Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@22:09:43 GMT

مهمترين اخبار جهان (7-19)

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۱۰۴۰

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مهمترين عناوين خبري 12 ساعت گذشته به شرح زير است: 

انگليس

// زناني که براي شبکه بي بي سي کار مي کنند شکايت کرده اند که در شغل هاي برابر کمتر از مردان دريافت مالي دارند.

//  يک تحليل محرمانه توسط دولت انگليس درباره تاثير فرايند برگزيت مي گويد همه صنايع انگليس با خروج از اتحاديه اروپا آسيب خواهند ديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمريکا

// کميته ملي جمهوريخواهان آمريکا و کميته اطلاعات مجلس نمايندگان با انتشار برخي اسناد محرمانه با هدف تشديد حملات جمهوريخواهان عليه پليس فدرال آمريکا اف بي اي و وزارت دادگستري اين کشور موافقت کردند.

// يک گروه هماهنگ از هکرها که احتمالا با مجرمان بين المللي مرتبط هستند بيش از يک ميليون دلار از دستگاه هاي خودپرداز سراسر آمريکا سرقت کرده اند.

// شرکت تحقيقاتي مسوول پرونده ترامپ روز دوشنبه چاک گراسلي رئيس کميته قضايي سناي آمريکا را متهم کرد با ناديده گرفتن درخواست هاي چندباره اين شرکت براي عدم افشاي نام کارکنان اين شرکت وضعيت آنها را به خطر انداخته است.

// وزارت امنيت داخلي آمريکا روز دوشنبه در بيانيه اي از لغو ممنوعيت ورود آوارگان 11 کشور به خاک آمريکا خبر داد اما شرايط پذيرش آنها را سخت تر کرد.

// سخنگوي ارتش آمريکا گفت آمريکا بسيار مطمئن است شبکه حقاني در پس حمله روز شنبه در کابل قرار داشت.

// نيروي هوايي آمريکا رهگيري هواپيماهاي EP-3 آمريکا بر فراز درياي سياه را توسط يک فروند جنگنده روسيه، ناامن توصيف و اعلام کرد در اين حادثه جنگنده روسيه تا حدود 1.5 متري هواپيماي آمريکايي نزديک شده است.

// رئيس جمهور آمريکا، روز دوشنبه نهار خود را با سفراي کشورهاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد در کاخ سفيد صرف کرد.

// برگزاري رويترز گزارش داد: معاون مدير اف بي آي آمريکا از سمت خود استعفا کرد.


فلسطين 
//  نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطين يکشنبه هفته آينده با وزير دارايي رژيم صهيونيستي ديدار مي کند.

// دهها تن از يهوديان تندرو از جمله دانش آموزان مدارس ديني رژيم صهيونيستي با پشتيباني پليس صهيونيستي از طريق ورودي موسوم به « باب المغاربه» به مسجدالاقصي يورش بردند و اقدام به گشت زني در آن کردند.

//  يگان هايي از ارتش صهيونيستي با يورش به منطقه « جبع» در جنوب جنين در ايست و بازرسي « زعتره» مستقر شدند و در بازرسي هايي که در اين منطقه صورت دادند دو شهروند فلسطيني را بازداشت کردند.

 

فرانسه
//  فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد در کنفرانس گفتگوهاي صلح سوريه در شهر سوچي شرکت نخواهد کرد.


ترکيه
// ستاد کل ارتش ترکيه روز دوشنبه اعلام کرد نيروهاي امنيتي اين کشور از زمين و هوا مواضع و اهداف نظامي گروههاي تروريستي را در شهر عفرين واقع در شمال غرب سوريه هدف قرار دادند.

 

سوريه
// خالد العبود دبير مجلس ملي سوريه گفت: کنفرانس سوچي نقطه اختلاف هاي مهمي با ساير نشست ها دارد و داراي نتايج متفاوتي نيز خواهد بود.

// اوضاع انساني در عفرين سوريه به شدت وخيم است.

 

يمن
// هواپيماهاي جنگي ارتش عربستان سعودي دوشنبه بخش هايي از استان مرزي صعده در يمن را هدف حمله خود قرار دادند.

//  شوراي عالي سياسي گروه انصار الله در صنعا، طمع هاي عربستان و امارات در يمن را باعث شعله ور شدن آتش درگيري هاي اخير عدن دانست.


مکزيک

// وزير اقتصاد مکزيک گفت دور هفتم گفتگوهاي پيمان نفتا از 26 فوريه تا ششم مارس در مکزيکوسيتي برگزار مي شود.

 

ايران
//  وزير نفت ايران روز دوشنبه از آمادگي ايران براي شکايت از ترکمنستان بابت کيفيت و قيمت گاز تحويلي به ايران خبر داد.

// وزير امورخارجه کشورمان در توئيتي نوشت: در بخش خبرهاي قلابي، ترامپ و همدستانش تلاش مي کنند روايتي ايران هراسانه در شوراي امنيت ملل متحد ايجاد کنند.

// يک فرمانده سپاه پاسداران ايران روز دوشنبه گفت کشتي هاي آمريکايي که در خليج فارس گشتزني مي کنند رفتار خود را تغيير داده اند و اکنون از مقررات بين المللي پيروي مي کنند.

//  ترامپ و متحدانش آماده کارشکني در توافق هسته اي ايران هستند.

 

ايتاليا

//  اتحاديه شرکت هاي ايتاليايي اعلام کرد بيش از نه ميليون نفر از شهروندان ايتاليايي با خطر فقر مواجه هستند.

 

روسيه

//  برخي گروههاي وابسته به ارتش آزاد در شمال سوريه، در کنفرانس سوچي در روسيه شرکت مي کنند.

// موسسه بهداشت انساني و حفظ حقوق مصرف کننده روسيه به اتباع و گردشگران روس هشدار داد در شهرهاي ساحلي ترکيه مگسهاي حامل ويروس زيکا مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت : این عملیات قدرت ایران و نیرو‌های مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی از سفر اخیر رئیس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشور‌ها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاورد‌های امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرز‌های دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاورد‌های فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را رونق می‌دهند.

وی با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش ایران به گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکا