Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-19@11:29:35 GMT

تلویزیون شاهنامه و نقالی را کنار گذاشته است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۹۸۴۴

تلویزیون شاهنامه و نقالی را کنار گذاشته است

به گزارش جهان نيوز، بهاره جهاندوست نقال و مجری که سال ها در تلویزیون فعالیت داشت درباره حضور کمرنگش در این رسانه گفت: شروع کار من در سال های ۷۶ با تلویزیون بود که حدود ۱۰ سال داشتم و فکر می کنم خیلی اهمیت داشت.  وی با تاکید بر اینکه چندین سال است که تلاش می کند برنامه های نقالی را روی آنتن ببرد، ادامه داد: همان استقبال باعث شد که من تشویق شوم و به سمت نقالی بروم اما در این سال ها هرچقدر قشر نقال و علاقه مند به نقالی زیاد شده است تلویزیون بیشتر کم کاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جهاندوست با اشاره به اینکه تلویزیون بیشتر به سرگرمی بها می دهد، اظهار کرد: ما هر چقدر تلاش می کنیم که نقالی که با ادبیات مرتبط است برنامه ای در تلویزیون داشته باشد اما نمی توانیم به نتیجه برسیم و تلویزیون بیشتر برنامه های مرتبط با سرگرمی را ترجیح می دهد. 

وی از علاقه کودکان به شاهنامه اینگونه گفت: من کودکان بسیاری به عنوان شاگرد دارم که دوست دارند شاهنامه را بیاموزند اما تلویزیونی ها این مساله را باور ندارند. البته خدا را شکر ما برنامه ای را در شبکه جام جم شروع کرده ایم که بسیار هم برای ایرانی های ساکن خارج از کشور مورد استقبال است و در همین برنامه شاهنامه خوانی دارم. 

جهاندوست اضافه کرد: من سال ها در شبکه دو کار کرده ام و انتظارم این است که یک شبکه سراسری به ادبیات اهمیت بدهد. شاهنامه قصه های رنگارنگ و داستان های پرشخصیت دارد که بسیار جذاب و سراسر خرد است و به فرزندان ما فلسفیدن را یاد می دهد. 

وی در پایان درباره این که چرا نمی تواند در یک شبکه سراسری برنامه اجرا کند، توضیح داد: بزرگترین مشکل این سال های تلویزیون بودجه بوده است. خانم آذرهوش مدیر گروه کودک شبکه دو سیما خیلی پشتیبان من بوده است اما به دلیل نبود بودجه نتوانسته ام کاری کنم و درنهایت اسپانسرها هم برنامه ای را ترجیح می دهند که سلبریتی ها در آن حضور داشته باشند. 

منبع:مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار تلویزیون برای راهیابی گروه‌های سرود به آنتن چیست؟

برنامه «ایران سرود» با مشارکت مرکز نهضت در روزهای پایانی سال از شبکه امید پخش می‌شود. سازنده این برنامه اعلام کرده است که گروه‌های سرود حاضر، با انتخاب مردم روی آنتن می‌روند.

برنامه «ایران سرود» به سراغ گروه‌های سرود در شهرهای مختلف می‌رود و ضمن معرفی فرهنگ هر شهر، به معرفی گروه‌های فعال در حوزه سرود می‌پردازد. «ایران سرود» کاری از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت شنبه تا پنجشنبه به روی آنتن شبکه امید و دو سیما می‌رود.

کمیل سوهانی ـ تهیه‌کننده برنامه «جشن ایران سرود» ـ با اشاره به زمان پخش زنده این برنامه به ایسنا بیان کرد: برنامه «جشن بزرگ ایران سرود» به مناسبت فرا رسیدن سال نو و با هدف ترویج فرهنگ سرودخوانی ایرانی و اسلامی، با حضور ۱۵ گروه سرود منتخب از سراسر ایران در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه و همچنین صبح روز اول فروردین ماه از شبکه امید پخش خواهد شد.

سوهانی اضافه کرد: این گروه‌های سرود که همگی از برگزیدگان ایران سرود با رای مردمی هستند، در صحنه بزرگ ایران سرود حاضر و سرودهای خود را اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما همچنین در این برنامه میزبان خوانندگان مطرح کشور و متخصصان حوزه سرود و ترانه خواهیم بود که در ادامه برنامه قرار است گروه‌های سرود، سرودشان را در حضور مهمانان برنامه که متخصص این امر هستند، اجرا کنند.

سوهانی با اشاره به ترکیب مجریان این برنامه، اعلام کرد: بابک افرا، از خوانندگان مطرح کشور و امیر محمدخوانی میزبان گروه‌های سرود در برنامه «جشن بزرگ ایران سرود» هستند.

وی درباره معیار انتخاب این ۱۵ گروه سرود، بیان کرد: معیارهای انتخاب گروه‌ها شامل کیفیت اجرا، تنوع بومی و همچنین آرای مردمی در ایران سرود بود.

سوهانی گفت: علاوه بر اجرای سرود توسط گروه‌های مختلف، چالش‌های سرگرم‌کننده مرتبط با حوزه ترانه، سرود و شعر و همچنین آیتم‌های متنوع دیگر در این برنامه تدارک دیده شده است.

تهیه‌کننده «جشن بزرگ ایران سرود» بیان کرد: این برنامه با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۸ و ۲۹ اسفندماه ساعت ۲۲ و همچنین صبح روز اول فروردین ماه دو ساعت قبل از تحویل سال نو از شبکه امید پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: از همه بینندگان عزیز دعوت می‌کنیم که در این برنامه شاد و پرنشاط با ما همراه باشند و از سرودهای زیبا و متنوع گروه‌های منتخب ایران سرود لذت ببرند.

سوهانی در پایان یادآور شد: لازم به ذکر است که دو قسمت دیگر از این برنامه به مناسبت عید سعید فطر در پایان ماه مبارک رمضان از قاب با نشاط شبکه امید پخش خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قهرمان ورزش ایران در تلویزیون مشخص می‌شود
  • بازگشت مردان آهنین بعد از هفت سال به تلویزیون +فیلم
  • همه برنامه‌های تحویل سال تلویزیون
  • بهار در بهار با ویژه برنامه‌های تحویل سال تلویزیون
  • همه برنامه‌های تحویل سال تلویزیون + جزئیات
  • خبری جدید از «میهمانی» ایرج طهماسب در تلویزیون
  • خبری جدید از «میهمانی» ایرج طهماسب در تلویزیون
  • معیار تلویزیون برای راهیابی گروه‌های سرود به آنتن چیست؟
  • «احمد مجدزاده» نه، تلویزیون «احمد خطر» را دوست دارد
  • معرفی ویژه برنامه های تحویل سال رادیو و تلویزیون