Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: کمتر از دو هفته از صدور حکم بی مثال دادستان قزوین در خصوص ممنوعیت دریافت عوارض در آزادراه قزوین-زنجان، اوضاع در این محور مواصلاتی بحرانی شده است. بحرانی نه از جنس برف و بوران که برخی دیگر از جاده‌ها و آزادراه‌های کشور را در برگرفته، که از جنس لج بازی و مقابله جویی.

روایتی که رانندگان عبوری از این آزادراه بر آن صحه می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رانندگانی که مجبور شده اند ساعت‌های متوالی در یک صف دراز پشت سر هم حرکت کرده و امیدوار باشند اوضاع وخیم‌تر نشده و از همین ترافیک پر اشکال نیز محروم نشوند چراکه معلوم نیست اگر متوقف شوند، کسی به دادشان خواهد رسید یا خیر.

اوضاعی عجیب که در نتیجه برف روبی نکردن این آزادراه به وجود آمده و موجب شده تنها یک باند از این مسیر که خودرو‌های پرشماری از آن عبور کرده و برف و یخ کمتری دارد، برای تردد در این مسیر مناسب باشدو دیگر باند‌ها عملا از استفاده خارج شوند، چراکه هیج خبری از برف روبی در این مسیر و پاکسازی سطح راه نیست.

اتفاقی که پس از تصمیم تاریخی دادستان قزوین مبنی بر دریافت عوارض در این مسیر بروز می‌کند تا این باور را به وجودآورد که پای لج و لج بازی در میان است. به این صورت که دادستان چرایی اتخاذ آن تصمیم را اشکالات آزادراه عنوان کرده و در مقابل، مسئولان آزادراه تصمیم گرفته‌اند اموری که انجام می‌دادند را هم متوقف کنند؛ از جمله برف روبی از مسیر!

راهکاری متفاوت با «غافلگیر شدیم» که بسیاری از مسئولان برای توجیه عملکرد نامطلوب نهادهایشان در مواقع بحرانی به کار می‌گیرند و حتی برعکس آن؛ از جنس رها کردن امور برای بروز بحران در بالاترین سطح ممکن و مراجعه دوباره به ایشان. اتفاقی که می‌تواند ثابت کند دادستان قزوین اشتباه کرده اگر فکر می‌کرده خدمتی در این محور در ازای دریافت عوارض داده نمی‌شود.

تلاشی که با رها کردن این محور به حال خود در یکی دو هفته اخیر شروع شده تا همگان دریابند که برخلاف گفته دادستان، دریافت عوارض به ازای ارائه خدمات ضروری در این محور بوده است. خدماتی که برف روبی از جمله آنهاست و با قطع عوارض، برچیده شده و لابد دادستان می‌بایست در خصوص آن پاسخگو باشد!

همان فردی که دو هفته پیش دریافت عوارض از این محور را ممنوع اعلام کرد و در توضیح گفت: «شرکت‌های آزادراهی اعم از دولتی و خصوصی موظف‌اند در قبال مبالغی که به عنوان عوارض از خودرو‌ها دریافت می‌کنند، خدمات ضروری و رفاهی از جمله آسفالت مناسب و ترمیم نقاط آسیب دیده، روشنایی در طول مسیر، گاردریل مناسب به منظور کاهش آسیب‌های تصادفات، نصب علائم مربوط به مقررات رانندگی و محل‌های توقف مجاز و تابلو‌های هشدار، اطلاع از نقاط حادثه خیز و خدمات دیگر را به مسافران ارائه نمایند.

این در حالی است که آزادراه قزوین-زنجان در برخی نقاط با مشکل تخریب آسفالت و خاموش بودن روشنایی در فواصل طولانی، عدم ترمیم گاردریل‌هایی که در تصادفات تخریب شده، مشکلاتی در علائم راهنمایی و رانندگی و... مواجه است که با توجه به این دلایل و تا رفع کلیه عیوب و مشکلات این محور، دریافت عوارض از سوی شرکت مربوطه به دستور دادستانی ممنوع شد.»

به گزارش تابناک دستوری که در روز‌های اخیر ثابت شد چه بسا جا داشت زودتر صادر شود چراکه مسئولان این آزادراه حاضرند برای اثبات بر حق بودن خودشان، برف روبی را متوقف کرده، رانندگان عبوری را به مشکلات فراوان مبتلا کرده و حتی جان ایشان را به بازی بگیرند!

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند

فرماندار بابلسر گفت: اجازه تعطیلی هیچ پروژه‌ای که با اعتبارات دولتی و به‌نفع مردم هست را در این شهرستان از سوی مدیر دستگاهی نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، مجتبی قلی‌پور باقری عصر امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_در جلسه شورای اداری شهرستان بابلسر با بیان اینکه تلاش، تدبیر، توسل و توکل شاخصه کار مدیران باشد، اظهار کرد: هر یک از مدیران کارگزاران نظام اسلامی هستند و باید با ثبات قدم در مسیر آرمان‌های انقلاب حرکت کنند.

وی افزود: با قوت تا آخرین لحظه مسئولیت به اصل موضوع یعنی همان خدمت‌رسانی به مردم بپردازید و دچار حاشیه‌ها نشوید.

فرماندار بابلسر با تاکید بر اینکه با هماهنگی داخلی اداری و فرمانداری مسائل شهرستان را حل و فصل کنید، مطرح کرد: اجازه تعطیلی هیچ پروژه‌ای که با اعتبارات دولتی و به‌نفع مردم هست را در این شهرستان از سوی مدیر دستگاهی نمی‌دهیم.

قلی‌پور باقری با بیان اینکه در امور کاری از نخبگان و افراد اندیشه‌ورز استفاده ببریم، افزود: از روزمرگی بپرهیزد و اتاق فکر خود را برای کارهای ماندگار و تحولی فعال کنید.

وی ارزیابی عملکرد ادارات را در پنج محور دستور کار فرمانداری شهرستان بیان و خاطرنشان کرد: هدف از این کار خروجی مأموریت دستگاه‌ها و حل مسائل و موانع در امر خدمت‌رسانی به مردم است.

کد خبر 750893

دیگر خبرها

  • تغییر تعطیلی آخر هفته از پنج‌شنبه به شنبه و تاثیر آن در آموزش
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • اندرویدی ها از وجود این فایل مخرب بی خبر هستند
  • هشدار مایکروسافت به اندرویدی‌ها
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • اندرویدی‌ها از وجود این فایل مخرب بی‌خبر هستند
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد