Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی علی آبادی فراهانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری برنا،  افزود: انتظارمی رود تا بعدازظهر امروز با تلاش راهداران راه این روستاها دربخش پایین طالقان بازگشایی شود.

وی ادامه داد: شب گذشته نیز برق پنج روستا دراین شهرستان به دلیل برودت هوا قطع شده بود که اکنون مشکل این روستاها نیز برطرف شده است.

روز گذشته نیز راه پنج روستا در بالا طالقان مسدود شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان بارش برف در شهرطالقان 60 سانتی متر و در بالا طالقان نزدیک به 80 سانتی‌متررسید.

بارش برف سنگین در 2 روز گذشته استان البرز را فرا گرفت که سبب انسداد برخی جاده ها ماننده محور کرج - چالوس شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماراتن ۶ ساعته تعیین دستمزد ۱۴۰۳ همچنان ادامه دارد

جلسه شورای عالی کار به منظور تعیین دستمزد ۱۴۰۳ درحالی از حدود ۶ ساعت پیش آغاز شده که هنوز شرکای اجتماعی اعم از دولت، کارفرمایان و کارگران به جمع بندی نرسیده اند و همچنان این جلسه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزای ایمنا، در حالی حدود ۶ ساعت از شروع جلسه شورای عالی کار می‌گذرد که هنوز خبری از توافق در رابطه با دستمزد کارگران نیست؛ طبق ماده ۴۱ قانون کار شورای عالی کار همه ساله موظف است میزان حداقل حقوق کارگران را مطابق با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و هزینه سبد معیشت تعیین کند. هنوز شرکای اجتماعی بر دستمزد به نتیجه قطعی نرسیده‌اند.

یکی از دغدغه‌های کارگران در سال جاری تعیین مزد مطابق با عدد و رقم سبد معیشت است و سید صولت مرتضوی وزیر کار ساعاتی پیش در این خصوص اظهار کرد: درصدی از سبد معیشت را برای دستمزد سال آینده در نظر می‌گیریم و در سال‌های آینده تصمیم بهتری برای دستمزد خواهیم گرفت.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ به بعد یارانه‌ها افزایش پیدا کردند و این اتفاق باعث شد به ۲ شکل مستقیم و غیرمستقیم دولت تلاش کند تا حداقل‌ها به شکلی تأمین و تضمین شود تا یک کارگر بتواند زندگی متناسبی داشته باشد.

مرتضوی اعلام کرد: آن تعداد از خانواده‌ها که خانواده چهار نفری بودند، سال ۹۷ از سبد معیشت ۵۷ درصد استفاده کردند یعنی حداقل حقوق‌شان معادل ۵۷ درصد سبد معیشت بوده است، آن خانواری که ۳.۳ نفره بودند که بٌعد خانوار مصوب مرکز آمار ایران است، ۵۵ درصد استفاده کردند و سال ۹۸ دوباره به همین شکل مصارف اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: سال ۹۹ خانوار چهار نفره ۶۳ درصد و خانوار ۳.۳ نفره ۶۰ درصد از سبد معیشت خود استفاده کردند؛ در سال ۱۴۰۰ نیز این عدد برای خانوار چهار نفره به ۶۳ درصد و خانوار ۳.۳ نفره به ۶۱ درصد رسید.

وزیر تعاون افزود: این دولت در نخستین تصمیم خود یک گام بزرگ برداشت و در سال ۱۴۰۱ تصمیم گرفته شد که حداقل دستمزدی که متناسب با سبد معیشت است، به ۷۵ درصد برای خانواده چهار نفره و ۷۳ درصد به خانواده ۲ نفره برسد.

وی تصریح کرد: برخی می‌گویند چرا این عدد ۱۰۰ درصد نیست؛ باید بگویم یک دلیل مهم دارد و دلیلش این است که اساساً کارفرما به کارگر خود ۱۵ درصد حقوق در سال پرداخت می‌کند، این بخشی از سبد را پوشش می‌دهد و بخش دیگر یارانه مستقیمی است که دولت پرداخت می‌کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 736836

دیگر خبرها

  • جلسه شورای عالی کار همچنان ادامه دارد
  • فراکسیون ویژه روستاها در مجلس دوازدهم باید تشکیل شود
  • نماینده فرانسوی: اسرائیل همچنان به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد
  • تقدیر از کارکنان شاغل در حوزه معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی
  • وزیر راه و شهرسازی: واردات اتوبوس بدون ملاحظه انجام می‌شود/ ساخت ۴۷۰ هزار واحد مسکن در روستاها
  • واردات اتوبوس بدون ملاحظه انجام می شود/ ساخت ۴۷۰ هزار واحد مسکن در روستاها
  • ادامه چانه‌زنی شورای عالی کار؛ حقوق کارگران همچنان نامعلوم
  • راهداران فارس با تمام توان در خدمت مسافران نوروزی هستند
  • بانک‌ها همچنان رویه «غلط» بنگاه‌داری را ادامه می‌دهند
  • ماراتن ۶ ساعته تعیین دستمزد ۱۴۰۳ همچنان ادامه دارد