Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@20:47:41 GMT

کلم پلو شیرازی غذایی لذیذ

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۹۱۴۱۰

کلم پلو شیرازی غذایی لذیذ

کلم پلو، این غذای لذیذ که خیلی سریع هم آماده می شود، به روش های مختلفی تهیه می شود. در شیراز آن را با استفاده از کلم سر(یا کلم قمری) می پزند. این غذا را با کلم برگ هم می توان درست کرد.  موادلازم: 
    گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
    پیاز ۲ عدد
    نمک به میزان لازم
    فلفل سیاه به میزان لازم
    زردچوبه به میزان لازم
    روغن به میزان لازم
    کلم قمری ۳۰۰ گرم
    سبزیهای معطر ۵۰۰ گرم
    برنج ۳ پیمانه   نکاتی در مورد تهیه ی کلم پلو شیرازی:

۱- پیاز ها را پوست گرفته، یکی از آن ها را رنده کرده و پیاز دیگر را ریز خرد کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۲- در صورت تمایل برای تهیه ی کوفته قلقلی ها می توانید از آرد نخودچی هم استفاده کنید.
۳- کلم قمری ها را تمیز بشویید، آن ها را پوست گرفته و خلال کنید. می توانید از کلم برگ هم استفاده کنید، آن را خرد کنید.
۴- برنج را از قبل در آب نمک خیس کنید. آن را در قابلمه ریخته و در حدی که بیرون برنج نرم ولی مغز آن خام باشد، نیم پز کنید. سپس آن را آبکش کنید.
۵- از ترکیبی از شوید، ترخون و ریحون استفاده کنید.
۶-سبزی ها را تمیز بشویید و خرد کنید. اگر سبزی تازه نداشتید می توانید از خشک آن استفاده کنید.
  طرز تهیه:
برای تهیه کوفته قلقلی ها، گوشت چرخ کرده، ۱ عدد پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و در صورت تمایل ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با هم ترکیب کنید و خوب ورز دهید و آن ها را به شکل کوفته های کوچک گرد کنید و در روغن تفت دهید. آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.
در صورت لزوم، کمی روغن به ماهیتابه اضافه کنید و کلم را در آن تفت دهید. به آن کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید، درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه نیم پز شود.
در این میان، پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید تا نرم شود و سپس به ترکیب کلم اضافه کنید.
در قابلمه کمی روغن بریزید و در صورت تمایل ته دیگ دلخواهتان را در آن قرار دهید. برنج آبکش شده، ترکیب کلم و گوشت قلقلی ها را به همراه سبزی خرد شده در چند نوبت و لایه لایه در قابلمه بریزید (مقداری گوشت قلقلی برای تزیین کنار بگذارید) و آن را دم بگذارید.
برای سرو، کلم پلو را در ظرف مورد نظر بکشید و با گوشت قلقلی تزیین کنید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی

به گزارش خبرآنلاین ،«شیائو گو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «افزایش نسبی مصرف گوشت، حتی با دو وعده گوشت قرمز در هفته با افزایش خطر ابتلاء به دیابت همراه است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که جایگزینی گوشت قرمز با منابع پروتئین گیاهی سالم، مانند آجیل و حبوبات، یا مصرف متوسط غذاهای لبنی، خطر ابتلاء به دیابت را کاهش می‌دهد.»

مهر در خبری نوشت:گو گفت: «یک وعده گوشت قرمز فرآوری نشده حدود ۸۵ گرم گوشت گاو یا بره است. یک وعده گوشت قرمز فرآوری شده حدود ۲۸ گرم بیکن یا ۵۷ گرم هات داگ، سوسیس، سالامی، یا سایر گوشت‌های قرمز فرآوری شده است.»

او گفت: «گوشت قرمز معمولاً سرشار از چربی اشباع شده است و چربی اشباع نشده چندگانه کمی دارد.»

وی توضیح داد: «مطالعات نشان داده است که چربی اشباع شده می‌تواند عملکرد سلول‌های بتا و حساسیت به انسولین را کاهش دهد که منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود.»

گو گفت: «گوشت قرمز همچنین دارای میزان بالایی از آهن هِم است که استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد و عملکرد سلول‌های بتا را از طریق محصول جانبی ترکیبات اکسید نیتریک مختل می‌کند. در مورد گوشت‌های قرمز فرآوری‌شده، نیترات‌ها و فرآورده‌های جانبی آن نیز زیاد است که باعث اختلال عملکرد سلولی و مقاومت به انسولین می‌شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به حدود ۲۱۷۰۰۰ شرکت‌کننده را جمع‌آوری کردند.

رژیم غذایی آنها تا ۳۶ سال با پرسشنامه‌های غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت. در این مدت بیش از ۲۲۰۰۰ شرکت کننده به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند.

افرادی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۶۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند.

تیم تحقیق دریافت که هر وعده اضافه مصرف روزانه گوشت قرمز فرآوری شده با ۴۶ درصد خطر بیشتر و هر وعده اضافه روزانه گوشت قرمز فرآوری نشده با ۲۴ درصد افزایش خطر مرتبط است.

آنها پی بردند که جایگزینی روزانه یک وعده گوشت قرمز با پروتئین دیگری مانند آجیل یا حبوبات می‌تواند خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. به گفته محققان، جایگزینی با یک وعده لبنیات، ممکن است خطر ابتلاء به این بیماری را تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

گو گفت: «پروتئین های گیاهی مانند آجیل و حبوبات از جمله سالم‌ترین منابع پروتئینی هستند.»

وی گفت: «پیشگیری از دیابت مهم است زیرا این بیماری به خودی خود یک بار جدی است و همچنین یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی، سرطان و زوال عقل است.»

او گفت: «یافته‌های ما قویاً تأیید می‌کند که اتخاذ این راهکار غذایی به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و پیامدهای آن در افراد کمک می‌کند، که در نهایت سلامت و رفاه مردم را در سراسر جهان بهبود می‌بخشد.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895947

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد
  • مراحل پخت پلو ازبکی با گوشت توسط آشپز‌ ازبکستانی (فیلم)
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • طبخ غذایی سنتی با ۲۴۰ کیلو گوشت و استخوان گاو (فیلم)
  • طرز تهیه شوید واویشکا با مرغ، غذای آسان و خوشمزه گیلانی
  • انجام بیش از ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و عرضه غذا در تالش
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد پلمب شد