Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکیش ، الهام قاسم پور مسئول کلینیک مشاوره بیماری های رفتاری مرکز توسعه سلامت کیش گفت: از ابتدای سال 96 تا کنون 15 نوبت آزمايش رايگان ایدز در بازارها ، دانشگاهها ، فرهنگسراها و مجتمع مسکونی کارگران کیش اجرا شده است.
وی افزود: بیماریابی یکی از اولویت های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت است زیرا هم بیماران از زندگی اجتماعی برخوردار خواهند بود و هم جامعه از گسترش بیماری در امان خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگران بدون ثبت نام و تنها با دریافت یک کد 4 رقمی آزمایش شدند و جواب آزمايش آنها 20 دقیقه بعد اعلام شد.
البته پس از آزمايش اچ آی وی ، طرح تحول سلامت به منظور پایش وزن ، فشار خون ، دیابت و بررسی سلامت جسمی کارگران اجرا شد.
لاله دَهِش مراقب سلامت مرکز توسعه سلامت گفت: به منظور تکمیل پرونده سلامت افراد این طرح اجرا می شود.
از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت  همه ساکنان کیش که به مرکز بهداشت مراجعه و یا در طرح های غربالگری شرکت کردند در مرکز توسعه سلامت پرونده سلامت دارند.
نسیبه سلمانی کارشناس آموزش مرکز توسعه سلامت گفت: آموزش های دوره ای در مدارس ، دانشگاهها و ادارات و نهادها اجرا می شود.
وی افزود: آشنایی افراد جامعه با بيماري ها و راه هاي انتقال بيماري ها ، به خصوص براي گروههای هدف ، دانش آموزان و افراد 30 تا 59 سال در پیشگیری و کنترل بیماری موثر است.
ایدز یک بیماری ویروسی است که از راه خون و فرآورده های خونی ، شیر مادر و ترشحات بدن در تماس جنسی حفاظت نشده منتقل می شود.
دست دادن ، روبوسی ، بغل کردن ، استفاده از حوله و لیوان مشترک بیماری ایدز را منتقل نمی کند .ترشحاتی مانند عرق و اشک هم ویروس ایدز را منتقل نمی کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل

علی محمدیان اردی امروز در آیین بزرگداشت هفته سلامت در اردبیل با تجلیل از خدمات ارزنده خادمان سلامت گفت: جمهوری اسلامی ایران به همت زحمات خادمان سلامت در بسیاری از عرصه‌های بهداشتی و درمانی در سطح دنیا وضعیت مطلوب‌تری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: تامین سلامت مردم و تامین مواد غذایی سالم یکی از وظایف مهم دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تمام توان خدمات سلامت را به صورت همگانی و شایسته در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

او تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی را باعث بروز برخی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: استرس نیز یکی از عوامل موثر در ابتلای افراد به انواع بیماری‌هاست.

محمدیان بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات را سه عامل مهم مرگ و میر در ایران و استان اردبیل دانست و افزود: برای مدیریت و کاهش آثار و عوارض این سه عامل باید اقدامات علمی درستی انجام شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد