Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار ویدئوی اهانت آمیز وزیر خارجه لبنان ضد نبیه بری و موج اعتراضات پس از آن، واکنش جنبش امل و تلاش سیاستمداران این کشور را برای آرام کردن اوضاع به دنبال داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع وابسته به جنبش امل به المیادین اعلام کردند: جنبش امل تصمیمی برای بستن راهها نگرفته و این تحرکات مردمی است و تصمیمی حزبی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال تعدادی از سیاستمداران لبنانی برای آرام کردن اوضاع به دنبال انتشار ویدئوی اهانت آمیز جبران باسیل ضد نبیه بری وارد عمل شده اند و در همین راستا سعد حریری نخست وزیر این کشور با میشل عون رئیس جمهور در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرده است.

نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان نیز پس از دیدار با نبیه بری خواستار خویشتنداری وی شد.

حسن فضل الله عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز خواستار حل و فصل مشکلات شد.

نوار الساحلی دیگر نماینده پارلمان لبنان نیز گفت: این موضع گیری(حرفهای باسیل) قابل قبول نیست اما باید تلاش ها برای آرام کردن اوضاع باشد و دامن زدن به مشکل عیب است.

این در حالی است که المیادین اعلام کرد: ارتش لبنان به دنبال بازگشایی راههای بسته شده از سوی معترضان خشمگین در برخی مناطق لبنان ساعاتی پس از انتشار ویدئوی اهانت آمیز جبران باسیل وزیر خارجه لبنان که نبیه بری را اوباش توصیف کرده بود، است.

تعدادی از جوانان در منطقه مار الیاس و بشاره الخوری در بیروت و مناطق ضاحیه بیروت و نیز شهر صور در جنوب لبنان و نیز البقاع شرق لبنان اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • واکنش تماشایی و خیره‌کننده یک دروازه‌بان در لیگ لبنان (فیلم)
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • واکنش تماشایی دروازه بان در لیگ لبنان / فیلم
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • عکس‌| واکنش 2 پرسپولیسی به خراب شدن پنالتی امیری
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم