Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید وفاپور، دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین با اشاره به اعتبارات قرآنی در کشور و کاهش آن، اظهار کرد: آنچه من معتقد هستم و بارها اعلام کرده‌ام این است که‌ای کاش به این بودجه‌ها دل نبندیم.
وی افزود: نباید فراموش کنیم که هربار که بعضی از فعالیت‌هایمان را بر عهده دولت‌ها گذاشتیم ضربه خوردیم و از اصل ماجرا و هدفی که داشته‌ایم بسیار دور شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وفاپور در مثالی اضافه کرد: یک روزی جشن‌های نیمه شعبان مردمی برگزار می‌شد و بسیار باشکوه بود اما وقتی این جشن‌ها را به سمت دولتی بودن سوق دادیم مشاهده کردیم که همه چیز کمرنگ شد و جشن‌ها نیز آن روح گذشته را نداشت.
این قاری برجسته قرآن بیان کرد: این‌قدر در مساجد و محافل مردمی ظرفیت داریم که اگر فقط همین ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم اتفاقات مبارکی در فضای قرآنی استان و کشور روی می‌دهد.
وی با بیان اینکه متأسفانه برخی‌ها به بهانه نبود اعتبارات از فعالیت‌های قرآنی دور می‌شوند، گفت: نباید بنشینیم و غصه بودجه‌های قرآنی رو بخوریم بلکه اگر خود را قرآنی می‌دانیم باید برای خدا بلند شویم و کار کنیم.
وفاپور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های خانگی برای محافل قرآنی استفاده کنیم، اظهار کرد: در قدیم اساتید قرآنی با استفاده از همین ظرفیت محافل قرآنی به تربیت قاری و فعال قرآنی می‌پرداختند و اگر نگاهی عمیق داشته باشیم می‌بینیم که چقدر مثمر ثمر بود.
وی اضافه کرد: از طرفی هر وقت در بودجه کشور کم می‌آوریم اول از همه بودجه فرهنگ قربانی می‌شود و این هم خود یک آسیب است.
این مسئول قرآنی در پایان یادآور شد: امیدواریم تا بودجه قرآنی در بودجه سال 97 جدی‌تر گرفته شود و برای برنامه‌هایی که مردمی نیست و باید ادارات دولتی پای کار بیایند اعتبار خوبی در نظر گرفته شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت