Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت:۹۷۹ طرح عمده با افزون بر چهار هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال (۴۶۴ میلیارد تومان) اعتبار در این استان اجرا شده و آماده بهره برداری به مناسبت ایام الله دهه فجر است.

محبی ادامه داد: این آمار در مقایسه با طرح‌های راه اندازی در دهه فجر سال گذشته در این استان از لحاظ تعداد ۳۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از لحاظ فراوانی تعداد طرح‌های قابل افتتاح در سیستان و بلوچستان ویژه دهه فجر بیشترین سهم مربوط به حوزه برق با ۲۴۸ طرح و از لحاظ اعتباری بیشترین فراوانی مربوط به حوزه راه و حمل و نقل با اعتبار بیش از هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال (۱۲۸ میلیارد تومان) است.

وی با تفکیک طرح‌های آماده راه اندازی در دهه فجر امسال گفت: در حوزه راه و حمل و نقل در سیستان و بلوچستان ۵۸ طرح با ۲۷،۶۸ درصد از مجموع کل اعتبارات افتتاح می‌شود که بهسازی و روکش سطحی مسیر ایرانشهر - بم و روکش آسفالت گرم بزمان - دلگان از مهمترین آنهاست.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ طرح در حوزه برق با هزینه کرد ۱۴،۷۱ درصد از مجموع کل اعتبارات و بیش از ۴۰ طرح در حوزه مسکن با هزینه کرد ۱۲،۱۸ درصد اعتبارات در استان برای افتتاح در دهه فجر آماده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه آب استان ۱۳ طرح که مهمترین آن‌ها عملیات اجرای خطوط انتقال و ساخت مخزن سه هزار مترمکعبی و شبکه توزیع روستا‌های مجتمع دشت سوران و عملیات تکمیلی اجرای خط انتقال آب سرکهوران از مجتمع غرب و شرق بمپور است در این ایام افتتاح می‌شود.

محبی تصریح کرد: در حوزه شهرداری‌های استان در دهه فجر امسال ۱۷۷ طرح شامل بهسازی معابر و ساخت بوستان، در حوزه جهاد کشاورزی ۱۲۹ طرح شامل ساخت استخر و چاهک‌های کشاورزی و در حوزه بهداشت و درمان نیز ۳۰ طرح شامل پایگاه‌های سلامت شهری و روستایی، کلینیک ویژه بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ایرانشهر و بلوک زایمان بیمارستان محمدرسول الله (ص) نیکشهر به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین در حوزه نوسازی مدارس بیش از ۷۰ طرح، حوزه منابع طبیعی ۱۲۹ طرح، حوزه بنادر و دریانوردی چهار طرح، حوزه آموزش عالی پنج طرح، بخش خصوصی ۶ طرح، صنعت ۱۵ طرح، حوزه فرهنگی ۴۳ طرح، دهیاری‌ها ۷۵ طرح، ورزش سه طرح، حوزه اجتماعی ۲۶ طرح از جمله مرکز توانبخشی اوتیسم ایرانشهر و در حوزه شیلات ۱۲ طرح از جمله ساخت استخر پرورش ماهی ویژه این ایام در استان افتتاح می‌شود.

 سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع و ۱۹ شهرستان پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با نگاه ویژه دولت به عمران و توسعه آن در مناسبت‌های مختلف مانند دهه فجر و هفته دولت شاهد افتتاح طرح‌های فراوانی در این نقطه از ایران اسلامی هستیم.

انتهای پیام/ع

افتتاح چندین  طرح ویژه دهه فجر در سیستان وبلوچستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: در سال گذشته، هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری توسط این اداره کل به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی ۶ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده، میزان ۳۱۲ کیلومتر به محورهای شریانی ،۲۴۱ کیلومتر محورهای فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محورهای روستایی استان اختصاص داشته است.

کرد خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه ها در کاهش تصادفات جاده ای نقش بسزایی دارد، تعداد هفت نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به طور کامل رفع شده است.

شایان ذکر است استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه های مرزی روکش آسفالت محورها می تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا کند.

کد خبر 6093830

دیگر خبرها

  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد