Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@09:51:47 GMT

قطب مرکبات فارس میدان میوه و تره‌بار ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۰۳۴۹

قطب مرکبات فارس میدان میوه و تره‌بار ندارد

شهرستان قیر و کارزین به عنوان یکی از قطب‌های تولید مرکبات استان فارس با مشکل نبود میدان میوه و تره‌بار روبه‌رو است. ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اقلیم منحصر به‌فرد شهرستان قیر و کارزین شرایطی را فراهم کرده است که 43 درصد لیموشیرین و 25 درصد لیموترش مصرفی کشور از طریق باغداران این شهرستان تولید شود و این شهرستان در صدر تولیدکنندگان لیموترش و لیموشیرین کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن دیگر مرکبات و خرما نیز در باغات این شهرستان کشت می‌‌شود.

ناصر انصاری مدیر جهادکشاورزی شهرستان قیر و کارزین در گفت‌وگو با تسنیم می‌‌گوید: یکی از مشکلات باغداران این شهرستان نبود واحدهای سورت و بسته‌بندی میوه بود که همین امر سبب می‌شد که محصولاتی که حاصل دسترنج کشاورزان بود با نام شهرستان‌های دیگر وارد بازار شود.

وی راه‌اندازی و فعالیت حدود 16 واحد سورت و بسته‌بندی میوه در این شهرستان، راه‌اندازی 2 واحد سردخانه با ظرفیت 3.5 هزار تن و در حال ساخت بودن سردخانه 7 هزار تنی را انقلابی در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی شهرستان قیر و کارزین عنوان می‌کند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیر و کارزین می‌افزاید: علاوه بر این واحد فرآوری خرما این شهرستان نیز با ظرفیت 24 هزار تن و سرمایه‌گذاری 34 میلیارد تومان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

نبود میدان میوه و تره‌بار در قطب تولید لیمو

انصاری می‌گوید: هر چند در ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان قیر و کارزین به عنوان یکی از قطب‌های تولید مرکبات استان فارس اقدامات خوبی در حال انجام است اما باغداران و کشاورزان این شهرستان با مشکل نبود میدان میوه و تره‌بار روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه قبلا واحدهای خریدار میوه در شهرستان قیر و کارزین وجود نداشت اما در حال حاضر حدود 20 دکه خرید میوه در این شهرستان وجود دارد اما فعالیت آنها در قالب میدان میوه و تره‌بار نیست، می‌افزاید: چند سال پیش زمینی برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌‌بار در این شهرستان در نظر گرفته شده بود اما به دلیل سیل‌گیر بودن زمین ساخت میدان میوه و تره‌بار در آن مکان منتفی شد.

جانمایی زمین ساخت  میدان میوه و تره‌‌بار قیر و کارزین

علی صفری، رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان قیر و کارزین، در گفت‌وگو با تسنیم از جانمایی زمینی برای ساخت میدان میوه و تره‌بار در این شهرستان خبر می‌دهد و می‌گوید: در آخرین جلسه‌ای که برای راه‌انداری میدان میوه و تره‌بار با شهرداری شهر قیر برگزار شد زمینی در ورودی شهر کنار سپاه پاسداران برای این امر اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه متولی میادین میوه و تره‌بار شهرداری‌ها هستند، می‌افزاید: در سال 88 زمینی برای ساخت میدان میوه و تره‌بار در شهر قیر در نظر گرفته شد و حتی شهرداری بعضی از غرفه‌های این میدان را به صورت پیش فروش به متقاضیان فروخت اما به دلیل سیل‌گیر بودن زمین ساخت میدان میوه‌ و تره‌بار عملی نشد.

میادین میوه و تره‌بار در کنار نقش حمایتی به عنوان بازاری برای محصولات کشاورزی در تعادل بخشیدن به قیمت محصولات کشاورزی و رساندن محصولات با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده نقش عمده‌ای دارد؛ بنابراین منافع وجود میادین میوه و تره‌بار هم متوجه تولیدکننده و هم متوجه مصرف‌کننده است.

خبرگزاری تسنیم بنا دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفتر خبرگزاری تسنیم استان فارس در جریان بگذارند.

گزارش از ثریا ستاری

انتهای پیام/ش

R41382/P1361/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده انتظامی سرچهان گفت: در اجرای طرح کنترل بر صنوف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری کارکنان اداره صمت از واحد‌های صنفی این شهرستان بازدید کردند.
محمد جواد اسلامی مهر افزود: از ۳۵ واحد صنفی در این شهرستان بازدید شد که ۲۰ واحد به دلیل  توجه نکردن به اخطار‌های داده شده پلمب و به پنج واحد صنفی متخلف هم اخطار داده شد.
شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • کشف ۱۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در جهرم