Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@16:21:35 GMT

آیا "دروغ ملکه فریب" را باور خواهند کرد؟

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۹۰۷۶۴

آیا 'دروغ ملکه فریب' را باور خواهند کرد؟


فرارو- ترامپ برای افزایش تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران یا لغو برجام به دنبال دلیل است.
به گزارش فرارو، پیتر کوئنیگ، کارمند سابق بانک جهانی و تحلیلگر مسائل ژئوپولیتیکی، طی یادداشتی در وبگاه گلوبال‌ریسرچ به تشریح رویکرد ترامپ در قبال ایران پرداخت و نوشت: طبق گزارش رویترز، آمریکا به هنگام سفر نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل به واشینگتن در روز دوشنبه جهت بازدید از قطعات سلاح‌هایی که نیکی هیلی ادعا می‌کند ایران به حوثی‌های یمن داده، برای اقدام علیه ایران در سازمان ملل تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیئت نمایندگی آمریکا درسازمان ملل گفته، هیلی و ۱۴ عضو شورای امنیت، با دونالد ترامپ نهار صرف خواهند کرد.
سفرای سازمان ملل، از یک انبار در پایگاه جوینت بیس آناکوستیا بولینگ، در نزدیک واشینگتن، بازدید خواهند کرد. همان جایی که ماه گذشته، نیکی هیلی، بقایای موشکی را به نمایش گذاشت که پنتاکون ادعا می‌کرد ساخت ایران بوده و توسط حوثی‌ها از یمن به سمت ریاض شلیک شده بود.
ایران، ارسال چنین تسلیحاتی به یمن را تکذیب کرد و سلاح‌هایی که توسط هیلی به نمایش گذاشته شد را جعلی خواند.
کوئنیگ در پاسخ با اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه ایران تعهدات خود را نقض کرده، نوشت: اول از همه، ایران هیچکدام از شرایط توافق هسته‌ای را نقض نکرده، تکرار می‌کنم، نقض نکرده است. از زمانی که ترامپ، رئیس‌جمهور شد – و حتی قبل از آن – او گفته توافق اوباما با ایران، یک توافق بد بود و بنابراین او می‌خواهد آن را لغو کند.
این کارشناس افزود: ما باید درک کنیم که رئیس‌جمهور ترامپ - خیلی بیش از روسای جمهور سابق (آمریکا) - کاملا تحت کنترل اسرائیل است و توسط نتانیاهو مدیریت می‌شود. واشینگتن تلاش خواهد کرد تا هر گونه دلیلی برای افزایش تحریم‌های کاملا غیرقانونی علیه ایران یا لغو برجام پیدا کند. به نظر من در این باره هیچ تردیدی وجود ندارد. آن‌ها از اختراع و جعل کردن "مدارکی" دال بر اینکه بقایای موشکی که هیلی قرار است به اعضای شورای امنیت نشان دهد، متعلق به ایران است، خجالت نخواهند کشید.
علاوه بر این، واشینگتن مجددا تلاش خواهد کرد تا اعضای شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد کند که ایران قابل اعتماد نیست و توافق هسته‌ای باید لغو شود. این امر، بویژه قانع کردن اروپایی‌ها مشخصا فرانسه و آلمان، دشوار خواهد بود. زیرا آن‌ها قبلا، توافق‌های تبادل تجاری و فناوری به ارزش میلیارد‌ها دلار با ایران امضا کرده‌اند.
کوئنیگ در پاسخ به این ادعا که هیلی "کارشناسان" مستقل دارد که تایید می‌کنند، بقایای موشک از ایران است، گفت: در آمریکا و واشینگتن، هیچ کارشناس مستقلی وجود ندارد، "کارشناس" یا مجبور است یا خریده شده است. اعتبار واشینگتن صفر است، سوم فوریه ۲۰۰۳ را به یاد داشته باشید هنگامی که کالین پاول، با مدارک جعلی، دروغ آشکاری در شورای امنیت گفت که عراق دارای سلاح‌های کشتار جمعی است. این برای حمله به عراق، انگیزه داد. باقی قضایا هم تاریخ است. ما می‌دانیم پس از آن، چه اتفاقی افتاد و چه چیزی هنوز اتفاق می‌افتد. میلیون‌ها انسان بی‌گناه کشته و معلول شدند و پایان جنگ هنوز خیلی دور است. آیا جهان چنان ساده‌لوح خواهد بود تا دروغ دیگری را باور کند، این بار دروغی از ملکه فریب، نیکی هیلی؟ هنگامی که بحث متهم ساختن دیگران به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل مطرح می‌شود، خانم هیلی چه چیزی برای گفتن دارد؟ او هیچ چیزی برای گفتن ندارد. من مطمئن هستم هنگامی که او در سازمان ملل صحبت کند، روسیه و چین در تله او نخواهند افتاد.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در رئال باور داریم تیمی بهتر از ما وجود ندارد

به گزارش "ورزش سه"، اورلین شوامنی دیشب برابر بایرن در پست اصلی خود یعنی هافبک دفاعی بازی کرد، ولی در اواخر بازی با بیرون رفتن ناچو و آمدن ادواردو کاماوینگا، به دفاع میانی رفت. در مجموع شوامنی از خوب‌های رئال در تساوی 2-2 بود.

او در مورد نتیجه پایانی گفت: «ما می‌خواستیم برنده شویم و حالا مهم بازی برگشت است که در خانه و مقابل هواداران خواهیم داشت. اول باید کادیز را در لالیگا ببریم و سپس به بایرن فکر خواهیم کرد. نیمه دوم را خوب شروع نکردیم و دو گل به ما زدند ولی رفته رفته بهتر شدیم و تا پایان جنگیدیم. خوشحالم مساوی گرفتیم و حالا در موقعیت خوبی برای بازی برگشت هستیم.»

شوامنی در مورد پست بازی خودش گفت: «مهم کمک به تیم است. من هافبکم ولی اگر مربی بخواهد، هر جای دیگری بازی می‌کنم.»

اهمیت پاس تونی کروس به وینیسیوس روی گل اول: «می‌دانیم که تونی و وینی مهره‌های کلیدی ما هستند ولی ما مجموعه‌ای باورنکردنی داریم. مهم نیست کدام یازده بازیکن بازی را شروع می‌کنند. ما می‌دانیم و باور داریم که بهترین تیم دنیا هستیم. این تفاوت رئال با سایر تیم‌هاست.»

دیگر خبرها

  • ویدیو کامنت| دروغ بی‌بی‌سی فارسی درباره نیکا شاکرمی لو رفت!
  • در رئال باور داریم تیمی بهتر از ما وجود ندارد
  • اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!