Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@04:08:55 GMT

علل مختلف شوره سر

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۱۲۳۱

علل مختلف شوره سر

مجید شهدی متخصص پوست گفت: شوره سر علت‌های مختلفی دارد. این بیماری هیچ آسیبی به افراد وارد نمی‌کند، ولی در موارد نادر می‌تواند به ریزش دائمی مو منجر شود. شوره ممکن است از دوران نوزادی تا پایان عمر همراه افراد باشد.

وی افزود: عوامل ایجاد شوره سر در برخی از موارد مربوط به ژنتیک، نوع شامپو، کمبود مواد و ویتامین‌ها، بیماری، دارو، مشکلات اعصاب، بیخوابی و خستگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدی اظهار داشت: شوره سر شامل پوسته‌های مختصر سفید و ظریف تا پوسته‌های ضخیم چسبنده و خارش‌دار است. این بیماری خطرناک نیست و در بسیاری از موارد ریشه‌کن نمی‌شود، بلکه شدت آن کم یا زیاد خواهد شد.

این متخصص پوست افزود: شامپوهای ضدشوره‌ای که در بازار موجود هستند، به معنای واقعی بیماری را ریشه‌کن نمی‌کنند و اگر نیز بهبود پیدا کند، احتمال بازگشت آن وجود دارد.

وی ادامه داد: این بیماری معمولاً خطرناک نیست و بیشتر از لحاظ ظاهری افراد را ناراحت می‌کند، ولی در مواردی دیده شده که بیماری به شکل شوره وجود دارد و در اصل وجود بیماری دیگری را بیان می‌کند که باعث ریزش دائمی موی سر می‌شود.

شهدی توصیه کرد: افراد اگر در سر خود پوسته‌ای مشاهده کردند، صرفاً رفتن به داروخانه و تهیه کردن شامپوی ضدشوره را کافی ندانند و به پزشک متخصص مراجعه کنند تا مشخص شود شوره ساده است و آسیبی به موی سر نمی‌‌رساند.

این متخصص پوست در پایان گفت:‌ اگر افراد هرگونه خارش، جوش، پوسته، زخم‌های سر به طوری که موها راحت کنده می‌شود را مشاهده کردند، باید سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر محمد سیاح، رئیس شبکه دامپزشکی گفت: با توجه به گرم شدن هوا تخم‌مرغ در خارج از یخچال زودتر فاسد می‌شود به همین دلیل شهروندان تخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال مراکز عرضه زا خریداری کنند.

 وی، در خصوص نحوه تشخیص تخم‌مرغ سالم افزود: پوسته تخم‌مرغ بایستی سالم، تمیز، بدون ترک و شکستگی بوده و بوی تعفن و فساد را نداشته باشد.

سیاح، با بیان اینکه پوسته ناسالم تخم مرغ و مخلوط شده سفیده و زرده آن پس از شکستن، نشانه فساد تخم مرغ است هم گفت: توصیه می‌شود تخم‌مرغ سالم و تمیز، برای نگهداری در یخچال خانه شسته نشود چرا که این کار سبب مرطوب شدن سطح تخم‌مرغ شده و همچنین باعث از بین رفتن لایه محافظی روی پوسته می‌گردد، در نتیجه شرایط برای انتقال عوامل بیماری‌زا از سطح به داخل تخم‌مرغ فراهم می‌شود؛ اما در هنگام استفاده از تخم‌مرغ شستن آن هیچ مانعی ندارد.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، همچنین گفت: مصرف کنندگان به هنگام خرید تخم‌مرغ بویژه تخم مرغ‌های بسته بندی بایستی به ضرورت نشانه گذاری بر روی تخم مرغ و همچنین لیبل و پروانه بهداشتی صادر شده از سوی سازمان دامپزشکی الصاق شده روی بسته بندی‌ها دقت کنند چرا که نشانه گذاری و صدور این پروانه نشان از انجام نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی است.

 

دیگر خبرها

  • علائم فشار خون بالا
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر