Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، زهرا یعقوب‌نژاد با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان هرمزگان، عنوان کرد: این سند ملی براساس اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز نظام، سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، سند آمایش سرزمین و ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه کشور به منظور تلاش برای احقاق حقوق همه مردم تدوین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تحقق عدالت جنسیتی و توسعه ظرفیت‌های ملی در راستای محقق ساختن اقتصاد مقاومتی با تاکید بر شناسایی و رصد شاخص‌های موثر بر وضعیت زنان و خانواده و توجه ویژه به نقش سازنده زنان و بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی آنها در فرآیند توسعه پایدار متوازن از اهداف تدوین این سند است.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان هرمزگان با رویکرد توانمندسازی در چهار بعد دانش، سلامت، امنیت و آگاهی، مطالعه وضعیت موجود و تحلیل آنها، ارائه راهکار و معرفی شاخص ها تدوین می‌شود.

یعقوب‌نژاد بیان داشت: شناسایی وضع موجود زنان و خانواده در استان‌ها بر مبنای اطلاعات پایه مستند، ارزیابی وضع موجود براساس مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری با لحاظ تفکیک جنسیتی تا حد ممکن و فهرست بندی مشکلات و فرصت‌های مهم از اهداف تدوین این سند است.

وی تجزیه و تحلیل علل اصلی مسائل و خلاهای ظرفیتی، اولویت بندی مسائل، تدوین نتایج مورد انتظار از توسعه جهت حل مسائل با استفاده از زبان تغییر، برنامه ریزی عملیاتی مکان محور برای بهبود وضعیت زنان و خانواده و تدوین طرح پایش و ارزیابی را از دیگر اهداف تدوین این سند بیان کرد.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان تصریح کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداختن به مساله تحکیم خانواده از طریق ظرفیت سازی، ارتقای تاب آوری فردی و اجتماعی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی خانواده را از جمله اولویت‌های کاری خود قلمداد می‌کند و با برنامه ریزی مشارکتی و با استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌های موجود در لایه‌های مختلف، سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را در استان‌های کشور تدوین کرده و به مرحله اجرا می‌رساند.

یعقوب‌نژاد اضافه کرد: دفتر امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی تخصصی استان و مشارکت مدنی با توجه به ظرفیت و به فراخور شرایط منطقه‌ای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان را تدوین می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد

جام جهانی تیراندازی از دوازدهم تا بیست‌وسوم اردیبهشت در باکوی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود و تیم ایران نیز در این رویداد شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جام جهانی تیراندازی از چهارشنبه_ دوازدهم اردیبهشت_ در باکوی جمهوری آذربایجان آغاز و تا بیست‌وسوم اردیبهشت ادامه دارد.

نمایندگان کشورمان در تپانچه با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی و سجاد پور حسینی با هدایت محسن نصر طالبی بامداد روز گذشته_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ راهی این مسابقات شدند. نجمه خدمتی، فاطمه امینی، شرمینه چهل‌امیرانی، پوریا نوروزیان و امیر محمد نکونام نیز با هدایت مریم طالبی، پنجشنبه_سیزدهم اردیبهشت_ عازم باکو خواهند شد.

برنامه جام جهانی تیراندازی در باکو

پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت

مقدماتی تپانچه ۱۰ متر میکس ساعت ۱۴:۴۵

جمعه، ۱۴ اردیبهشت:

فینال تپانچه ۱۰ متر میکس ساعت ۹

مقدماتی تپانچه ۱۰ متر مردان ۱۱

مقدماتی تپانچه ۱۰ متر زنان ۱۴:۴۵

شنبه، ۱۵ اردیبهشت:

فینال تپانچه ۱۰ متر مردان ۹:۳۰

فینال تپانچه ۱۰ متر زنان ۱۱:۱۵

مقدماتی تفنگ میکس ۱۴:۴۵

فینال تفنگ میکس ۱۷:۳۰

یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه ۲۵ متر زنان (دقت) ساعت ۸:۳۰

مقدماتی تفنگ ۱۰ متر مردان ساعت ۸:۳۰

مقدماتی تفنگ ۱۰ متر زنان ساعت ۱۲:۴۵

دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه ۲۵ متر زنان (سرعت) ساعت ۸:۳۰

فینال تفنگ ۱۰ متر مردان ساعت ۹

فینال تفنگ ۱۰ متر زنان ساعت ۱۱

سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت:

فینال تپانچه ۲۵ متر زنان ساعت ۹:۳۰

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۸:۴۵

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۱۳:۱۵

چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت:

ادامه رقابت‌های تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان و مردان در دور دوم

پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت:

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۸:۳۰

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۱۰:۴۵

جمعه، ۲۱ اردیبهشت:

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۸:۴۴

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۱۳:۱۵

شنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه:

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۱۴:۳۰

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۱۶:۴۵

منبع: ایرنا

کد خبر 749406

دیگر خبرها

  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد