Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی فریان دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر بابیان اینکه حجم مخزن سد ستارخان شهرستان اهر ۱۳۰ میلیون مترمکعب است گفت: در کمینه‌ترین موقعیت باید در مخزن سد ستارخان ۴۰ میلیون مترمکعب آب داشته باشیم.

وی گفت: در طراحی سد ستارخان شهرستان اهر می‌بایست سالانه حدود میزان آب ورودی و خروجی ۹۰ میلیون مترمکعب بوده باشد اما بعد از هشت سال دیدم که این اعداد و ارقام محقق نمی‌شود و آن زمان مطالعات جامع خشک‌سالی به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای و مجری‌گری دانشگاه تهران انجام گرفت و در سال ۸۵ بروز خشک‌سالی در شهرستان اهر به‌طور مصوب اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریان با اشاره به اینکه سال ۸۵ به شرکت آب منطقه‌ای اعلام کردیم که باید خشک‌سالی را در محدوده سد ستارخان قبول کنید، افزود: به‌نوعی از سال ۸۵ تاکنون عملاً ما با ۴۹ میلیون مترمکعب وضعیت آبی منطقه را مدیریت می‌کنیم که تمامی برنامه‌ریزی‌ها نیز بر این اساس صورت می‌گیرد.

رئیس اداره بهره ‌برداری و نگهداری از سد ستارخان اهر گفت: مجموع آوردهای سد ستارخان شهرستان اهر در طول دو سال گذشته به ترتیب ۳۹ میلیون و ۳۵ میلیون مترمکعب بوده و پیش‌یابی که امسال نشان می‌دهد که وضعیت سال آینده مشابه سال گذشته خواهد بود و می‌توان گفت سه سال پیاپی با زیر ۴۰ میلیون مترمکعب آب مدیریت می‌کنیم یعنی این میزان آب توان مدیریتی را از ما می‌گیرد.

فریان با تأکید بر این‌که زنگ خطر کم‌آبی در حوزه آبریز سد ستارخان و مسیر رودخانه اهر چایی در طول ۱۵۰ کیلومتر شامل بخش‌هایی از شهرستان ورزقان و اهر به صدا درآمده است، گفت: نهادهای سیاست‌گذار و مصرف‌کنندگان آب بیش از پیش به مدیریت منابع آبی و صرفه‌جویی در مصرف این نعمت خدادادی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

901

مرتضی فریان اهر ستارخان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم