Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شهسوار، مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه اعضای ستاد طرح ملی رحله 4 طی جلسه‌ای در هفته گذشته معرفی شدند، اظهار کرد: انتخاب حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی رحله 4، حجت‌الاسلام علی‌اکبر شاهسونی، مسئول کمیته آموزش و محسن قیصری و حجت‌الاسلام حسین امینی از اعضای این کمیته، حجت‌الاسلام حمید یاراحمدی، به‌عنوان مسئول کمیته فرهنگی و حجت‌الاسلام یونس سعادتی از اعضای کمیته، مهدی شهسوار، مسئول تبلیغات و روابط عمومی و حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی به‌عنوان مسئول کمیته مالی و احمد جودکی، مسئول بیت‌الاحزان شیراز به‌عنوان حمایت‌کننده کمیته مالی و همچنین حجت‌الاسلام غلام حسین شهسواری پور، به عنوان مسئول کمیته بازرسی انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام سیاری از حفاظ مؤسسه وهمچنین مسئول بیت‌الاحزان قم است که از این استان پیگیر روند این طرح است، بیان کرد: متقاضیان از تا 23 بهمن‌ماه فرصت دارند تا جهت متقاضی بودن طرح ملی رحله 4 در شهرستان خود در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 13 تا 17 و در روز پنج‌شنبه از ساعت 9 تا 12 با شماره‌های 02536501456 و 09102801808 تماس بگیرند.
شهسوار بیان کرد: طی جلسات آینده در خصوص اینکه چه ارگان‌هایی در این دوره از طرح ملی رحله حمایت کنند، بحث و تبادل نظر می‌شود. همچنین این طرح از 15 تیرماه تا پنجم شهریورماه 97 انجام می‌شود و ثبت نام طرح ملی رحله در اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود. همچنین 26 و 27 بهمن‌ماه نیز جلسه توجیهی میزبانان و مدیران این طرح در قم تشکیل می‌شود.
وی عنوان کرد: طی این طرح شرکت‌کنندگان که برای نخستین بار در این طرح حضور دارند حافظ جزء 30، یک و دو و سه می‌شوند و حفاظ شرکت‌کننده در طرح ملی 4 که در دوره‌های گذشته این طرح‌ حضور داشتند، ادامه محفوظاتشان را انجام می‌دهند به انضمام تثبیت و مرور محفوظات گذشته صورت می‌گیرد.
مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بیان کرد: طرح ملی رحله، سه سال است که به صورت ملی برگزار شده است و چند سال به صورت محلی بود و از سال 93 تا کنون پس از بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف از طرح‌های قرآنی استهبان و فسای فارس، این طرح مورد تأیید قرار گرفت تا با همکاری اوقاف در دیگر بقاع متبرکه نیز اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه این بازدید در سال 93 آغازی شد برای ملی شدن این طرح، تصریح کرد: 32 مرکز در سال 94، 39 مرکز در سال 95 و 26 مرکز در سال 96 متقاضی اجرای این طرح بودند. باید گفت به‌دلیل اینکه طرح شبانه‌روزی و دارای هزینه است ضمن تشکر از سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت ارشاد به‌دلیل حمایت‌های انجام شده اما از سوی دیگر دستگاه‌ها و نهادها حمایت‌های لازم انجام نشد.
شهسوار بیان کرد: تا‌کنون بیش از 6 هزا نفر در این طرح حافظ اجزاء شده‌اند که ایجاد انس عموم مردم با قرآن، انس جوانان با قرآن، سپری کردن اوقاف فراغت نوجوانان با مباحث قرآنی و سبک زندگی دینی با توجه به مشکلات و معضلات در کشور، بهره‌مندی از اساتید اخلاق، تربیت قرآنی نوجوان و جوانان از جمله اهداف این طرح است.
وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌کنندگان در این طرح به سمت و سوی حوزه علمیه قرآن محور و مراکز شبانه روز ی حفظ قرآن سوق پیدا می‌کند و مصر هستیم که طرح ملی رحله از طرح‌های اثرگذار است و آثار تربیتی خوبی دارد و منجر به تربیت نیروی انسانی می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج

فراخوان ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان ویژه‌ مستعدان و نخبگان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان ویژه مستعدان و نخبگان به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان منتشر شد.

این مراسم هم‌زمان با عید سعید غدیر و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و اهدای هدایای نفیس به زوجین برگزار خواهد شد.

تاریخ عقد از فروردین ۱۴۰۱ به بعد در نظر گرفته شده و استفاده هر دو یا یکی از زوجین از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان از جمله شروط ثبت نام در این فراخوان است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ عدد دو را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۶ ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۳۴۷۸۱۸۰-۰۲۱ تماس گیرند.

کد خبر 748344

دیگر خبرها

  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند