Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شرکت داتيس خودرو ايرانيان به عنوان نماينده رسمي شرکت هايکو آلمان، رسما همه مستندات خود مبني بر نمايندگي بودن را در حالي ارائه داد که وزارت صنعت تاکنون هيچ پاسخ مشخصي درباره علت مجوز ندادن به اين شرکت را مطرح نکرده است.
ميلاد علينقي، مديرعامل شرکت داتيس خودرو ايرانيان، روز گذشته در نشستي خبري، با بيان اينکه متاسفانه در کشور ما صرفا صحبت مي شود و عملياتي صورت نمي گيرد، اظهار کرد: اين پرسش مطرح است که چرا اگر شرکتي مانند داتيس خودرو عملياتي پيش رفته است با آن برخورد مي شود اما در بحث خدمات دهي به مردم هيچ اقدامي صورت نمي گيرد؟ اولين اصل ما در اين شرکت خدمات دهي به مشتريان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در سال 93 با توجه به مشکل آلودگي هوا تصميم گرفتيم اولين تعميرگاه تخصصي خودروهاي هيبريد در کشور را راه اندازي کنيم چرا که تا پيش از اين به دليل نبود خدمات پس از فروش مطمئن اين خودروها، مشتري از خريد اين نوع خودروها خودداري مي کرد.
او ادامه داد: در سال 95 اين تعميرگاه با بهترين تجهيزات راه اندازي شد. پيش از راه اندازي اين تعميرگاه خودمان را به عنوان يک شرکت خصوصي خدمات رسان در زمينه خودرو معرفي کرديم و پس از اين اتفاق رقابت در عرصه خدمات پس از فروش ميان شرکت هاي خودرويي صورت گرفت.
مديرعامل داتيس خودرو، با اشاره به اينکه ما تصميم گرفتيم پس از اين کار، مکاتباتمان با شرکت هاي خودروساز بزرگ دنيا را براي گرفتن نمايندگي مذاکره کرديم، تصريح کرد: در بسياري از مذاکرات تا نام ايران را مي آورديم در همان ابتدا کلمه «نه» را مي شنديم.

بسياري از کشورها با توجه به اينکه بازار خوبي در آمريکا دارند حاضر نبودند که در بازار ايران فعاليت کنند. مذاکرات ما ادامه داشت تا اينکه ما چند قرارداد با چند برند مختلف به امضا رسانديم و ما بقي قراردادها نيز طي چند روز آينده معرفي خواهند شد.
علينقي با بيان اينکه در برخي از قراردادها ما فروش انحصاري خاورميانه خود را به خود اختصاص داده ايم، گفت: در ميان اين برندها، نام شرکتي به نام «هايکو» مطرح شد.

در همان جلسه نخست با اين شرکت عنوان کردند که اين يک جلسه ميان داتيس خودرو، هايکو و شرکت ولوو است چرا که هايکو از سال 2008 شريک تجاري ولوو است. پس از 8 ساعت جلسه گفتند که قرارداد ما با شما مانند قرارداد مستقيم شما با ولوو است.
او افزود: پس از 10 روز به ما جواب مثبت دادند و ما گمان مي کرديم با حمايت دولت در اين زمينه روبه رو خواهيم شد اما به جاي حمايت با موانع متعددي روبه رو شديم.
بهمن ماه سال گذشته ما مدارک خود را به مرکز امور اصناف جهت اخذ مجوز فعاليت ارائه کردم اما پس از تعطيلات عيد پس از پيگيري هاي مختلف در کمال تعجب با اين پاسخ مواجه شديم که شما مدارکي مبني برقرارداد و ترجمه قرارداد نزد ما نداريد.
علينقي اظهار کرد: ما مجددا از شرکت در دو نسخه مدارک را درخواست کرديم و به مرکز اصناف ارائه کرديم و اينبار دوستان اين پرسش را مطرح کردند که چرا در قرارداد شما نام ولوو آمده بايد اين نام حذف شود و نيازي به گارانتي ولوو نيست.
هر چقدر ما توضيح داديم که بخش اصلي قرارداد مربوط به ولوو است آقاي امانت رييس مرکز اصناف نپذيرفتند اما در همانجا به ما قول دادند که اگر اين نام حذف شود، مجوز ما صادر خواهد شد.

او افزود: ما مجددا در قرارداد نام ولوو را حذف کرديم اما در تاريخ 24 خرداد ماه يک نامه به ما ارسال شد که درآن حتي ديکته نام شرکت هايکو غلط تايپ شده بود، اعلام کردند که امکان صدرو مجوز به دليل اينکه شرکت هايکو اقدام به تيونينگ خودروهاي ولوو مي کند، وجود ندارد.
ما در پاسخ اين نامه اعلام کرديم که هايکو اسپورتيو صاحب پلتفرم ولوو است و يکي از اقداماتش تيونينگ کردن خودروهاي ولوو است. ضمن اينکه آقاي نعمت زاده، وزير پيشين صنعت اعلام کرده بودند که اخذ مجوز از شرکت هاي واسطه اي ممنوع است اما اگر شرکتي شماره شاسي اختصاصي دارد، مي تواند مجوز نمايندگي صادر کند.
قائم مقام شرکت داتيس خودرو با تاکيد براينکه پيگيري ها و مکاتبات ما با مرکز امور اصناف و وزارت صنعت ادامه داشت، تصريح کرد: مرکز اصناف هيچ پاسخ روشن و مدارکي مبني بر ممنوعيت گرفتن مجوز به ما ارائه نداد و پس از نمايشگاه شهر آفتاب چالش هاي متعدد ديگري براي ما ايجاد کردند و ساير نامه نگاري هاي ما هيچ پاسخي نداشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشیار محمدرضا زهانی اظهار کرد: عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، حادثه برخورد سه دستگاه خودروی سواری در شهید اصلانی ۹۲ به مرکز فرماندهی اعلام شد.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد افزود: این تصادف منجر به محبوسی راننده داخل خودروی پراید شده بود که با عملیات نجات ایستگاه ۹ شهداء فرد مذکور رها سازی و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.

وی از انجام عملیات پیشگیری توسط آتش نشانان ایستگاه ۹ شهداء خبر داد و گفت: علت این حادثه توسط پلیس راهور در دست بررسی است.
 

دیگر خبرها

  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد