Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@01:12:46 GMT

شهید شوهانی در اوج بصیرت بود

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۹۶۶۹۵

شهید شوهانی در اوج بصیرت بود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار مظاهر مجیدی،فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان  در مراسم بزرگداشت پاسدار شهید «احمد شوهانی» در شهر برزول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 8 هزار شهید استان همدان به خصوص شهدای شهرستان نهاوند اظهار داشت: خدمت خانواده محترم این شهید، همرزمان و مردم شهیدپرور برزول شهادت این پاسدار عزیز اسلام را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام بحث انتظار یکی از ابعاد اعتقادی وجودی ما است گفت: اما چه کسی منتظر واقعی است و چه کسی می تواند ادعا کند ما در انتظار مهدی موعود (عج) نشسته‌ایم ؟

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: وقتی که به چهره این شهید بزرگوار نگاه می‌کنیم در رفتار، گفتار و منش ایشان می‌توان این امر را پیدا کرد که شهید «احمد شوهانی» یک منتظر واقعی بود و تمام زندگی شهید به گونه ای بود که این واقعیت انتظار را برای انسان تجلی می کرد.

وی اظهار داشت: امروز باید به خانواده این شهید بزرگوار و مردم شهرستان نهاوند و شهر برزول عرض تبریک داشته باشم چراکه شهید «شوهانی» به آرزویش که شهادت بود، رسیده است بنابراین این شهادت را باید تبریک گفت چراکه در چهره ایشان چیزی جز شهادت تجلی نمی‌کرد.

سردار مجیدی عنوان کرد: ما هیچ‌گاه برای شهید «شوهانی» مشخص نکردیم که به مأموریت بروند و ایشان داوطلبانه و با شوق به سخت‌ترین عملیات‌ها می رفت.

وی ادامه داد: شهید «شوهانی» یک بار دیگر شهدای نهاوند را برای ما تجلی کرد، امروز روح بزرگ شهدای ابوذر و دیگر شهدای نهاوند را درک کردیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان داشت: شهید «شوهانی» فقط دنبال این بود که ادای تکلیف کند و این را با چهار بار حضور در سوریه و مقابله با دشمن و دفاع از حرم اهل بیت(ع) ثابت کرد و زمانی که متوجه شد گروهی معاند به خاک عزیز کشورمان ورود کرده‌اند، سر از پا نشناخت و برای مقابله با این گروهک، دنبال ضربه زدن به این تروریست‌های معاند بود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال می‌فرماید دشمنان اسلام از احمق‌ترین انسان‌ها هستند، یادآور شد: دشمنان تصور می‌کردند با یک گروه 21 نفره می‌توانند در شهرهای ما آشوب به‌پا کنند در حالی که سخت در اشتباه بودند و هستند، آنها با خیال خام و با این نگاه که بتوانند ادوات و تجهیزات بیاورند و در شهرهای ما ناامنی ایجاد کنند اقدام به این کار کردند.

سردار مجیدی تصریح کرد: ما این را از عنایات خدا می دانیم که دشمنان ما این قدر احمق هستند که فکر ضربه زدن به این مملکت را در سر می‌پرورانند و آمریکا در رأس آنها هستند.

وی اضافه کرد: چشم بینا و بصیرت می خواهد که بفهمیم دشمنان اسلام با تمام توان آمده‌اند به ما ضربه بزنند، چه می‌شود که «احمد» اینگونه علاقه پیدا می کند برای انجام وظیفه و تکلیف؛ دلیل این است که شهید «شوهانی» در اوج بصیرت بود.

انتهای پیام/خ

اوج بصیرت در شوهانی  بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «سربلند میدان» به تازگی توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ سوم رسیده است.

این کتاب که به سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی می‌پردازد، با گذشت شش ماه برای سومین بار تجدید چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

همچنین بیست و نهم فرودین ماه، سومین سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است که بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید. سردار حجازی بیش از ۴۰ سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود.

پس از شهادت شهید حجازی کتاب سرگذشت و زندگی او در دستور کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس قرار گرفت و بعد از گذشت یک سال، کتاب «سربلند میدان» نوشته سعید علامیان منتشر و در پنجمین همایش «یادها و نام‌ها» در پنجم مهرماه سال ۱۴۰۲ رونمایی شد.

کتاب «سربلند میدان» حاصل ۸۰ ساعت گفتگوی نویسنده با چهل‌ویک نفر از هم‌رزمان، همکاران، آشنایان و اعضای خانواده سردار شهید محمد حجازی است. بیست‌ویک نفر دیگر هم راویانی هستند که روایت آن‌ها را از منابع مکتوب استخراج کرده است.

این کتاب متشکل از ۱۹ فصل است که از تولد تا شهادت سردار حجازی را روایت می کنند.

چاپ سوم این کتاب با طرح جلد جدید عرضه شده است.

کد خبر 6081679 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نماهنگ شوقِ عاشقانِ وصل + فیلم
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند 
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند
  • تغییر نام ۱۷ معبر شهر تهران
  • نقره داغ شدن قاچاقچی کود شیمیایی در نهاوند