Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اصفهان، محسن جاوری با اعلام این خبر گفت: مرمت این خانه  با اعتباری بالغ بر هشتصد میلیون ریال از محل اعتبارات ملی پایگاه میراث فرهنگی سیلک در حال انجام است.

وی افزود: این خانه در محله پنجه شاه کاشان بنا گردیده و در گذشته بخشی از مجموعه تاریخی عطارها بوده که و وجه تسمیه فعلی آن مربوطه به آخرین مالک آن یعنی خاندان صدوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان  خاطر نشان کرد: این خانه مشتمل بر دو حیاط می باشد و با تعداد 12 اتاق به سبک معماری گودال باغچه بنا شده و از نکات جالب توجه در مورد این خانه، وجود حمام به عنوان یکی از فضاهای خدماتی در خانه می باشد که سال ها پیش در هنگام مرمت از زیر آوار نمایان شد.

در ادامه مسئول دفتر فنی اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان نیز گفت: از جمله ویژگی های این بنا می توان به سادگی و بی آلایشی، اما در عین حال همراه با خلاقیت و هنرنمایی معمارانه در ساخت و فضا سازی اشاره کرد و همچنین بهره گیری از حیاط مرکزی و استفاده از مصالح بومی.

او تاکید کرد: پاکسازی حیاط و زیرزمین ها، مرمت بدنه های زیرزمین، اجرای خطایی فرش حیاط، تراشیدن و سفید کاری بدنه ها، رنگ بردای از درب های سنتی، سفید کاری مجدد بدنه ها، مرمت و ساماندهی پشت بام شامل سبک سازی، استحاک بخشی و اجرای اندود نهایی و خطایی فرش از اقدامات مهم این پروژه مرمتی می باشد.

یادآور می شود خانه تاریخی صدوری در تاریخ 19 خرداد ماه سال 1395 با شماره 31215  در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.   او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد