ بصورت رسمی و در کرج هنرجویان زیادی را تربیت کرده و با این هنر آشنا کرده ایم که خیلی از آنها از این هنر یا برای دلخوشی  خود  و یا برای درآمدزایی قالیبافی میکنند. مجوز آموزشگاه و کارگاه را به ترتیب از فنی و حرفه ای – صنعت ٬ معدن و تجارت استان البرز اخذ نموده ایم. اما بطور غیر رسمی نزدیک ۸ سال است این کار بصورت حرفه ای انجام میشود. در این زمینه افتخاراتی نیز کسب نموده ایم که در ادامه اشاره خواهم نمود.

 

پیک هشترود: چرا هشترود را برای این فعالیت انتخاب کرده اید؟
باتوجه به اینکه در نمایشگاههای مختلف شرکت میکنیم، افراد زیادی از کارهای ما دیدن میکنند و تعدادی از این افراد سفارشات بافت فرش و تابلو فرشهای دستباف را بما محول میکنند. با توجه به داشتن بافنده هایی در کارگاه مرکزی در کرج که از آمادگی خوبی برخوردار هستند، اما نیاز بود برای سفارشات با سایزهای ۶ – ۹ و ۱۲ متری از بافندگان با تجربه کار بالا استفاده شود و همینطور دغدغه شهرهای بزرگی چون کرج را نداشته باشند. بنابر این من و همسرم میتوانستیم این کار را در مراغه (بدون اینکه دنبال بافنده بگردیم ) شروع کنیم اما چون کار سرکشی به بافت به نظرمان از اهمیت زیادی برخوردار است و ما در حال حاضر خودمان این کار را بدرستی انجام میدهیم، تصمیم گرفتیم بخاطر وابستگی آباء و اجدادی،  بخاطر نزدیکی هشترود و فرار از جاده خطرناک هشترود-مراغه،  در این سرزمین و در این خطه از ایران زیبا، هشترود را انتخاب کنیم.

پیک هشترود: حمایت مسئولان چطور بود؟

باید عرض کنم در وهله اول میشه گفت با تمام ادارات این شهرستان و روسای محترم نشستهایی داشته ام . که از همین جا از همه آنها تشکر میکنم ( و در یک فرصت مناسب تشکر ویژه با بیان پستهای سازمانی مربوطه خواهم کرد). که بعضی واقعا دلسوزانه معرفی کرده و یا راهنمایی و پیشنهاداتی داشته اند و برخی نیز نه تنها کمک و راهنمایی شایسته ای نداشتند.  در سال اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال  فقط و فقط در  حد حرف زدن بوده و بیشتر مایوسم کرده اند. حتی ما برای شروع کار سعی کردیم از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استفاده کنیم تا باری از مشکلات این ادارات و مددجویانش برداشته شود.

اما اگر بخواهم از استقبال مردمی و حمایت آنها عرض کنم، اینکه جناب آقای محمودی ( فرش فروشی آذربایجان) که زیرزمین ایشان بعنوان کارگاه در اختیار بنده است، انصافا و انصافا چندین و چند بار با بافنده های زیادی تماس گرفته و حتی مسولین محترم شهر را به کارگاه ما دعوت کرده اند که میخواهم از ایشان بسیار بسیار تشکر کنم. انصافا دلسوزانه عمل کرده اند.

 

 

افرادی چند از کارگاه دیدن کرده و صحبتها داشته ایم اما نه هنوز. متاسفانه هنوز موفق نشده ایم کارمان را شروع کنیم. باوجود صحبتهای حمایتی برخی ادارات، من متوجه شده ام چون یک غریبه هستم، کسی نخواهد آمد در این کارگاه فعالیت و کار کند.این واقعا این « ناامید کننده» نیست؟

 
انتظار دارند بنده بعنوان کارآفرین حداقل ۳۰-۴۰ ٪ کار پیشرفت داشته باشد. من از طریق همین پیک هشترود محترم از تمام مردم فهیم و مسولین گرامی هشترود دعوت میکنم از کارگاه ما واقع در میدان اصلی شهر، کوچه مسجد جامع بازدید بعمل آورده و ببینند آیا تجهیز کارگاه با  تعداد  ۹ دستگاه دار قالی بزرگ و کوچک و سایر تجهیزات دیگر پیشرفت کار محسوب میشود یا نه؟؟؟ و اگر بنده خودم بافنده ها را پیدا کرده و مشغول بکار کنم و دستمزد پرداخت کنم، شما خواننده گرامی قضاوت بفرمایید: آیا این است رسم حمایت از کارآفرین ؟؟؟؟ آیا این است حمایت از تولید و اشتغال؟؟؟قضاوت با شماست…


 
پیک هشترود: وضعیت بازار کار فرش چطور است:

 

ما اول سفارش میگیریم بعد شروع بکار میکنیم.  فعلا بخاطر عدم بازاریابی مناسب و مشکلات بر سر راه فرش و صادرات آن، در حال حاضر ما با سفارشات داخلی و سفارشات برخی توریستها کارمان را ادامه میدهیم و خیالمان از بابت فروش راحت است. اگر غیر از این باشد، ریسک بزرگی است.

برنامه آتی من و همسرم گسترش این هنر در این شهرستان و به طبع آن گسترش گردشگری در هشترود و روستاهای اطراف است.


ما هر دو در زمینه فرش ، گردشگری و توریسم توانمند هستیم و چنانچه اولین مشکل ما که همانا یافتن بافنده هایی جهت کار در کارگاه  است برطرف شود، قدم بعدی همکاری با میراث فرهنگی این شهر و بستر سازی برای دعوت و پذیرایی از توریستها و گردشگران داخلی و خارجی از کارگاه قالیبافی و جاذبه های گردشگری این منطقه است.


حتی در بازدیدی که جناب آقای اقدمی رییس محترم آموزش و پرورش هشترود از کارگاه داشتند ، قرار شد سال آینده رشته فرش با همکاری بنده و همسرم در مدارس این شهر برگزار بشه. پس انتظار میرود مسولین قدم رنجه فرموده و از نزدیک این کارگاه را بررسی فرمایند و نسبت به تشویق و ترغیب بافندگان همکاری لازم را با این کارگاه انجام دهند.


ما نیز به تمام شهروندان هشترود قول مساعد میدهیم در زمینه های فرش،  علمی، فرهنگی، هنری و گردشگری مفید واقع بشیم.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان

در این تجمع دانشجویان و جمعی از استادان دانشگاه با سر دادن شعار‌های مرگ بر آمریکا ومرگ بر اسراییل جنایت صهیونیست در غزه را محکوم کردند.

دانشجویان دانشگاه مراغه همچنین در حمایت از دانشجویان آمریکایی و کشور‌های اروپایی حامی مردم ستم دیده غزه شعار‌های ضد استکباری سر دادند.

حاضران در پایان تجمع ضمن محکوم کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها خواهان ورود مجامع بین المللی در موضوع غزه و حمایت عملی از فلسطینیان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند