Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -

به گزارش ایران اکونومیست؛ بر اساس خبر رسیده، شکور نظری، مدیر علمی نهمین جشنواره‌ «قند پارسی» با اعلام شمار شرکت‌کنندگان در این جشنواره از آغاز داوری نهایی آثار رسیده خبر داد و در این‌باره گفت: «ضیاء قاسمی، روح‌الامین امینی، شکریه عرفانی، بهروز یاسمی و حمیدرضا شکارسری داوران افغانستانی و ایرانی بخش شعر هستند و آصف سلطان‌زاده، محمدحسین محمدی، کاوه جبران، عالیه عطایی و محمدرضا بایرامی داستان‌های این دوره از جشنواره را داوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه افزود: این جشنواره دوسالانه که با هدف شناساندن چهره‌های تازه در عرصه شعر و داستان جوان افغانستان برگزار می‌شود، امسال به نکوداشت ادبی «محمدشریف سعیدی»، شاعر و پژوهشگر معاصر افغانستان، اختصاص دارد. همچنین این‌بار از جایگاه فرهنگی و تمدنی «بلخ باستانی» تجلیل می‌شود.

به گفته نظری، ۹۲ نفر با ۲۷۶ شعر و ۶۴ نفر با ۱۱۸ داستان از افغانستان (شهرهای کابل، بلخ، غزنی، هرات، شبرغان و جوزجان)، ایران (شهرهای تهران، مشهد، قم، اصفهان، شیراز، کرمان، سمنان، کرج و گرگان)، سوئد، آلمان، اتریش و استرالیا در این رقابت شرکت کرده‌اند. جشنواره «قند پارسی» تنها در رشته‌ «شعر» (سنتی و آزاد) و «داستان کوتاه» برگزار می‌شود و جوانان علاقه‌مند زیر ۳۰ سال می‌توانستند در آن شرکت کنند. همایش افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره در ماه اسفند (حوت) سال جاری در تهران برگزار می‌شود و صاحبان آثار برتر و شایسته قدردانی جایزه می‌گیرند. بخش «ادبیات معاصر ایران» و نشست‌های جنبی «شعرخوانی» و تخصصی «نقد داستان و داستان‌خوانی» از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۱۵۰ ایستگاه اتوبوس قم در نیمه نخست سال جاری

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ۱۵۰ ایستگاه اتوبوس از مجموع ۸۵۰ ایستگاه در سطح شهر قم در نیمه نخست امسال بهسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، رضا خانه‌زاد یزدی امروز _ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان شهرداری مرکز برگزار شد با اشاره به اجرای طرح ایستگاه سبز اتوبوس در سطح شهر قم که از ابتدای سال جاری قوت گرفته است، اظهار کرد: در این طرح ایستگاه‌های اتوبوس متناسب با شرایط محل بهسازی و بازسازی می‌شود.

وی افزود: ایجاد فضای سبز برای سایه‌اندازی و بهبود وضعیت میکرواقلیم ایستگاه اتوبوس، هموار کردن مسیر دسترسی به ایستگاه برای عابر پیاده به ویژه افراد کم‌توان جسمی جانمایی صحیح ایستگاه از جمله اقداماتی است که در این طرح اجرایی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به وجود ۸۵۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر قم، اضافه کرد: حدود ۱۸۰ ایستگاه از این تعداد مسقف بوده است و سازه اصلی دارد.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۲۶ ایستگاه بهسازی و بازسازی شده است، ادامه داد: بیشتر ایستگاه‌های بازسازی شده مربوط به منطقه هشت شهرداری قم است.

وی گفت: تا پایان نیمه نخست امسال، ۱۵۰ ایستگاه اتوبوس در مناطق مختلف شهر قم بهسازی و بازسازی شده است و شرایط بهتری برای آن‌ها ایجاد خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری شهرداری قم برای پل‌های عابر پیاده، افزود: از این مبلغ نیز برای ایجاد پل‌های جدید و مکانیزه‌سازی پل‌های موجود استفاده خواهد شد.

کد خبر 751689

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شعر و داستان دانشگاه آزاد اسلامی در سمنان
  • برگزاری جشنواره ایران دانا برای ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان
  • ۴۸۱ طرح از ۲۶ استان برای هجدهمین جشنواره شیخ بهایی ارسال شد
  • بهسازی ۱۵۰ ایستگاه اتوبوس قم در نیمه نخست سال جاری
  • طبیعت حریف شهرداری گرگان در فینال لیگ بسکتبال شد
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • لیگ NBA| کلیولند به نیمه‌‌نهایی کنفرانس شرق رسید
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد