Web Analytics Made Easy - Statcounter


شاهرود- رئیس زیست‌کره پارک ملی توران بابیان اینکه شکارچیان گورخر در شاهرود همیاران محیط‌زیست می‌شوند، گفت: متهمان به مدت دو سال در شناسایی تخریب کنندگان محیط زیست با پارک ملی همکاری می کنند.

احمد رادمان در گفتگو با امتداد نیوز ضمن بیان اینکه در تاریخ ۱۴ مهرماه سال جاری طبق گزارش‌های مردمی مبنی بر حضور موتورسیکلت در پارک ملی توران بلافاصله نیروهای یگان محیط‌زیست وارد صحنه شدند، ابراز داشت: در بررسی‌های اولیه، کارشناسان با لاشه یک گورخر که از ناحیه گلو دچار بریدگی و اصطلاحاً ذبح‌شده بود مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ماموران با دنبال رد لاستیک موتور و کشیک، مظنون‌های پرونده شکار شناسایی و دستگیر کردند، افزود: این افراد با دنبال کردن گور توسط موتورسیکلت می‌خواستند تا حیوان بر اثر خستگی از پا در آمده و سپس او را ذبح کنند که به دام ماموران قانون گرفتار شدند.

رئیس زیست‌کره پارک ملی توران شاهرود ضمن بیان اینکه با دستور قاضی پرونده سه مظنون این پرونده روانه زندان شدند، ابراز داشت: متهم ردیف اول به تحمل شش ماه حبس و نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، متهم ردیف دوم تحمل شش ماه حبس و متهم ردیف سوم به تحمل یک سال حبس محکوم شدند.

رادمان با بیان اینکه دادگاه با توجه به سن کم و نبود سابقه کیفری متهم ردیف اول و دوم را به مدت سه سال تعلیق کرد، اظهار داشت: این محکومان باید به مدت دو سال در قالب همیار محیط‌زیست در خصوص شناسایی تخریب‌کنندگان محیط‌زیست با اداره پارک ملی توران همکاری کنند.

وی افزود: این افراد طی مدت شش ماه به ارائه خدماتی شامل جابجایی علوفه، پاک‌سازی محیط‌زیست و جمع‌آوری زباله از مناطق حفاظت‌شده، لایروبی آبشخور حیات وحش، ایمن‌سازی آبشخورها و چشمه‌ها از هجوم شترهای سرگردان از طریق حفر کانال و سایر خدمات کارگری محکوم شدند.

رئیس زیست‌کره پارک ملی توران شاهرود بابیان اینکه متهمان باید بابت صید و شکار غیرمجاز مبلغ پانصد میلیون ریال را به‌حساب دولت واریز کنند، اضافه کرد: متهمان این پرونده باید نگارش پنج صفحه از جلسات آموزشی پیرامون وضعیت حیات وحش پارک ملی توران و یوزپلنگ و گورخر ایرانی را به دادگاه ارائه کنند.

true برچسب ها : ۲ شکارچی متخلف گورخر آسیایی در بیارجمند دستگیر شدند true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج غار مهم خراسان رضوی درجه بندی شد

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: درجه بندی غار‌های استان با توجه به اهمیت ارزش‌های زیستی، زمین شناسی، تاریخی و فرهنگی غار‌های خراسان رضوی، در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: در این نشست مقرر شد، ظرفیت تمامی غار‌های استان و نیز موضوعات مرتبط و تاثیرگذار در درجه بندی غار‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود بررسی شود.

دبیر کارگروه غارشناسی خراسان رضوی ادامه داد:غار‌ها از لحاظ تنوع زیستی، تاریخی و باستان شناسی، مطالعات اقلیم شناسی دیرینه، فسیل شناسی، ورزشی و طبیعت گردی حائز اهمیت هستند و نسبت به این شاخص‌ها رده بندی می‌شوند.

اله پور تعداد غار‌های موجود در خراسان رضوی را بیش از ۲۰۰ دهنه اعلام کرد و تعداد غار‌های حائز اهمیت و شاخص استان را ۳۰ دهنه دانست.

او تصریح کرد: برخی از این غار‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص دارای شهرت هستند و مقرر شد برای سال آینده نیز ۱۰ غار حائز اهمیت استان رده بندی شود و برای حفظ آنها اقداماتی انجام شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اهمیت غار‌های خراسان رضوی و لزوم رسیدگی و تدوین برنامه جامع غار‌های خراسان رضوی تاکید کرد: در موضوع گردشگری غار‌ها باید ابتدا با مطالعه و بازدید‌های میدانی دقیق و آماده سازی زیر ساخت‌های لازم برای گردشگران و بازدید عموم مردم، آموزش و فرهنگ سازی برای بازدیدکنندگان صورت پذیرد به نحوی که با حداکثر استفاده، کمترین آثار منفی بر محیط غار را شاهد باشیم و همچنین گونه‌های حیات وحش مهمی همچون خفاش نعل اسبی که در غار‌ها زیست می‌کنند، حیاتشان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران جهادی پلیس در قزوین
  • اجرای پویش ملی «مسیر سبز ایران پاک» در قم
  • پنج غار مهم خراسان رضوی درجه بندی شد
  • اٌپارک ۳۵۰ نهال در محوطه پارک جنگلی چیتگر کاشت
  • کشف و ضبط ۱۷۳ قبضه اسلحه از شکارچیان غیر مجاز
  • غرس ۱۵۰۰ اصله نهال در پارک قلاتوک اشنویه
  • فاجعه زیست محیطی بیخ گوش شهر
  • هر اٌپارکی یک درخت
  • ممنوعیت ورود خودرو و موتورسیکلت در پارک جنگلی النگدره گرگان / خاطر طبیعت آسوده شد
  • تصاویر بی نظیر از ۴ قلاده خرس در منطقه دنا + فیلم