Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - سازمان صنايع کوچک، شهرک هاي صنعتي ايران و معاونت امور اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ايران تفاهم نامه اي براي­ اجراي هرچه بهتر سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي و در راستاي حمايت از توسعه بنگاه هاي خرد، کوچک و متوسط ­­امضا­ کردند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، فراهم شدن زمينه هاي لازم براي ايجاد هم افزايي و تدوين برنامه هاي يکپارچه و منسجم در زمينه توسعه بنگاه هاي خرد، کوچک و متوسط ذيل سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي و برنامه هاي راهبردي وزارت صنعت، معدن و تجارت از اهداف اين تفاهم نامه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انجام هماهنگي هاي لازم بين دستگاههاي زيرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و ديگر دستگاههاي اجرايي، تدوين برنامه هاي حمايتي از بنگاههاي خرد، کوچک و متوسط با رويکرد شبکه سازي و توسعه منطقه اي کسب و کار حمايت از مصرف کالاهاي توليد داخل، توسعه و نوين سازي شبکه هاي توزيع ، توسعه خوشه ها و شبکه هاي کسب و کار، حمايت از اتحاديه ها و اتحاديه هاي صادراتي، حمايت از شکل گيري و حمايت از برندهاي ايراني از ديگر اهدافي است که در اين تفاهم نامه به آن اشاره شده است.
** ايجاد تحرک در بازار مشکل عمده صنايع کوچک و متوسط است
«صادق نجفي» رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران در مراسم امضاي اين تفاهم نامه در سخناني گفت: تاکنون تلاش ها در سازمان براي توسعه صنايع کوچک و متوسط بوده است که نتيجه آن ثبت 966 شهرک و ناحيه صنعتي مصوب در کشور است. اکنون بيش از 800 مورد آن در حال بهره برداري است که نزديک به 40 درصد از صنايع کوچک و متوسط کشور در اين مناطق مستقر شده اند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه ايجاد تحرک در بازار، عمده مشکل صنايع کوچک و متوسط است، گفت: بهبود وضعيت سخت افزاري و نرم افزاري در حوزه صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي 2 هدف اصلي است که با اولويت مناطق محروم و استفاده از ابزارهاي مختلف در حال پيشبرد است با اين حال کاسبان بازاري يک رکن اصلي در افزايش فروش توليدات داخلي هستند.
وي تاکيد کرد: مديريت اقتصادي جهادي در مجموعه سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي تعريف شده و لازم الاجراست.
نجفي در ادامه با اشاره به هم افزايي در بخش صنعت خاطرنشان کرد: اين همکاري‌ ها بايد در جهت شناسايي حلقه‌هاي مفقوده زنجيره توليد و توزيع صورت بگيرد چرا که اکنون بازار در کنار توليد قرار ندارد و توليد نيز به طور منسجم در کنار شبکه توزيع قرار نگرفته است و هدف ما اين است که بتوانيم در سراسر کشور با حضور اتحاديه‌هاي مختلف، اتاق اصناف، سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي و همچنين معاونت اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت اين هم‌افزايي و ارتباط را به وجود بياوريم.
** ضرورت آينده نگري در رفع مشکلات
«يونس سينکي» معاون وزير صنعت، معدن وتجارت نيز در مراسم امضاي تفاهم نامه گفت: براي حل مشکلات اقتصادي کشور بايد نوع نگرش براي حل مشکلات به صورت يکپارچه و برگرفته از تفکر جمعي باشد.
وي ادامه داد: نبايد تمام توانمندي ها معطوف به برون رفت از وضعيت موجود باشد بلکه بايد با آينده نگري در رفع مشکلات اقدام کرد.
معاون وزير صنعت با اشاره به وجود 470 هزار واحد صنفي توليدي در کشور تصريح کرد: ظرفيت هاي موجود در شهرک ها و نواحي صنعتي بايد براي استقرار اصناف اطلاع رساني شود.
** بسياري از بنگاه ها از چرخه خارج و به سمت دلالي هاي غيرمولد هدايت شدند
در ادامه اين مراسم «علي فاضلي» رئيس اتاق اصناف ايران به موضوع بي‌توجهي در اجراي بند 20 ماده 55 قانون شهرداري‌ها اشاره کرده و گفت: عدم حمايت از بنگاه‌هاي خرد، کوچک و متوسط بخصوص در اجراي بند 20 ماده 55 قانون شهرداري‌ها که بدون تأمل و تعمق به انجام رسيد، موجب شده تا بسياري از اين بنگاه‌ها، از مدار خارج شوند. خروج اين بنگاه‌ها از چرخه توليد باعث شد تا سرمايه اين واحدها به سمت دلالي‌هاي غيرمولد هدايت شود.
وي توجه به حسن اجراي اين تفاهم‌نامه را يک ضرورت دانست و تصريح کرد: اميدوارم اين تفاهم‌نامه به طور کامل ظرفيت‌هاي اجرايي لازم را به دست بياورد.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9132
خبرنگار: فرزانه سلامت بخش** انتشاردهنده: فرهاد راستي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم

افتتاحیه بیست و ششمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در دانشگاه شهاب دانش قم برگزار شد.

کنگره همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت با حضور مدیران دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف قم و نمایندگان صنایع استان به مدت ۳ روز در دانشگاه شهاب دانش قم برگزار می‌شود.

محور‌های این کنگره ارائه راهکار‌های مناسب برای جهش تولید با مشارکت مردم ،صنعت و دانشگاه، ایجاد بستری مناسب جهت جذب نیروی انسانی کارآمد برای صنایع و شرکت‌ها، تدوین سیاست‌ها و راهکار‌های کارآفرینی و تجاری‌سازی دانش، نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در تحقق پشتیبانی و مانع زدایی از تولید نقش نهاد‌های  پشتیبان، ارتباط موثر دانشگاه و صنعت به منظور تسهیل اشتغال دانش آموختگان و بررسی روش‌های برندینگ و تبلیغات در صنایع استان قم است.

روز دوم این کنگره میزگرد‌هایی با حضور دانشجویان و نمایندگان صنایع و نمایشگاه دستاورد‌های دانشجویان برگزار می‌شود.

در روز اول این کنگره بیش از ۵۵۰ دانشجو  در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند.

این کنگره یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه در استان قم و دانشگاه شهاب دانش برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود