Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@16:04:44 GMT

به‌دنبال راه‌اندازی حوزه علمیه قرآن محور هستم

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۱۹۹۷

به‌دنبال راه‌اندازی حوزه علمیه قرآن محور هستم

به گزارش جهان نيوز، مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمد‌باقر(ع) خرداد‌ماه سال جاری به همت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در شهر آبادان راه‌اندازی شد.

این مدرسه باتوجه به حضور گسترده جوانان خوزستانی در مدارس شبانه‌روزی حفظ مؤسسه بیت‌الاحزان و درخواست‌های مکرر این عزیزان برای راه‌اندازی مدرسه حفظ قرآن در خوزستان توسط یکی از حفاظ مؤسسه بیت‌الاحزان به نام «فیصل خنفری» راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از حدود 20 سال قبل فعالیت خود را در روستایی در شهرستان استهبان آغاز کرد و این مؤسسه امروز بیش از 150 شعبه و 10 مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن ویژه برادران دارد.

فیصل خنفری در سال 1394 در مدرسه شبانه‌روزی ثامن الحجج(ع) مشهد مقدس موفق به حفظ کل قرآن کریم شد و پس از حفظ کل قرآن اقدام به راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در شهر خود آبادان کرد.

گفت‌وگویی با این فعال قرآنی داشتیم که در ادامه می‌آید:

خنفری مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) گفت: بعد از آنکه توانستم در مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن ثامن‌الحجج مشهد حافظ کل قرآن شوم تصمیم گرفتم تا به طریق یک مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در شهر خودم یعنی آبادان راه‌اندازی کنم.

راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در خانه پدری
کار از همان ابتدا با مشکلاتی همراه بود و برای تأمین مکان راه‌اندازی مرکز، خانه شخصی خودم را که از پدر به ارث برده بودم برای راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن قرار دهم.

پس از آماده کردن محل برگزاری دوره شبانه‌روزی حفظ قرآن، کار تبلیغ برای جذب قرآن‌آموز را در سطح استان آغاز کردم و نهایتاً 85 نفر برای حضور در مرکز حفظ قرآن نام‌نویسی کردند که از این میان 15 نفر توانستند از دوره آزمایشی با موفقیت بیرون بیایند. بنا بر این کار مدرسه را با 5 قرآن‌آموز مستعد آغاز کردم که از این تعداد 6 نفر طلبه هستند که همزمان با دروس حوزوی مشغول حفظ قرآن هستند، همچنین دو قرآن‌آموز از کشور‌های هند و عراق هم داریم.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) با بیان اینکه از همان ابتدا به لحاظ مالی به خانواده‌ام وابستگی نداشتم گفت: همیشه برای امرار معاش کارهای مختلفی از جمله کارگری انجام داده‌ام و حدود 5 سال خادم یک مسجد بودم، آن زمان وقتی بچه‌های کوچک را می‌دیدم که به مسجد آمده و شروع به خواندن قرآن می‌کردند با خودم فکر کردم خوب است من هم کاری در زمینه قرآن انجام دهم.

وی ابرازداشت: حفظ قرآن را دوست داشتم به همین دلیل وارد وادی حفظ قرآن شدم، سال 89-90 بود که برای حفظ  قرآن به مؤسسه بیت‌الاحزان استهبان رفتم اما در آنجا بیمار شدم و مجبور شدم به منزل بازگردم، البته هشت جزء از قرآن را در خانه حفظ کردم و 4 سال بعد به امامزاده اسماعیل(ع) حوالی شیراز رفتم می‌خواستم مابقی قرآن را ظرف مدت یک سال حفظ کنم.

خنفری ادامه داد: در دوره آزمایشی حفظ قرآن بودم که متوجه شدم میگرن دارم و پزشک به من گفت باید دارو مصرف کنی و لذا تا پایان سال نمی‌توانی حافظ کل قرآن شوی یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت فیصل نگران نباش بیا پیش من مشهد، من هم به مشهد رفتم و به لطف و عنایت آقا امام رضا(ع) حافظ کل قرآن شدم و واقعاً عنایات حضرت را در آن زمان حس کردم و در مدت زمانی که در مشهد بودم اتفاقات عجیب و غریب بسیاری برایم رخ داد.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) با اشاره به اینکه حدود 10 ماه در مشهد مقدس برای حفظ قرآن حضور داشتم، تصریح کرد: ادامه حفظ قرآن را در مرکز ثامن‌الحجج(ع) پی‌گیری کردم و به لطف خدا در مدت 10 ماه موفق به حفظ کل قرآن و قبولی در آزمون وزارت ارشاد شدم.

وی درباره برنامه‌هایش بعد از حفظ کل قرآن گفت: پس از اینکه حافظ کل قرآن شدم دو راه را برای خود متصور شدم اول اینکه به مرور محفوظات و تثبیت آن بپردازم و در مسابقات قرآن شرکت کنم و دوم اینکه به شهر خودم بروم و با تأسیس مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن به ترویج آیات الهی بپردازیم. برای انتخاب یکی از این دو راه به سراغ استادم آقای عدنان موسوی و ماجرا را با وی درمیان گذاشتم. وی گفت: اگر مؤسسه قرآنی تأسیس کنی خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد و اگر بتوانی سالیانه 10 الی 15 حافظ قرآن تربیت کنی بسیار برای تو بهتر خواهد بود، بنابراین من هم همین مسیر را در پیش گرفتم.

خنفری در پاسخ به این سؤال که هزینه‌های این مدرسه قرآنی از کجا تأمین می‌شود، عنوان کرد:

صبح‌ها بوفه یک مدرسه‌ای را در اختیار گرفته‌ام و سود حاصل از آن را برای مؤسسه هزینه می‌کنم.

گاهی هم مسائل و مشکلات را با خیران مطرح و کمک‌هایی از آنها دریافت می‌کنم. البته خدا در این زمینه گشیش می‌کند مثلاً چندی پیش رئیس بیمارستان آبادان نزد من آمد و گفت: من هم می‌خواهم در ثواب قرآن‌آموزان شما شریک باشم و به همین دلیل ناهار 2 ماه این افراد را تأمین می‌کنم.

وی ادامه داد: همچنین دوستانی دارم که هر ماه 50 هزار تومان به مؤسسه ما کمک می‌کنند که حدوداً 400 هزار تومان می‌شود و خود بچه‌ها هم به عنوان شهریه مبلغی را پرداخت می‌کنند.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) با بیان اینکه چند وقتی است که محفوظاتم را همراه با بچه‌های مؤسسه دوره می‌کنم و دوباره شور و اشتیاق حضور در مسابقات بین‌المللی در وجودم زنده شده است، گفت: نخستین گامی که دوست دارم بردارم این است که ابتدا محفوظاتم را تثبیت کنم و دوم اینکه حوزه علمیه حفاظ تأسیس کنم و در کنار آن نیز یک دارالقرآن راه‌اندازی کنم، امیدوارم بتوانم به زودی زود به عنایت و برکت حضرت زهرا(س) این امر محقق شود.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است