Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@13:45:15 GMT

ناسا از هند حمایت کرد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۹۳۴۶

ناسا از هند حمایت کرد

یک دانشمند برجسته ناسا به نام جیمز ال سمیالک در تماس با این دانشمند هندی در شرکت تجهیز متالیزه (MTC) در راجستان از علاقه مندی ناسا به فناوری جدید ابداعی وی خبر داده است.

دکتر ساتیش تیلور یک تکنلوژی جدید پوشش حرارتی را ایجاد و توسعه داده است که به عقیده وی می تواند هزینه پوشش حرارتی برای موتورفضاپیما ها را تا 50 درصد کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیلور گفت: به زبان ساده، در حال حاضر، محققان از طریق فرآیندهای بسیار گران قیمت ترک های عمودی (تقسیم بندی) در پوشش حرارتی موتور توربو گازی را که در فضاپیما مورد استفاده قرار گرفته و بسیار مفیدند، ایجاد می کنند درحالی که در طرح ابداعی این دانشمند هندی هزینه همین علمیات بسیار کمتر است.

سازمان تحقیق و توسعه فضایی هند ایسرو و همچنین سازمان تحقیق و توسعه دفاعی (DRDO) این کشور نیز برای توسعه این فناوری اعلام آمادگی کرده اند.

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند مسئولیت توسعه برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

سازمان تحقیقات هوا و فضای هند (ایسرو) در سال گذشته با ثبت رکود بی سابقه پرتاب 104 ماهواره با یک موشک به فضا از جزیره کوچک سریهاریکوتا در جنوب هند با پشت سرگذاشتن رقبای بزرگی همچون روسیه و آمریکا، تاریخ ساز شد.

در بیشتر سفرهای فضایی و پرتاب فضاپیماها از مبدا هند از راکت خوش سابقه پی اس ال وی ( Polar Satellite Launch Vehicle) استفاده می شود.

هزینه های پرتاب موشک در هند به اندازه ای پایین است که حتی رقیبان قدر هند هم قادر به رقابت با این هزینه ها نیستند؛ برای مثال این کشور قادر است کاوشگر مریخ خود را با هزینه ای به مراتب پایین تر از بودجه ای که هالیوود به ساخت فیلم های فضایی تخصیص می دهد، به سیاره سرخ ارسال کند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود