Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خواستار جدیت مسئولان شهرداری های استان برای جداسازی آب شرب از آب فضای سبز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد کرمی روز دوشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان ایلام اظهار داشت: کشورمان در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار گرفته و دارای منابع آبی بسیار محدودی و تجدیدناپذیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مسئله باعث شده که خطر کم آبی در استان های مختلف کشور بطور جدی احساس شود.

معاون استانداری ایلام را از این نظر مشابه سایر نقاط کشور برشمرد و گفت: این وضعیت در شهرستان های جنوبی و گرمسیری استان بیشتر مشاهده می شود و شاهدیم هرسال میزان بارندگی ها در مناطقی همچون مهران و دهلران کاهش می یابد.

کرمی بر لزوم مدیریت مننابع آبی تاکید کرد و و اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از ۹۲ درصد مصرف آب استان در حوزه کشاورزی است، باید در حوزه الگوی کشت برنامه ریزی های بهتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: کشت برخی محصولات که مصرف آب بالایی دارند باید در استان ممنوع شود چراکه به هیچ وجه صرفه اقتصادی ندارد.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به نقش بیمه ها در کمک به کشاورزان در مواقع خشکسالی و بحران، گفت: مسئولان بخش کشاورزی استان از ظرفیت بیمه ها به منظور بیمه کردن محصولات کشاورزی استفاده کنند.

وی یکی از مشلات تامین آب در شهرها را جدا نکردن آب شرب از آب استفاده شده برای فضای سبز عنوان کرد و از شهرداری های مناطق مختلف استان خواست نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود

ایمان درخشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موضوع فضا سازی شهری همواره برای شهروندان دارای اهمیت بوده است که در این راستا اتاق فکری در سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه برای برنامه ریزی این موضوع مهم تشکیل شده است.

وی افزود: در این اتاق فکر، بر اساس مناسبت‌های ملی مذهبی و رویدادهای مختلف، برنامه ریزی های جهت فضا سازی شهری صورت می‌گیرد و پس از اتخاذ تصمیم، طرح نهایی از سوی سازمان فرهنگی چاپ و توسط همکاران سازمان سیما منظر در سطح شهر نصب می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: این برنامه ریزی ها و اجرای آن باعث شده که شهروندان و همچنین مسؤلین ارشد استان رضایت کاملی از فضا سازی شهری داشته باشند که جا دارد از حمایت‌های این عزیزان تقدیر کرد.

درخشی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و سازمان سیما منظر دو بازوی فضا سازی شهری اند گفت: همکاران سازمان سیما منظر همکاری بسیار خوبی برای این امر داشته‌اند و به صورت شبانه روزی پای کار اند.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع)، در این اتاق فکر تصمیم بر آن شد که از اشعار شاعران کرد زبان در فضا سازی شهری برای این ایام استفاده شود که حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نسبت به جمع آوری اشعار اقدام و سپس کار طراحی و چاپ از سوی سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه صورت گرفت و تا پایان امروز پنجشنبه نهم فروردین ماه در سطح شهر اکران خواهند شد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در پایان با بیان اینکه ۲۵ شعر از ۲۵ شاعر کرمانشاهی در این فضا سازی شهری استفاده شده است گفت: استفاده از این اشعار علاوه بر فضا سازی شهری، دارای یک پیام هویتی است چراکه هنرمندان و مردم کرمانشاه از دیرباز بر اهل بیت علیهم السلام ارادت ویژه ای داشته‌اند و از قدیم‌الایام کرمانشاه را به دروازه عتبات عالیات می‌شناسند.

کد خبر 6064468

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل یک ماهه دادستان زنجان برای تکمیل مجموعه خدماتی عوارضی زنجان - قزوین
  • فرصت یک ماهه دادستان زنجان برای تکمیل مجموعه خدماتی زنجان-قزوین
  • اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود
  • خراسان جنوبی رکورددار دادگاه‌های علنی برخط شد
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در استان یزد
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • کشاورزان نسبت به شخم اراضی شالیزاری و لایروبی انهار اقدام کنند
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟
  • برخورد قانونی با متصرفان طبیعت در اشنویه