Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@06:51:43 GMT

تیتر امشب/تجویز داروهای گران‌قیمت تخلف است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۹۹۱۸۹

تیتر امشب/تجویز داروهای گران‌قیمت تخلف است

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تجویز داروهای گران‌قیمت توسط پزشک که خارج از فهرست رسمی دارویی کشور باشد، تخلف است، بنابراین پزشکان باید خود را ملزم به تعرفه های اعلام شده کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب با  اشاره به افزایش ۲۵ سال امید به زندگی در طی بیش از چهار دهه در ایران، تصریح کرد: این مهمترین هدف نظام سلامت است و امید به زندگی در بدو تولد یعنی میانگین سالهایی که انتظار می رود یک نوزاد زنده بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون امید به زندگی در زنان ایرانی ۷۸.۴ سال و در مردان ایرانی به ۷۳.۸ سال افزایش یافته است.

او تاکید کرد: رتبه ما در امید به زندگی طی سال‌های دهه های گذشته بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بوده که هم اکنون به رتبه ۶۳ صعود کرده است.

حریرچی گفت: یک هدف بسیار مهم دیگر حوزه سلامت، کاهش مرگ و میر زودرس است تا همین اواخر مرگ قبل از ۵۰ سالگی مرگ زودرس تعریف می شد. تا دهه هفتاد شمسی و قبل از آن بیش از  ۸۰ درصد  موارد مرگ ایرانیان در زیر ۷۰ سالگی بود و حدود ۱۰ درصد و حداکثر ۲۰ درصد ایرانیان تا بالای ۷۰ سال عمر می کردند.

وی افزود: با پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی - درمانی اخیر کشور، هم اکنون نزدیک به ۵۰ درصد ایرانیان (یعنی ۴۷درصد کل) یا ۵۱ درصد زنان و ۴۳ درصد مردان ایرانی بیش از ۷۰ سال عمر می کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به سوال مخاطبان در خصوص نحوه پذیرش بیمه های تکمیلی در بیمارستان ها تصریح کرد: مسائلی که درباره پذیرش یا نپذیرفتن بیمه های تکمیلی به وجود می آید، بیشتر مبتلا به بیمارستان های خصوصی است بنابراین افراد باید پیش از عقد قرارداد با شرکت های بیمه گزار از بیمارستان های تحت پوشش آنها اطلاع پیدا کنند، سپس به بستن قرارداد با بیمه ها اقدام کنند.   او در ادامه با اعلام اینکه بیمارستان های خصوصی اگر پیش از انجام اقدامات پزشکی و ارائه خدمات پول مطالبه کنند، خلاف مقررات است، تاکید کرد: در بیمارستان های دولتی هم معمولا این مشکلات به صفر رسیده است.   سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به شکایت برخی مراجعان از برخورد نامناسب کادر برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی با بیماران هم تصریح کرد: با توجه به اینکه پرسنل در مراکز و بیمارستان ها با مشکلاتی مواجهند، اما هدف ما کسب رضایت بیماران است، بنابراین ما به پرسنل آموزش می دهیم که در برخورد با مردم چه رفتاری داشته باشند تا مشکلات به حداقل برسد و بیشتر نظرسنجی ها از رضایت بیماران از برخورد پرستاران و پزشکان حکایت دارد.

او در ادامه در خصوص نظارت وزارت بهداشت بر بیمارستان های کشور افزود: در 4 سال تصدی پست خود، معمولا شخصا در هفته بازدید سرزده از بیمارستان های استان های مختلف کشور را دارم که به طور معمول شب ها مراکز درمانی استان ها و صبح ها، مراکز بهداشتی در استان های مجاور را بازدید می کنم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درباره قیمت داروها خاطرنشان کرد: تجویز داروهای گران قیمت توسط پزشک که خارج از فهرست رسمی دارویی کشور باشد، تخلف است، بنابراین پزشکان باید خود را ملزم به تعرفه های اعلام شده کنند.



 

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا رضایی: اخذ مالیات باعث گران شدن ورزش می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا رضایی پیشکسوت کشتی ایران با اشاره به اقدام وزارت اقتصاد و دارایی در تفسیر نادرست مصوبه هیأت دولت و حذف معافیت باشگاه های ورزشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مغایر با قانون مصوب مجلس و ابلاغیه دولت گفت: انتظار داشتیم در سال جهش تولید با مشارکت مردم سیاست هایی اتخاذ شود که زمینه رضایتمندی مردم و افزایش گرایش آنان به ورزش و باشگاه های ورزشی را فراهم نماید. حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنندگان از خدمات ورزشی آن هم نه بر اساس قانون، که بر اساس تصمیم سلیقه ای وزارت اقتصادبر خلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، قطعا به گران شدن ورزش برای تمام اقشار جامعه منجر خواهد شد. ورزش به خودی خود متحمل تورم سرسام آور است حالا چرا یک‌نوجوان باید برای ورزش کردن ۱۰٪ هم مالیات بدهد.

رضایی با اشاره به نقش ورزش در کاهش هزینه های درمانی افزود: به نظر می رسد وزارت اقتصاد برداشت و درک جامعی از مفهوم باشگاه ورزشی ندارد و احتمال می دهم این باشگاه ها را با باشگاه های حرفه ای که تعدادشان در سطح کشور بسیار محدود است اشتباه گرفته باشد.

قهرمان و پیشکسوت کشتی کشور که خود دارای سابقه طولانی در حوزه باشگاه داری است افزود: وزارت ورزش باید وزارت اقتصاد ‌و دارایی را از این اشتباه بزرگ خود آگاه کند و نگذارد حق مردمی که علاقه مند به استفاده از ورزش و تندرستی هستند پایمال شود. این نوع مقررات زایی و وادار کردن باشگاهها به گرفتن ۱۰٪ مالیات از مردم در استفاده خدمات ورزشی مصداق بی عدالتی است و به هیچ عنوان جنبه های علمی و منطقی در آن پیش بینی نشده است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895587

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌ های غزه را تهدید می‌کند
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • علیرضا رضایی: اخذ مالیات باعث گران شدن ورزش می‌شود
  • آخرین آمار قربانیان جنگ غزه
  • فعالیت ۱۷۱ خانه بهداشت در سطح استان یزد