Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@16:16:03 GMT

مجاهدت شهدای مدافع حرم نباید فراموش شود

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۹۶۱۷۹

مجاهدت شهدای مدافع حرم نباید فراموش شود

مسئول برگزاری یادواره مردمی "مجاوران کریمه، مدافعات عقیله" عنوان کرد: آمریکا تمام همت و توان خود را در بوکمال به کار گرفت تا داعش را در منطقه حفظ کند اما مدافعین حرم طی یک عملیات مقتدرانه پرچم داعش را پایین کشیدند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، رستمعلی رفیعی مسئول برگزاری یادواره "مجاوران کریمه، مدافعات عقیله" ظهر امروز با حضور در بین طلبه‌های مدرسه علمیه معصومیه قم اظهار داشت: امروزه وظیفه ماست که مجاهدت ها و ایثاری که مدافعین حرم انجام دادند را به گوش جامعه برسانیم، در عملیات آزادسازی بوکمال فداکاری های بزرگی انجام شد و البته ثمرات و برکات زیادی هم به واسطه این عملیات به بار نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رفیعی به تشریح پشت پرده عملیات آزادسازی بوکمال اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا تمام همت و توان خود را در بوکمال به کار گرفت تا داعش را در منطقه حفظ کند اما مدافعین حرم طی یک عملیات مقتدرانه پرچم داعش را پایین کشیدند و کمر استکبار را شکستند.

وی ضمن اشاره به جایگاه ایران در مسائل منطقه و حضور قدرتمند جمهوری اسلامی در برابر صف بندی‌های استکبار جهانی عنوان کرد: باید در نظر داشته باشیم که در حال حاضر همه مظلومان عالم به ما امید بسته اند و ما نباید امید آنها را ناامید کنیم، ایستادگی در برابر جبهه استکبار باید همچنان مورد توجه مردم و مسئولین قرار داشته باشد.

مسئول برگزاری یادواره "مجاوران کریمه، مدافعات عقیله" اظهار داشت: باید در تبیین اهدافی که شهدا برای آن جان خون خود را فدا کردند تلاش کنیم، همه اقشار جامعه را باید به فرهنگ شهادت جذب کنیم البته این هدف تا حدودی محقق شده است از آنجا که در مراسم بزرگداشت شهدا افراد مختلف از پیر و جوان با تیپ و ظاهرهای مختلف حضور می یابند.

رفیعی ادامه داد: یادواره "مجاوران کریمه، مدافعات عقیله" با هدف بزرگداشت 500 شهید مدافع حرم استان قم برگزار می‌شود و به همین منظور از خانواده شهدای ایرانی، عراقی، افغانستانی و پاکستانی دعوت شده است.

وی در پایان به جایگاه و نقش روحانیت در ترویج فرهنگ شهادت طلبی اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه والای روحانیت و نقش پررنگ این قشر مذهبی در روشنگری جامعه انتظار داریم طلبه‌ها و اساتید حوزه ما را در این امر خداپسندانه یاری کنند، برای برگزاری هرچه باشکوهتر یادواره شهدای مدافع حرم به همکاری شما نیازمندیم.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد پیوند فرمانده سپاه ناحیه سوادکوه صبح چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه، در گزارشی از وضعیت شهرستان سوادکوه در دوران دفاع مقدس، با اشاره به وجود معادن بزرگ زغالسنگ در این شهرستان، سوادکوه را یک شهرستان کارگری از قبل از انقلاب دانست و گفت: تعداد زیادی از این افراد ساکن شهرستان سوادکوه بودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به تعداد ۷ هزار نفری کارگران این معادن در شهرستان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: از این تعداد جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر به جبهه حق علیه باطل اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار نفری اعزامی به جبهه دفاع مقدس، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر جانباز کارگری در این دوران بودند، افزود: همچنین تعداد ۳۰ نفر نیز شهادت روزیشان شد و این مراسم تجلیلی از مقام شامخ آنهاست.

کد خبر 6093906

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • حرکت کاروان میقات
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی