Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد - ایرنا- نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن به چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

خدیجه ربیعی فرادنبه روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح آبرسانی بن به بروجن تامین کننده آب شرب 50 درصد از مردم چهارمحال و بختیاری است که با توجه به کمبود و وضعیت بحرانی آب در برخی از نقاط استان اجرا این طرح ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد:دولت و وزارت نیرو در یک تصمیم دستگاه مجری این طرح را در لایحه بودجه 97از شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری به شرکت توسعه منابع آب نیرو تغییر داده بودند و دفاعیه آنها نیز این بود که طرح سریعتر به بهره برداری می رسد.
ربیعی اظهار کرد:در نشست هایی که برای بررسی این طرح از سوی نماینده بروجن و همکاران و متخصصان صورت گرفت، مشخص شد این مساله نمی تواند کارآمد باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:به همین دلیل اعلام شد اگر اجرای طرح توسط استان انجام شود علاوه بر استقلال شرکت آب منطقه ای و بروز توانمندی های متخصصان استانی،این طرح با نظارت کامل تری اجرا می شود.
ربیعی اظهار کرد:از این رو ، مخالفتهای صورت گرفته با تغییر مجری طرح انتقال آب بن به بروجن در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، چرا که تغییر در مدیریت طرح در حال اجرا،علاوه بر تاخیر در انتقال تبادل نامه ها و تفاهمنامه، باعث کندی پیشرفت نیز می شود و باعث تاخیر در بهره برداری از طرح می شود.
نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بحران آب شرب در این شهرستان که بیشتر روزها با کمبود جدی آب در شهرها و روستاها نیز همراه است، اجرای استانی این طرح به صورت ویژه برای توجیه اعضا کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 مطرح شد.
ربیعی یادآور شد:با تلاش های صورت گرفته و رایزنی با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، دستگاه اجرایی این طرح از شرکت توسعه آب نیرو به شرکت آب منطقه ای استان تغییر یافت.
به گفته وی، با توجه به اولویت دار بودن اجرای طرحهای تامین آب شرب و تاکید رئیس جمهوری بر بهره برداری از طرح دارای اولویت در پایان دولت، ابتدا برای اجرای این طرح 320میلیارد ریال اختصاص یافت که با تلاش و رایزنی نمایندگان استان این اعتبار برای سال 97 در حدود 500میلیارد ریال تصویب شده است.
ربیعی تاکید کرد: اگر مدیریت این طرح از همان ابتدا با شرکت توسعه منابع آب نیرو بود، بحثی در آن وجود نداشت اما در میانه راه تغییر مجری طرح و پیمانکار باعث می شد تا طرح با کندی اجرا شود که خوشبختانه این طرح دوباره این به استان بازگشت.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ضروری بودن و اولویت دار بودن این طرح ، انتظار است که بودجه بیشتری از سوی دولت به آن اختصاص یابد.
به گفته وی، این طرح به دلیل اینکه در چند جبهه در حال اجراست و طول حدودی آن 128 کیلومتر می باشد به همین دلیل پیشرفت کندی دارد که باید طرح پیشرفت مناسب تری داشته باشد و انتظار است این طرح تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد و همه مسوولان استانی برای بهره برداری از آن تلاش شبانه روزی داشته باشند.
ربیعی به شرایط سخت تامین آب شرب در شهرستان بروجن گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای است نمی توان با حفر چاه این نیاز حیاتی را تامین کرد به همین دلیل باید تدابیری اندیشده شود تا این طرح هر جه سریعتر به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، با اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن 460 هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری از این طرح بهره مند خواهند شد.
با بهره برداری از این طرح مشکل آب 11 شهر و 13 روستای چهارمحال و بختیاری رفع می شود.
خشکسالی های 10 سال متوالی این استان و خشکیدن و کاهش دبی بسیاری از منابع تامین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان موجب شده تا این طرح ملی اجرایی شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی