Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولتی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد تیم امنیت ملی دونالد ترامپ به دنبال گزینه‌هایی برای مقابله با جاسوسی چین از تلفن‌های همراه است که ساخت یک شبکه بی‌سیم فوق سریع نسل پنجم یکی از این موارد خواهد بود.

این مقام دولتی ضمن تایید محتوای گزارش سایت آکسیوس گفت که این راهکار در سطوح پایین دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و شش تا هشت ماه زمان لازم دارد تا به رئیس جمهور ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفهوم شبکه نسل پنجم تلفن همراه با آنچه مقامات دولتی تهدید چین نسبت به امنیت سایبری و امنیت اقتصادی خود می‌دانند، معنا پیدا می‌کند.

دولت ترامپ خط‌مشی سخت‌تری را نسبت به دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا درباره موضوعات مختلف، از نقش چین در محدود کردن کره شمالی تا تلاش این کشور برای دستیابی به صنایع استراتژیک، در پیش گرفته است.

منابع آگاه به رویترز گفتند در اوایل این ماه بعد از اینکه چند نفر از اعضای کنگره علیه ایده "رگولاتورهای فدرال» لابی کردند، شرکت ارتباطات راه دور آمریکا (AT & T) مجبور شد تا برنامه عرضه گوشی‌های هواوی ساخت چین به مشتریان خود را لغو کند.

در سال 2012 شرکت‌های چینی هواوی و زد تی ای در آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که آیا تجهیزات آنها امکان جاسوسی خارجی و تهدید زیرساخت‌های حیاتی آمریکا را فراهم می‌آورد یا خیر.

به گفته یکی از مشاوران کنگره، برخی اعضای کمیته اطلاعات داخلی همچنان با دردسرهای ناشی از تهدیدات امنیتی از سوی شرکت‌های هواوی و زد تی ای مواجه هستند. وی افزود مسائل مطرح شده در گزارش سال 2012 این کمیته درباره شرکت‌های چینی هنوز پابرجاست و حتی اطلاعات دسته‌بندی شده جدیدتری بدست آمده که مجددا باعث مطرح شدن نگرانی‌ها در این باره شده است.

یک مقام ارشد دولتی در گفتگو با رویترز گفت: ما به دنبال ایجاد شبکه‌ای هستیم که چین نتواند به مکالمات تلفنی ما گوش کند. ما باید یک شبکه امن داشته باشیم که کسی نتواند به آن نفوذ کند. همچنین باید مطمئن شویم که چین کنترل بازار تلفن همراه را در دست نمی‌گیرد.

شرکت‌های اصلی حامل‌های بی‌سیم میلیاردها دلار صرف خرید طیف برای ایجاد و راه‌اندازی شبکه‌های نسل پنجم کرده‌اند ولی هنوز معلوم نیست که آیا آمریکا برای راه‌اندازی شبکه نسل پنجم خود به اندازه کافی طیف در اختیار دارد یا نه.

همچنین شرکت چندملیتی اکسنچر برآورد کرده است که پس از شکل‌گیری نسل پنجم شبکه‌های سیار، اپراتورهای بی‌سیم طی هفت سال حدود 275 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

سال گذشته نیز شرکت «تی موبایل» هشت میلیارد دلار و شرکت خدمات ماهواره‌ای «دیش نتورک» آمریکا 6.2 میلیارد دلار را صرف طیف‌های پخش رادیویی کردند.

سخنگوی شرکت AT & T گفت ما نمی‌توانیم درباره چیزی که هنوز ندیده‌ایم نظر بدهیم. وی افزود به خاطر سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری توسط کمپانی‌های آمریکایی، تلاش برای راه‌اندازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه در آمریکا مسیر خود را به خوبی طی می‌کند.

همچنین سخنگوی این شرکت گفت امسال شرکت AT & T به عنوان اولین شرکت، خدمات نسل پنجم تلفن‌های همراه را در 12 نقطه در آمریکا راه‌اندازی می‌کند.

یک مقام ناشناس گفت ما به دنبال ایجاد یک شبکه نسل پنجم مطمئن هستیم و باید با صنعت برای یافتن بهترین راه‌حل همکاری نماییم.

شرکت آکسیوس اسنادی را در این باره منتشر کرد که توسط یک مقام شورای امنیت ملی ارائه شده است. طبق این اسناد اگر دولت آمریکا چنین شبکه‌ای را ایجاد کند پس می‌تواند دسترسی به حامل‌ها را به سایر شرکت‌ها اجاره دهد.

حضور رو به رشد چین در تولید و بکارگیری شبکه‌های بی سیم سبب ایجاد نگرانی‌های بسیاری شده است. یک فشار منسجم دولتی می‌تواند به آمریکا برای رقابت در این زمینه کمک کند.

انتظار می‌رود یک شبکه نسل پنجم، سرعت و ظرفیت بیشتر و نیز زمان پاسخگویی کوتاه‌تری ارائه دهد. این شبکه می‌تواند فناوری‌های جدید از اتومبیل‌های بدون راننده تا جراحی‌های از راه دور را در بر بگیرد. شرکت‌های مخابراتی و تأمین‌کنندگان آن معتقدند که این یک فرصت درآمدی چند میلیارد دلاری است.

انتهای پیام

آمریکا نسل پنجم تلفن همراه را به بازار عرضه می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجورودی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص ارزیابی میزان استاندارد تشعشعی تلفن همراه گفت: برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.

کد خبر 6097763 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد