Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول گفت: 20 میلیارد دلار برای بهینه سازی مصرف سوخت سرمایه گذاری شد

ایران آنلاین /نماینده کمیته انرژی سازمان برنامه‌ و بودجه گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد از سال 1393 تاکنون مبلغ 89 میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری در موضوع ماده 12قانون رفع موانع تولید از سوی این شورا به تصویب رسیده که 20 میلیارد دلار در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت بوده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یوسف بهمنی که روز دوشنبه در کارگروه تخصصی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سخن می گفت، اضافه کرد: مصوبه شورای اقتصاد برای لامپ‌های LED نیز در حدود طرح‌های بهینه‌سازی صادر شده و حدود 8.7 میلیارد دلار در حوزه گازرسانی و بالغ ‌بر 61 میلیارد دلار نیز در حوزه افزایش تولید نفت و گاز و توسعه میادین نفتی بوده است.
به گفته وی، برخی از این طرح‌ها از جمله طرح‌های بهینه‌سازی در اجرا به این صورت بوده که تنها بخشی از سرمایه‌گذاری ذیل ماده 12 پوشش داده می‌شود و از آنجا که نیاز به تأمین سرمایه در گردش اولیه دارد، اغلب به کندی پیش می‌رود.
بر اساس «ماده 12 قانون رفع موانع تولید»، به دنبال افزایش راندمان، سوخت صرفه‌جویی شده یا معادل آن باید به سرمایه‌گذاران پرداخت شود.
بهمنی خاطرنشان ساخت: بررسی ها نشان می دهد در حوزه بهینه‌سازی بیشترین پیشرفت در حوزه کامیون‌ها صورت گرفته، اما واقعیت اینکه اغلب طرح‌های گازرسانی پیشرفت خوبی داشته‌اند.

پروژه جایگزینی لامپ های کم مصرف
همچنین در این نشست، رانش زروانی سرپرست اداره کل راهبردی انرژی وزارت نفت نیز در این نشست اظهار داشت: همکاری نکردن وزارت نفت در پروژه‌های جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف ناشی از درآمدزا نبودن این طرح بوده است.
وی تاکید کرد: بر اساس متن قانون، الزامی به پرداخت از محل صرفه‌جویی نیست.
به گفته این مقام مسئول، وزارت نیرو نیز می تواند منتفع از موضوع باشد و با سرمایه‌گذار وارد عقد قرارداد شود.

افزایش کارایی موتورخانه های حرارتی
برپایه این گزارش، رضا شادرخ راد، عضو هیئت‌مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در ارتباط با طرح افزایش کارایی موتورخانه‌های حرارتی و عملکرد شرکت ملی گاز در انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران این حوزه، گفت: حدود 2 سال است که قرارداد طرح افزایش کارایی موتورخانه‌های حرارتی توسط این شرکت با سرمایه‌گذاران امضا شده و تاکنون 11 قرارداد هم در این حوزه به امضا رسیده است.
وی عقد قرارداد با پنج کارخانه برای نوسازی هشت هزار دستگاه کامیون فرسوده و نیز طرح نوسازی اتوبوس‌های فرسوده با 2 سازنده برای یکهزار و 44 دستگاه را از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش ذکر کرد.
به گفته این متخصص، در مورد طرح تاکسی‌ها نیز به دلیل نداشتن توانایی خودروساز داخلی در انطباق با مفاد مصوبه شورای اقتصاد اقدامی نشده است.
وی اضافه کرد: امضای 2 قرار داد در مورد توسعه صنعت ریلی به ترتیب 200 و نیز 400 واگن باری و در مورد طرح ارتقای کارایی موتورخانه‌ها 11 قرارداد به ارزش 72 میلیون دلار به امضا رسیده است.
شادرخ راد همچنین در این جلسه از تدارک قرارداد تولید موتور کم‌مصرف خودرو خبر داد که در مراحل تهیه قرار دارد.
در نشست کارگروه تخصصی شورای گفت‌وگو، نمایندگان دولت و بخش خصوصی مرکب از وزارتخانه‌های نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، جهاد کشاورزی، شرکت ملی گاز ایران، شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی، سازمان برنامه و بودجه همچنین نمایندگان بخش خصوصی از کمیسیون انرژی اتاق ایران، سندیکای صنعت برق ایران، انجمن صنعتی شرکت‌های توزیع برق کشور و نمایندگان اتاق‌های اصناف و تعاون حضور داشتند./پایگاه اطلاع رسانی اتاق ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از تامین و توزریع روزانه ۸۷۶ هزار لیتر نفتگاز در بخش حمل‌ونقل استان خبر داد و گفت: ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود.

به‎ ‎گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار مریوان ‏با اشاره به فعالیت ۵۱ باب جایگاه عرضه نفتگاز در سطح استان، اظهار کرد: روزانه ۸۷۶ هزار لیتر نفتگاز در بخش حمل‌ونقل استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود، افزود: سال گذشته ۳۲۰ میلیون لیتر نفتگاز در جایگاه‌های عرضه منطقه عرضه شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدی دو درصدی همراه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان خاطرنشان کرد: گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت به صورت شبانه‌روزی از همه مجاری عرضه سوخت بازدید کرده و با هرگونه عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، سو استفاده از کارت‌های سوخت غیرمجاز و عدم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان برابر با مقررات شرکت برخورد می‌کنند.

نوکانی با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه کمبود سوختی در جایگاه‌های عرضه سوخت استان وجود ندارد، گفت: اجرای موفق طرح باک پر در پایانه مرزی باشماق مریوان نتیجه تعامل، همکاری و تشریک مساعی ادارات و سازمان‌های مترتب با این شرکت است که با نتایج مثبتی در زمینه جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان ‏سوخت، تسهیل و تسریع در امور کنترل کامیون‌های ترانزیتی و بحث صادرات، پ و درآمدزایی دولت همراه بوده است.

وی به مدیریت کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی در ‏راستای مدیریت مصرف سوخت، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و لزوم استفاده از ‏کارت سوخت شخصی توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: تمامی کارت‌های اضطراری مجاری عرضه سوخت جمع‌آوری نخواهند شد و ‏کارت سوخت جهت شرایط اضطراری، برای افرادی که کارت سوخت شخصی خود را احیاناً به همراه ندارند، ‏موجود است.‏

اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان نیز در این دیدار نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت پخش منطقه کردستان، به‌ویژه تأمین و توزیع سوخت روستاهای این ناحیه و سوخت بخش کشاورزی، تأمین و توزیع سوخت در سطح مجاری عرضه و همچنین مباحث مربوط به روان‌سازی و چگونگی فعالیت بازرسان اعزامی از منطقه به ویژه در پایانه مرزی باشماق مطرح کرد.

کد خبر 751815

دیگر خبرها

  • سکته دلاری قیمت مسکن
  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • شبکه‌های برق ۵۳۸ روستای خراسان جنوبی بهینه‌سازی شد
  • تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه
  • خرید دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور /با متخلفان برخورد شود
  • اعلام برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • روایت ژنرال اسرائیلی از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای بمباران تاسیسات اتمی!
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف