Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا یوسفی‌پور، در خصوص مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی اظهار کرد: مشترکان باید زمان نصب وسایل گازسوز به‌ویژه بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام مطمئن شوند، همچنین برای پیش‌بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی دقت کافی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با آغاز فصل سرد سال بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به‌ویژه بخاری و آبگرمکن، تعدادی از هموطنان جان خود را به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از دست می‌دهند. امیدواریم مشترکان گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، به‌ویژه آبگرمکن‌ها خطر گاز گرفتگی را به صفر برسانند.

یوسفی‌پور با تاکید بر این‌که استفاده از وسایل گرمایشی شعله‌دار نیازمند رعایت تمهیداتی است، گفت: هنگام استفاده از وسایل گرمایشی شعله‌دار فضایی برای ورود هوا به داخل منزل باز باشد.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که هموطنان از شومینه به دلیل خطرهای زیادی که دارد استفاده نکنند، افزود: در صورت اجبار برای استفاده از شومینه، پیش از روشن کردن حتما از بازبودن دریچه شومینه (دمپر) اطمینان یابند. چنانچه دمپر درحالت بسته باشد، همه گازهای سمی ناشی از احتراق به فضای مسکونی برمی‌گردد و خطرناک است.

یوسفی‌پور تصریح کرد: توجه به این نکته ضروری است که رگلاتور و کنتور گاز ازسوی شرکت ملی گاز ایران با رعایت همه نکات ایمنی و فنی در محل مناسب نصب می‌شود، بنابراین فقط شرکت ملی گاز ایران مجاز است در صورت لزوم محل آن‌را تغییر دهد. رگلاتور مجهز به وسایل ایمنی خاصی است که در صورت بروز هرگونه نقص در لوله‌کشی شهر به طور خودکار جریان گاز را قطع می‌کند تا مصرف‌کنندگان در معرض خطر قرار نگیرند، بنابراین از دستکاری کنتور و رگلاتور خودداری شود.

رئیس HSE شرکت گاز، رعایت نکات ایمنی توام با مصرف بهینه گاز طبیعی در روزهای سرد سال را ضروری دانست و گفت: ذخایر انرژی‌های فسیلی تمام شدنی و تجدیدناپذیر است، بنابراین هموطنان افزون بر رعایت ایمنی در استفاده از گاز طبیعی در منازل خود، در مصرف این ماده باارزش صرفه‌جویی کنند.

402

گاز تولید ایمنی وسایل گازسوز استاندارد دودکش

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال

حسن شهروئی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون گفت: بررسی‌های لازم از برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در این شرکت بنا بر جایگاه استراتژیک و نقش تاثیرگذار آن در تولید مواد هیدروکربوری و تأمین خوراک پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی و شرکت گاز مبتنی بر الگوی نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری صورت گرفته و نحوه نیل به این شعار تبیین، برنامه ریزی و پیگیری تحقق آن در دستور کار قرار گرفته است.

او می‌گوید: شعار سال جاری از دو بخش جهش تولید و مشارکت مردم تشکیل شده که شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در هر بخش اهداف و برنامه‌های مرتبطی را دنبال می‌کند.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون در زمینه تولید هدف گذاری لازم در راستای تحقق کامل برنامه‌های ابلاغی شرکت ملی نفت ایران مطابق با اهداف تعیین شده، اجرای پروژه‌های مرتبط با تولید و اصلاحیه‌های فنی و عملیاتی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت دستیابی به تولید حداکثری با توجه به نقش درآمدزایی این شرکت در اقتصاد کشور صورت گرفته است.

او گفت: در زمینه مشارکت مردم نیز توجه به جامعه پیرامونی حوزه فعالیت استمرار ساخت و تامین کالا با اولویت منابع درون استانی و بومی مطابق ضوابط و مقررات موجود بهره مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، تسهیل در پاسخگویی به استعلامات کارگاه‌های خصوصی و کارآفرینان، تلاش جهت بهبود و ارتقاء جایگاه سرمایه‌های انسانی و مجموعه ذینفعان شرکت به عنوان ارکان اساسی تحقق اهداف سازمانی؛ استمرار انجام مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق همجوار، تلاش مستمر جهت حفاظت و حراست از دارایی‌ها و سرمایه‌های انسانی استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت نیروی انسانی پیگیری بهبود وضعیت خدمات دهی به همکاران با اولویت کارکنان نوبتکار و عملیاتی، پیگیری رفع محدودیت‌ها و افزایش رضایتمندی ذینفعان بخشی از برنامه‌های مورد پیگیری این شرکت است.

شهروئی در پایان از تحقق کمی و کیفی تولید نفت و گاز با احتساب کاهش‌های تکلیفی، ایجاد تمهیدات لازم جهت بازگشت به تولید حداکثری، نگهداشت و ارتقاء نظام ایمنی_بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل در کلیه فعالیت ها، مدیریت آلاینده‌های زیست محیطی و نیز اتمام پروژه‌های در دست اجرا به عنوان بخشی از اهداف اصلی شرکت کارون در سال جاری نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات 
  • معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی
  • اصول تغذیه سالم در خانواده + فیلم
  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی