Web Analytics Made Easy - Statcounter

با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، شیوه نامه جدید برای سربازی افراد کلیدی فعال در شرکتهای دانش بنیان و فناور ابلاغ شد. ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ اجتماعی سلامت علمی نظرات

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سید محمد صاحبکار خراسانی یکی از مسائل اصلی در شرکتهای دانش‌بنیان را حفظ و به‌کارگیری نیروهای توانمند عنوان و اظهار کرد: در این رابطه موضوع انجام خدمت سربازی برای افراد اصلی مشغول در این شرکتها مهم است به نحوی که ممکن است با جدا شدن یک فرد اصلی، فعالیت شرکت تحت‌الشعاع قرار گرفته و با افت شدید مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان افزود: از آنجایی که تدوین و اجرای برنامه‌های حمایتی از شرکتهای دانش‌بنیان یکی از مهمترین فعالیتهای معاونت علمی و مرکز شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان است، رفع این مشکل نیز از سالهای گذشته در دستور کار قرار گرفت.

رئیس مرکز شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان گفت: در چند سال گذشته، بنیاد ملی نخبگان شرایط انجام خدمت وظیفه تخصصی برای افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان (مانند برگزیدگان المپیادها، برگزیدگان کنکور و...) را فراهم کرده بود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ادامه داد: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و ستاد کل نیروهای مسلح، شیوه‌نامه‌ای با عنوان «شیونامه بهره‌مندی دانش‌آموختگان فناور از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی» ابلاغ شد.

صاحبکار خراسانی گفت: براساس این شیوه‌نامه، افراد کلیدی و کارشناسان خبره شرکتهای دانش‌بنیان هم مانند برگزیدگان المپیادها و کنکور در صورتیکه امتیاز لازم را در زمینه علمی و فناوری کسب کنند، می‌توانند از خدمات نظام وظیفه تخصصی استفاده کرده و با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و بنیاد ملی نخبگان به ستادکل نیروهای مسلح معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سردار باقری؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توجه ویژه‌ای به موضوع مهارت‌آموزی و استفاده مؤثرتر از توانمندیهای سربازان دارد و برنامه‌های ویژه‌ای در تفاهم‌نامه مشترک معاونت علمی و فناوری و ستاد کل نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.

شرایط شرکتهای دانش‌بنیان و فناور

وی درباره تغییرات شیوه‌نامه در بهمن ماه سال جاری عنوان کرد: شرکتهای فعال در حوزه فناوری از جمله شرکتهای دانش‌بنیان که مورد تأیید کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان هستند و اسامی آنها در صفحه اول سامانه www.Daneshbonyan.ir قرار دارد و شرکتهای مستقر در مراکز رشد و پارکهای علم‌وفناوری، شرکتهای خلاق و معرفی شده از سوی نهادهای توسعه فناوری و نوآوری که از سوی مرکز شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان تأیید می‌شود، می‌توانند کارشناسان برتر خود را برای استفاده از این تسهیلات معرفی کنند.

همچنین شرکتهای متقاضی باید حتماً دارای اظهارنامه مالیاتی باشند و کالاها و خدمات دانش­‌بنیان خود را بر اساس اطلاعات اظهارنامه مالیاتی به فروش رسانده باشند.

شرایط افراد متقاضی

صاحبکار خراسانی درباره شرایط افراد متقاضی گفت: افراد معرفی‌شده باید حد نصاب امتیاز علمی و فناورانه را کسب کنند و این افراد باید دانش‌آموخته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد یا دکترای تخصصی باشند همچنین بیش­ از سه سال از تاریخ دانش­‌آموختگی آنها نگذشته باشد البته دانشجویان دوره دکترای تخصصی که از پیشنهاد رساله دکتری خود با موفقیت دفاع کرده باشند نیز مشمول مزایای این طرح می­‌شوند.

وی ادامه داد: فرد معرفی‌شده باید در حال حاضر به‌صورت تمام‌وقت در شرکت دانش­‌بنیان مورد نظر مشغول به فعالیت و برای دست‌­کم سه ماه اخیر، سابقه بیمه پرداختی در شرکت داشته باشد.

سهمیه شرکتهای دانش‌بنیان و فناور

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری عنوان کرد: هرکدام از شرکتهای دانش‌بنیان که دارای فروش مندرج در اظهارنامه مالیاتی باشد، می‌توانند یک نفر را به‌عنوان سهمیه خود معرفی کنند و به‌ازای هر 300 میلیون تومان فروش مندرج در اظهارنامه مالیاتی یا هر پنج نفر نیروی انسانی شاغل بیمه شده، می‌توانند یک نفر دیگر را به‌عنوان سهمیه خود معرفی کنند لذا یک شرکت با فروش بیش از (300) میلیون تومان، می‌تواند دو نفر را به‌عنوان سهمیه خود معرفی کند.

وی افزود: البته معرفی این افراد از سوی شرکتها به‌هیچ‌وجه به‌معنای استفاده فرد از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی نیست و این فرد باید توانمندی‌ علمی و پژوهشی را برای اجرای موفق پروژه پژوهشی در دستگاه‌های دفاعی و دولتی داشته باشد و امتیاز لازم را در حوزه علمی و فناورانه کسب کند.

فرآیند ارائه تقاضا و پیگیری

وی گفت: برای استفاده افراد فعال در شرکتهای دانش‌بنیان و فناور از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، هیچ نیازی به مراجعه حضوری فرد یا ارائه تقاضای مکتوب به معاونت علمی و فناوری نیست و فرد متقاضی باید اطلاعات خود و شرکت متبوع خود را در سامانه Soraya.bmn.ir ثبت و به‌صورت الکترونیکی مراحل آن را پیگیری کند.

انتهای پیام/

R1012190/Psaadati/S24,2,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سربازی پارک علم و فناوری شرکت های دانش بنیان

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئيس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از نمایشگاه اینوتکس بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید خود از این نمایشگاه گفت: اصولا علم و دانش در هر کشوری مولفه قدرت آن کشور است و عزت ملی و اقتدارملی را بالا می‌برد همانطور که در گام دوم به آن توصیه شده است.

وی به تاثیر برپایی هر ساله نمایشگاه اینوتکس بر تقویت علمی جوانان و نقش آن در گسترش تولیدات داخلی اشاره داشت و افزود: ما نمونه این توجه بر علم و نوآوری در کشور را در وعده صادق که ترکیب چندعلم و تخصص کشور بود دیدیم و این بر اقتدار کشور ما در جهان افزود.

خاموشی تصریح کرد: فناوری منزلت می‌آورد و موجب عدم ارزبری از کشور و ارزآوری به داخل می‌شود. تکیه کشور نباید بر نفت خام باشد و تولید محصولات توسط پژوهشگران چندین برابر می‌تواند ارزآوری داشته باشد.

وی با اشاره به نمایشگاه امسال و آخرین دستاورد‌های به‌نمایش گذاشته شده گفت: من به پژوهشگران کشورمان تبریک می‌گویم و خوشحالم دانشگاه‌هایمان توانسته‌اند در سطحی گسترده به تولید بپردازند و دولت وظیفه حمایت از آنها را دارد و این مهم به تثبیت اقتدار کشور و فخر ملی ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد:  برپایی نمایشگاه اینوتکس به افزایش فخر ملی کمک می‌کند و جایگاه ایران در جهان خیلی بهتر خواهد شد.شرکت‌ها در تمام ملیت‌ها می‌آیند تا در این نمایشگاه غرفه بگیرند و به تبادل دانش بپردازند و صد‌ها جلسه و کنفرانس علمی برپا می‌شود و این به رشد بازار ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور چند سال پیش مطرح کرد ما با دیپلماسی دانش‌بنیان بحث می‌کنیم و این بدان معناست که قدرت سیاسی و اقتدار در دانش نوین است و قدرت نمایی ما در عرصه دانش بنیان مسلط‌ترین نوع دیپلماسی است.

وی به نقش پارک فناوری پردیس در این انسجام و وحدت نخبگان و دانش پژوهان اشاره کرد و اظهارداشت: تاریخچه پارک پردیس نشان می‌دهد که این رویداد سال به سال رو به رشد است.

وی در خصوص استفاده این نهاد از فناوری‌های تولید کشور گفت: سازمان اوقاف خودش را موظف می‌کند در مولدسازی‌ها دنبال دانش‌بنیان‌ها برود و ما می‌توانیم در سهام دانش‌بنیان‌ها مشارکت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد