Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه میزان بارش‌های استان تهران با احتساب برف از ابتدای مهرماه تا امروز (۹ بهمن) ۵۲.۱ میلیمتر بوده است، افزود: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در چنین زمانی شاهد ۱۲۹ میلیمتری بارندگی در سطح استان تهران بوده‌ایم، گفت: بارش‌های اول مهر تا ۹ بهمن سال جاری در استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد و در مقایسه با متوسط بارش‌های بلندمدت (۱۱۵ میلیمتر) ۵۵ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری، متوسط بارش برفی دو روز اخیر در استان تهران را ۲۲ سانتیمتر اعلام کرد و افزود: بارش‌های برفی تأثیر آنی در ذخایر آبی ندارند و ذهنیت مردم مبنی بر اینکه، وضعیت بارش‌ها خوب بوده و نیاز به صرفه جویی زیاد قبل استناد نیست و لازم است مردم تهران همچون گذشته در صرفه جویی آب مصرفی خود کوشا باشند.

وی ادامه داد: ذخایر برفی در استان تهران تا قبل از بارش‌های اخیر صفر بوده است، ولی با بارش‌های اخیر ذخیره برفی استان بهبود پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به بارش‌های اخیر که سبب ذخیره برفی در استان تهران شده است، ادامه داد: در پاییز امسال میزان بارش‌های استان به شدت کاهش داشت ولی بارش‌های اخیر باعث شد تا میزان بارش‌ها کمی بهبود یابد ولی کماکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش بارش داریم.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌های استان تهران از ابتدای بهمن ماه جاری تا امروز (۹ بهمن) حدود ۱۶ میلیمتر بوده است افزود: میزان ذخیره آب پشت سدهای (امیرکبیر، لار، طالقان، ماملو و لتیان) را که تأمین کننده آب تهران هستند تا تاریخ امروز (۹ بهمن ماه) ۵۶۸ میلیون متر مکعب است.بارش‌های اخیر به شکل برف بوده و با توجه به پایین بودن دما هنوز ذوب نشده است، لذا هیچ تأثیر مثبتی تا کنون بر روی ذخایر منابع آبی تهران نداشته است.

بختیاری با اشاره به اینکه سال گذشته در چنین زمانی آب پشت سدهای تهران ۵۹۰ میلیون متر مکعب بوده است، افزود: در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال آبی گذشته، ذخایر سدهای تهران ۲۲ درصد و نسبت به متوسط دراز مدت ۴۳ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه