Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
حمله پنج مهاجم انتحاری صبح امروز دوشنبه علیه پایگاه گردان ۱۱۱ پلیس در حوزه پنجم شهر کابل پایتخت افغانستان با کشته شدن آخرین مهاجم و دستگیری یک تروریست پایان یافت.

به گزارش ایرنا ، حدود ساعت 5 بامداد روز دوشنبه صدای انفجار از نزدیکی چهار راه قمبر شهر کابل شهروندان را بیدار کرد و در پی آن طنین صدای ادواری تبادل آتش سلاح های سبک و سنگین بیش از شش ساعت فضای این شهر ماتم زده از حمله خونین دو روز پیش را فرا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این ارتباط اعلام کرد که پنج مهاجم در این حمله شرکت داشتند که یک تن از آنها در ابتدای درگیری خود را منفجر کرد و دیگری در میانه های درگیری اقدام مشابه انجام داد و دو مهاجم نیز توسط نیروهای دولتی کشته شدند و یک تن ازعاملان انتحاری نیز دستگیر شده است.

«دولت وزیری » افزوده است که در این حمله 5 تن از نیروهای پلیس نیز کشته و 10 نفر زخمی شده اند و گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

این حمله در نزدیکی چهار راه قمبر شهر کابل و محدوده حفاظت شده دانشکده نظامی مارشال محمد فهیم رخ داده است و وزیری تاکید کرد که این درگیری به دانشکده نظامی مارشال فهیم نرسیده است.

دولت افغانستان امروز دوشنبه را در شهر کابل به منظور رسیدگی به مجروحان و تسلای خانوادهای قربانیان حمله انتحاری روز شنبه هفته جاری در چهار صدارت کابل که بیش از 100 کشته بر جای گذاشت را تعطیل عمومی اعلام کرده است.

در 29 مهر ماه سال جاری نیز در حمله ای انتحاری در ورودی دانشکده مارشال فهیم و هنگام خروج سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویان 15 نفر کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

« محمد معصوم استانکزی » رئیس اداره عمومی امنیت ملی افغانستان دیروز در نشست خبری مشترک خود با دیگر مسئولان حوزه امنیت این کشور گفت : امکان مهار صد در صد حملات تروریستی برای این نهاد وجود ندارد و مهاجمان نابودی زیر ساخت ها، افزایش تلفات نیروهای اجتماعی موثر در مبارزه با خودشان و افزایش جذب نیرو از میان تحصیلکردگان به کمک شبکه های اجتماعی را دنبال می کنند.

« ویس احمد برمک » وزیر کشور افغانستان نیز دیروز در همین نشست خبری گفت که عوامل وابسته به گروه های تروریستی در بدنه نیروهای امنیتی ، نظامی و حتی درلایه های سیاسی نفود کرده اند و ما در تلاش برای شناسایی و نابودی آنها هستیم.

خبر رسیده بود که امروز رئیس جمهوری اندونزی به کابل سفر می کند ، رخدادی که تاکنون تایید یا رد نشده است و البته تزئین شهرکابل به پرچم دو کشور میزبان و میهمان گواهی برای امکان این سفر است.

در همین زمینه: داعش مسئولیت حمله به دانشگاه نظامی کابل را بر عهده گرفت افزایش تلفات انفجار کابل به ۲۱۳ کشته و زخمی ۴۰ کشته و ۱۴۰ مجروح در پی حمله طالبان به کابل انفجار شدید در کابل

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد

ارگ طالبان از دیدار مولوی عبدالکبیر با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفت رابطه این گروه با مسکو به نفع هر دو جانب است و سبب ثبات و پیشرفت در منطقه می‌شود.

وی مناسبات میان طالبان و مسکو را «مهم و دوستانه» خوانده و از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، طالبان به نقل از ژیرنوف نیز نوشته‌اند که وی خواستار گسترش مناسبات میان این گروه و مسکو است.

پیش از این، میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به رسمیت شاختن طالبان به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل