Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما؛نشست شهردار تهران با جمعي از سينما گران در موزه سينما برگزار شد.
در ابتداي اين نشست مدير عامل خانه سينما گفت: ما با مخاطب سرو کار داريم سينما جز با مخاطب وسيع معنا پيدا نمي کند و هر کسي سينما را نخواهدانگار اقتدار کشور را نخواسته است .
منوچهر شاهسواري گفت:ما امروز اينجا هستيم تا مجموعه اي از تکاليف اجتماعي خود را با شهردار تهران به اشتراک بگذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سينما با شهر نسبت تاريخي و معين دارد.اگر بخواهيم از پيشرفت حرف بزنيم نمي توانيم از سينما سخن به ميان نياوريم.
وي ادامه داد:سينما ضرورت اجتماعي است و از نجفي به خاطر دستوري که براي تشکيل کارگروه مشترک بين سينما و شهرداري داد سپاسگزارم.
مدير عامل خانه سينما گفت:بايدبا مسئولانه به کمک هم به ارتقا کيفيت زندگي در تهران کمک کنيم. اميدوارم اولين جلسه اين کارگروه مشترک هر چه زود تر حتي بلافاصله بعد از جشنواره فيلم فجر برگزار شود و بتوانيم به شادابي شهر و کشور کمک کنيم.
در ادامه اين نشست تعدادي از سينما گران به بيان نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود به شهردار تهران پرداختند.
فرهاد توحيدي نويسنده و کارگردان سينما در اين مراسم گفت: در شهرداري حلقه هاي مفقود زيادي است و يکي از انها برقرار نکردن ارتباط با معماران برتر کشور است.تصور مي کنم اين تقاضاي بسياري از سينما گران است که بافت تاريخي تهران را به عنوان ذخيره گاه ژنتيکي تهران حفظ کنيد.
مجيد مظفري نيز در اين مراسم گفت:سالها است رشته هاي هنري به عنوان زير شاخه ساير رشته ها هستند.هنرمند نه کارمند و نه کارگر است.
اين بازيگر سينما و تلويزيون افزود:سالها است هنرمندان پا به سن گذاشته از داشتن خدمات شهروندي بي بهره اند.شهر ما پر از بزرگان هنري است که بايد اموخته هايشان را به نسل بعد منتقل کنند اما اياهمه انها مي توانند اموزشگاه داشته باشند؟ شهرداري مي تواند با اختصاص اماکني به انهااين کار را انجام دهند.
وي ادامه داد:سالها طول مي کشد تا چهره هايي مثل انتظامي ، نصيريان، مشايخي ،کشاورزو...پيدا شوند کمترين حق انها توجه است انها را ببينيد و از تجاربشان استفاده کنيد شما اگر هنرمندان را ببينيد مي فهميد هنرمندان چقدر مي توانند هنرمندانه با مسايل کنار بيايند.
اتيلا پسياني هم در اين مراسم گفت:ايجاد فضاي سبز و قرار دادن مجسمه هاي زيبا به صورت خلاقانه از کار هاي خوب است اما ما خيابان ها را با اماکن فرهنگي انها مي شناسيم.
اين بازيگر ادامه داد:اميدواريم در زمان مديريت شما به دليل کثرت اماکن فرهنگي نتوانيم به راحتي ادرس دهيم شما مي دانيد باز شدن سالن هاي فرهنگي هنري سبب بسته شدن زندان ها مي شود و ناهنجاري ها را به هنجار تبديل مي کند.
پس از صحبت هاي هنرمندان شهردار تهران گفت:ما نقاط اشتراک زيادي داريم که يکي از انها اين است که در تهران زندگي مي کنيم و خاطرات تلخ و شيرين زندگيمان در اينجا بوده است.همه ما قبول داريم هر شهري جسم و جاني دارد و به نظرم ما به جان شهر کمتر توجه کرديم و شايد در مواردي از ان غافل بوده ايم .
نجفي افزود: اگر بخواهيم الان به ان بپردازيم مهم ترين ابزار ان فرهنگ و هنر است‌ و در بين هنر ها سينما هنر برتر محسوب مي شود سينما مي تواند حال شهر را بهتر کند .
وي ادامه داد:اگر بخواهيم به شهرمان خدمت و کاري کنيم مردم در شهر احساس ارامش کنند هنر مي تواند خيلي موثر باشد و اين رابطه دو طرفه است. شهرداري نياز به سينما دارد و برعکس همانطور که همه شهروندان نياز به سينما دارند؛ شهر بدون هنر خيلي چيز ها کم دارد.
نجفي گفت: بايد تعامل ها بيش از انچه که وجود داشته شود و بتوانيم کار ها را با سرعت و دقت بيشتري پيش ببريم.
شهردار تهران گفت: صحبت هايي درباره تشکيل کارگروه مشترک بين شهرداري و خانه سينما و قرار شد کار هاي سخت افزاري يا نرم افزاري که از دست شهرداري بر مي ايد انجام دهيم.
وي افزود:سينما در شناسنامه دار کردن يک شهر خيلي مي تواند موثر باشد.ان شاالله مسئله تشکيل کارگروه حتما دنبال مي شود.
او گفت: سينماي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي بيش از 2000جايزه بين المللي داشته و شايسته بهترين هاست و تلاش مي کنيم امکانات مورد نياز سينماگران را فراهم کنيم .البته ظرفيت هاي شهرداري محدود و مشکلات ان زياد است.ما در شهرداري تهران انگار دفترچه قسط پيداکرديم هر که ما را مي بيند از مطالباتش صحبت مي کند.شرايط شهرداري خوب نيست اما ان شاالله خوب مي شود.ما در حد توانمان به هنرمندان کمک مي کنيم.
نجفي افزود:شهرداري بايد از هنر و هنرمندان دفاع کند .ما خود را در قبال هنر و هنرمند مسيول مي دانيم چون بدون هنرمند شهر ما روح واقعي نخواهد داشت

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،احمد وحیدی وزیر کشوربا بیان اینکه تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد خاطرنشان کرد:

الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است. 
وی تاکید کرد:این امر صحت ندارد که بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد وبر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه نیزاز استان تهران جدا نخواهند شد. 
وزیر کشوریادآور شد:موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • داستان قتل مدیر عالیرتبه شهرداری تهران با خیانت همسرش
  • قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • قتل یکی از مدیران شهرداری تهران به دست همسرش
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود