Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان از بهره برداری 129 پروژه گازرسانی روستایی، صنعتی و تجاری در این استان در ایام دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

احمد فعله گری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، ضریب نفوذ گاز در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی این استان رشد قابل توجهی خواهد یافت که در بخش روستایی بسیار چشمگیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به اجرای طرح گازرسانی به روستاهای استان اشاره کرد و افزود: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، تعداد 85 روستای کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی که در اواخر سال گذشته 77 درصد بود به 84،5 درصد ارتقا می یابد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان هزینه گازرسانی به این تعداد روستا را 428 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: با افتتاح این پروژه ها، 6 هزار و 581 خانوار با جمعیتی معادل 24 هزار و 279 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می شوند.
فعله گری اضافه کرد: با گازدار شدن این روستاها، سالیانه بطور متوسط 10 میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع در استان کردستان صرفه ‌جویی می‌شود.
او با بیان اینکه یک هزار و 39 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: با گازرسانی به این 85 روستا، تعداد روستاهای گازدار این استان به یک هزار و 124 روستا افزایش می یابد.
وی یادآور شد: شهرستان سنندج 12 روستا، کامیاران 11 روستا، مریوان 18 روستا، بانه سه روستا، دیواندره هفت روستا، سروآباد و بیجار هرکدام چهار روستا، قروه یک روستا و شهرستان سقز 25 روستا در ایام الله دهه مبارک فجر از نعمت گاز طبیعی برخودار خواهند شد.
به گفته وی، تعداد پروژه های صنعتی قابل افتتاح در حوزه گاز رسانی در دهه مبارک فجر امسال 44 واحد است.
تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان کردستان در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی 485 هزار و 826 مشترک است که در پایان سال 96 از مرز 500 هزار مشترک عبور خواهد کرد.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از تکمیل عملیات ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن تا یک ماه آینده خبر داد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه زمین ورزشی روباز (چمن مصنوعی) درخشان که زمستان ۱۴۰۲ آغاز شده بود، به اتمام رسید.

وی افزود: با اتمام عملیات عمرانی پروژه شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن، مراحل نصب چمن مصنوعی آغاز می‌شود و تا و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اعتبار عمرانی این پروژه بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال است.

کد خبر 750938

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان