Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@14:32:29 GMT

معلمان بومی جایگزین سرباز معلم‌ها می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۱۶۷۴

معلمان بومی جایگزین سرباز معلم‌ها می‌شوند

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور گفت: به کار گیری ۱۵ هزار معلم برای آموزش ۱۸۲ هزار دانش آموز عشایر غیر منطقی است و این امر پرداخت سرانه وزارت آموزش و پرورش را دچار مشکل کرده است.

خبرگزاری میزان: سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور گفت: به کار گیری ۱۵ هزار معلم برای آموزش ۱۸۲ هزار دانش آموز عشایر غیر منطقی است و این امر پرداخت سرانه وزارت آموزش و پرورش را دچار مشکل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا سیفی گفت: در حال حاضر ۴۶ درصد مدارس ابتدایی عشایر مختلط است. این در حالی است که تحصیل دختران و پسران یک قوم در کنار هم منجر به تقویت اصالت و فرهنگ قیبله‌ای شده و پایبندی به عقاید سنتی را به همراه داشته است.

وی افزود: بعد از اتمام دوره ابتدایی بسیاری از دانش آموزان عشایر در مدارس شبانه روزی به ادامه تحصیل مشغول می‌شوند؛ بنابراین آموزش در بین عشایر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و به نوعی با فرهنگ آن‌ها گره خورده است.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور خاطر نشان کرد: ۱۸۲ هزار دانش آموز عشایر از ۷ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و گلستان مشغول به تحصیل هستند که ۶۳ هزار و ۵۲۷ نفر آن‌ها را فرزندان اهل تسنن تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: به علت کوچ نشینی و عدم سکونت برخی از عشایر در یک منطقه، تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس درس بسیار کم، و این امر منجر به فعالیت ۱۵ هزار معلم برای آموزش در مناطق عشایرنشین شده است در حالی که به کارگیری این تعداد از کادر آموزشی، پرداخت سرانه را دچار مشکل کرده و تشکیل کلاس‌های دونفره و به کارگیری این تعداد معلم غیر منطقی است.

سیفی اذعان داشت: وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد به منظور کاهش مشکلات در آموزش دانش آموزان عشایر، از سال اینده طرح ۶۲۰ سرباز معلم را حذف کرده و بومیان عشایرنشین را به کار گیرد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003GKJ

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۴۳ هزار معلم آموزش قریب ۷۵۰ هزار دانش‌آموز استان کرمان در ۳۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش را به عهده دارند. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم، اظهار داشت: در استان کرمان بیش از 43 هزار همکار فرهنگی داریم که در 33 شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند و آموزش قریب 750 هزار دانش‌آموز استان با دستان توانای این معلمان رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: امروز توفیقی نصیب ما شد که در نخستین روز هفته بزرگداشت مقام معلم، معلمان نمونه استان کرمان به همراه مسئولان آموزش و پرورش در کنار همکاران ما از سراسر کشور خدمت مقام معظم رهبری شرف یاب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: امسال از استان قریب هزار نفر در طرح معلم نمونه شرکت کردند که بین این معلمان، 12 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری داریم.

وی به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان کرمان، اشاره کرد و گفت: در این هفته غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا، دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حضور مسئولان استانی در مدارس را داریم.

رضایی با اشاره به اینکه تجلیل از معلمان نمونه استان کرمان در این هفته، بیان کرد: آیین محوری گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان استان روز 17 اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان استانی در پردیس دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش میهمان ویژه این مراسم است، افزود: از مسئولان استان خواسته شده که معلمان خود را به ما معرفی کنند که در این مراسم از این معلمان با حضور خود مسئولان تقدیر می‌شود؛ این کار برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گوشه‌ای از زحمات معلمان جبران شده است، گفت: البته هنوز تا رسیدن به قله فاصله داریم و امیدار هستیم که مسئولان پیگیری بیشتری برای رفاهیات معلمان داشته باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند