Web Analytics Made Easy - Statcounter

«روزی با حسن باقری و مهدی زین‌الدین در سنگر نشسته بودیم. آن دو به هم نگاه می‌کردند و می‌خندیدند. بعد، خاطره‌ای مربوط به شناسایی پشت کرخه را برای من تعریف کردند.» به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با نهم بهمن ماه سالروز شهادت شهید حسن باقری، احمد امیری، همرزم شهید باقری با انتشار یادداشتی به بازگوکرد خاطراتی شنیده نشده از شهید پرداخت که در ادامه آمده است:
با شروع جنگ، به‌عنوان یک رزمنده در جبهه حضور یافتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌دانستم که واحدی به نام اطلاعات‌عملیات وجود دارد. حسن باقری در جبهه‌های مختلف و با تحقیق از افراد و فرماندهان به‌دنبال فرد مناسب برای مسؤولیت اطلاعات‌عملیات بود. بعد از پرس‌وجو در جبهۀ آبادان به سراغ من آمد، سؤالاتی پرسید و پاسخ‌هایی شنید. درنهایت مرا مناسب تشخیص داد و در همان‌جا به صورت مختصر و مفید نسبت به کار، توجیه شدم. فرصتی برای آموزش کامل نبود. ایشان تعدادی نیرو به من داد؛ از جمله محمد باقری که ایشان را به‌عنوان محمد افشردی و پسرخالۀ حسن باقری، می‌شناختم. محمدحسین نامدارمحمدی و هاشم پور‌یزدان‌پرست و چند نفر دیگر را نیز معرفی کرد و هستۀ اولیه اطلاعات‌عملیات آبادان شکل گرفت. مدتی بعد، نیرو‌های بومی آبادان مثل جمشید تخم‌افشان، شهید حسین امامی، جمشید ثقفی و حمید صمیمیرا نیز خودم انتخاب و جایگزین نیرو‌های غیربومی کردم. آشنایی من با حسن باقری از این‌جا شروع شد و تا زمان شهادتش ادامه داشت.

حسن باقری یک مدیر شجاع بود. با ما به خط می‌آمد و جا‌هایی را که شناسایی می‌کردیم، از نزدیک می‌دید. روزی با حسن باقری و مهدی زین‌الدین در سنگر نشسته بودیم. آن دو به هم نگاه می‌کردند و می‌خندیدند. بعد، خاطره‌ای مربوط به شناسایی پشت کرخه را برای من تعریف کردند. حسن گفت: "با مهدی برای شناسایی به پشت کرخه رفته بودیم و اشتباهی سر از نیرو‌های عراقی در آوردیم. آن‌ها مشغول صحبت بودند، ما هم خیلی آرام، مدتی حرف‌های‌شان را گوش کردیم و از همان راه برگشتیم. "

حسن نظم و انضباط خاصی در کارش داشت، هر هفته مسؤولین اطلاعات سپاه را به گلف دعوت می‌کرد و آخرین اطلاعات تبادل می‌شد. در نتیجه، همیشه به کار مسلط بود. نظرات ایشان کارشناسانه و با واقعیت جبهه تطبیق داشت. ما نیز با وجود این‌که رفت‌و‌آمدمان خیلی سخت بود، هر هفته به‌طور منظم در جلسات گلف شرکت می‌کردیم. بعضی روز‌ها با هلی‌کوپتر به ماهشهر و از آن‌جا به گلف و بعضی روز‌ها هم که امکانش نبود، با لنج از بهمنشیر به بندر امام و از آن‌جا به اهواز می‌رفتیم. احمد فروزنده از جبهة خرمشهر، مهدی زین‌الدین از سوسنگرد، حشمت حسن‌زاده از شوش، علی صولتی از کرخه، سایر مسؤولین از جبهه‌های مختلف و حمید معینیان که مسؤول اطلاعات جبهۀ اهواز بود، دور هم جمع می‌شدیم. هر کس آخرین گزارش مربوط به جبهه خود را می‌داد و در جریان آخرین خبر‌های مربوط به سایر جبهه‌ها قرار می‌گرفت. همۀ ما زیر مجموعۀ حسن باقری بودیم. ایشان همۀ جزییات، از جمله ترتیب نیرو‌ها را برای ما به‌طور کامل شرح می‌داد و توصیه‌های لازم را می‌کرد. در حالی‌که در کار جدی بود و رُس همه را می‌کشید، بعد از پایان کار، با روحیۀ شاد و شوخ‌طبعی‌اش همۀ ما را سرحال می‌آورد. موقع ناهار، همگی با هم شوخی می‌کردیم، به سروکلۀ هم می‌زدیم و همدیگر را اذیت می‌کردیم. خود حسن باقری پای این شوخی‌ها بود. با آن موقعیت و مقام، یک سر سوزن تکبر نداشت. آدم احساس می‌کرد که دارد با دوست یا برادرش صحبت می‌کند. پا به پای بچه‌ها زحمت می‌کشید و تلاش می‌کرد، نه خواب داشت، نه استراحت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج بارش دوباره از فردا در استان همدان

محمدحسن باقری شکیب گفت: رگبار موقت باران، احتمال رعد و برق در برخی از مناطق استان به ویژه در مناطق کوهستانی طی ۲۴ ساعت آینده برای استان همدان پیش بینی می‌شود.

او گفت: با فعالیت سامانه بارشی جدید بارش‌های گسترده تری را در اکثر نقاط استان شاهد خواهیم بود و به طور کلی سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در استان فعال است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشترین بارش گزارش شده در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به ایستگاه موسی آباد اسدآباد با هفت میلیمتر است و در ایستگاه فرودگاه همدان بارشی ثبت نشده و در ایستگاه داخل شهر همدان نیز هشت دهم میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

باقری شکیب گفت: از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده هوا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و وزش باد برای روز چهارشنبه در برخی از نقاط استان پیش بینی می‌شود.

او گفت: بیشترین سرعت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته با ۵۳ کیلومتر بر ساعت از فامنین گزارش شده و در همدان سرعت وزش باد به ۳۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: تغییرات دمایی محسوسی تا پایان هفته نداریم و هوای خنک روزانه در استان ماندگار است.

باقری شکیب گفت: بیشینه دما طی ۲۴ ساعت گذشته از نهاوند با ۱۹ درجه و کمینه از گل تپه با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

او گفت: دمای هوا در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۷ و ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • موج بارش دوباره از فردا در استان همدان
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • وقتی «علی خاوری» ابراهیم هادی زمانه شد
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • خوشحالی اشتباهی در لیگ هلند | هواداران به زمین ریختند اما ...| ویدئو
  • فیلم/ خوشحالی اشتباهی در لیگ هلند
  • (ویدئو) خوشحالی اشتباهی در لیگ هلند
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر